• دوشنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94120302076
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

44 داوطلب مجلس دهم در کهگیلویه و بویراحمد انصراف دادند

رییس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد از کاهش داوطلبان انتخابات مجلس دهم در این استان به 39 نفر خبر داد.

رییس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد از کاهش داوطلبان انتخابات مجلس دهم در این استان به 39 نفر خبر داد.

فتاح محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: 108 داوطلب مجلس در استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت نام کردند، سه نفر نیز انتقالی داریم که در مجموع 111 نفر می شوند. از این تعداد 39 نفر تا کنون در انتخابات استان حضور دارند و 44 نفر انصراف داده‌اند.

وی بیان کرد: در مجموع 18 داوطلب در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، 8 داوطلب در حوزه انتخابیه گچساران و باشت و 13 داوطلب در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند.

رییس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کسانی انصراف داده‌اند که درخواست کتبی خود را به ستاد انتخابات ارائه و در سامانه جامع انتخابات کرده باشند. اینکه در برخی رسانه‌های محلی انصراف برخی داوطلبان اعلام می‌شود ملاک قانونی نیست.

محمدی تصریح کرد: 771 شعبه اخذ رای در این استان پیش بینی شده است که از این تعداد 337 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، 145 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه گچساران و باشت و 289 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا است.

وی عنوان کرد: حدود 52 درصد شعبه اخذ رای سیار و حدود 48 درصد شعبه اخذ رای استان ثابت هستند که کار جمع آوری آراء را انجام می‌دهند.

رییس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در مجموع حدود 20 هزار نفر در برگزاری انتخابات بصورت مستقیم نقش ایفاء می‌کنند.

محمدی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد سه حوزه انتخابیه دارد. سه نماینده از این استان ۷۰۰ هزار نفری به مجلس راه پیدا می‌کنند و در مجموع ۴۹۵ هزار نفر از مردم استان واجد شرایط رای دادن در انتخابات هفتم اسفند هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در ایام فاطمیه هستیم داوطلبان و طرفدارانشان حرمت این ایام را حفظ کنند و از راه اندازی کاروان های شادی بپرهیزند و از اقدامات، حرکات و رفتارهایی که نظم، امنیت و آرامش جامعه را برهم می‌زند خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای سه حوزه انتخابیه "بویراحمد و دنا"، "گچساران و باشت" و"کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده" است و در مجموع سه نماینده به مجلس راه می یابند.

این استان دارای یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان روز هفتم اسفند امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha