• دوشنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94120301865
  • خبرنگار : 71533

علی نوبخت: مقید به هیچ جریان فکری خاصی نخواهم بود

علی نوبخت: مقید به هیچ جریان فکری خاصی نخواهم بود

کاندیدای حزب اعتدال و توسعه در انتخابات مجلس گفت: در صورتی که به مجلس وارد شوم با تمام جناح‌ها و خطوط فکری همکاری کرده و مقید به هیچ خط و جریان فکری خاصی نخواهم بود.

کاندیدای حزب اعتدال و توسعه در انتخابات مجلس گفت: در صورتی که به مجلس وارد شوم با تمام جناح‌ها و خطوط فکری همکاری کرده و مقید به هیچ خط و جریان فکری خاصی نخواهم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی نوبخت حقیقی کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود که صبح امروز در محل خانه کشاورز برگزار شد با اشاره به انتخابات هفتم اسفندماه، اظهار کرد: انتخابات مجلس برای تعیین سرنوشت مردم کشور به دست خودشان است و شهروندان با حضور حداکثری در این انتخابات آینده‌شان را تأمین خواهند کرد و بنده نیز به عنوان یک فعال سیاسی احساس تکلیف کردم تا در صحنه مشارکت ملی حضور داشته باشم .

وی با اشاره به تأمین سلامت ملت ایران به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌هایش برای حضور در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تأمین سلامت ملت ایران و تأمین درمان رایگان که ابتکار اصلی آن با بنده بوده است و نیز ارتقای شاخص‌های بهداشتی و کمک به سلامت مادران و در نهایت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های برنامه بنده در صورت ورود به مجلس است.

نوبخت مهمترین اولویت خود را برای حضور در مجلس تضمین تداوم طرح نظام سلامت دانست و گفت: این طرح یک برنامه اثربخش برای مردم ایران است و با توجه به مشی اعتدالی که در پیش داریم امیدواریم با عنایت به امکانات کشور نسبت به حل معضلات در جهت توسعه هرچه بهتر کشور در آینده کوشش کنیم.

کاندیدای حزب اعتدال و توسعه در انتخابات مجلس ، با اشاره به سابقه خود در دولت نخست سازندگی و تجربه‌اش در زمینه ارتقای سطح سلامت مردم، گفت: من در دولت اول آیت‌الله هاشمی رفسنجانی معاون درمان وزارت بهداشت بودم و در حالی که در آن دوره نفت را بشکه ای 10 دلار به فروش می‌رساندیم و درآمدهایمان محدود بود اما هیچ بیمارستان دولتی و دانشگاهی حق دریافت پول را از بیماران در بدو ورودشان به بیمارستان‌ها نداشته و تنها یک مبلغ اندک از آنها اخذ می‌شد که اگر بیماری امکان پرداخت آن را نداشت نیز از گرفتن این مبلغ از وی صرف‌نظر می‌گردید.

وی افزود: این طرح سه سال در دولت اجرایی شد اما چندین سال گذشته شاهد این بوده‌ایم که دیدگاه‌های فرهنگی‌مان در اداره امور کشور دچار نوساناتی شده و نیز در امر خدمات دهی به مردم که در دوره‌ای بسیار خوب اجرا می‌شد دیگر آن موفقیت قبلی را نداشتیم.

نوبخت با اشاره به مسئولیت خود در ستاد انتخابات حسن روحانی در دوران انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با عنوان مسئول کمیته بهداشت و درمان این ستاد، اظهار کرد: من در همان دوره طی سخنانی اظهار کردم که اگر آقای روحانی توسط مردم انتخاب شود وضع درمانی را از اوضاع فلاکت‌بار آن دوره نجات خواهیم داد. چرا که من پیش از این نیز چنین طرحی را اجرایی کرده بودم و امروز نیز در صورت آنکه انتخاب شوم مجددا ً‌آن طرح را اجرا خواهم کرد.

وی در بخش دیگری از نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در لیست اصلاح‌طلبان هیچ اقتصاددان برجسته‌ای وجود ندارد، پاسخ داد: همه پزشکان اقتصاددان نیز هستند و از طرفی همه ملت نیز خودشان را در موضوع اقتصاد صاحب تخصص می‌دانند. و در این زمینه راه‌حل‌هایی را هم ارائه می‌کند، بنابراین می‌توان گفت هر 30 نفری که در لیست اصلاح‌طلبان قرار دارند به شکلی اقتصاددان نیز هستند.

نوبخت در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر چرایی عدم حضورش در لیست نخست اصلاح‌طلبان و افزوده شدنش در مراحل بعدی به این دید، اظهار کرد: من برای تأیید صلاحیتم مراحل قانونی مختلف و پیچیده‌ای را گذرانده‌ام و دوستانی که لیست ائتلاف را تهیه می‌کردند در ابتدا از تأیید صلاحیت من اطلاع نداشتند و به محض آنکه متوجه شدند بنده هم تأیید شدم در لیست قرار گرفتم و از طرفی به واسطه آنکه آقای سلیمانی نتوانست از خدابنده حوزه انتخابیه خود را به تهران تغییر دهد من وارد لیست اصلاح‌طلبان شدم.

کاندیدای حزب اعتدال و توسعه در انتخابات مجلس ، همچنین حضور خود را در لیست اصلاح‌طلبان ناشی از تقدیر الهی دانست و افزود: تمام این مسائل یعنی قرار نگرفتن یک نفر در لیست اصلاح‌طلبان از طرفی و حضور بنده در فهرست نهایی از سوی دیگر ناشی از تقدیر الهی است.

نوبخت همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برنامه‌اش برای معیشت مردم در صورت ورود به مجلس شورای اسلامی چه خواهد بود، گفت: من قطعاً‌ حامی دولت تدبیر و امید هستم اما این به آن معنا نیست که هر کاری انجام شود را تأیید کنم و یا بگویم که خوب و بد است. من منتقد هر واحدی هستم که اصول قانونی و تأمین رفاه اجتماعی را رعایت نمی‌کند. از نظر من مجلسی دارای احترام است که تبلور جامعه ایرانی باشد نه آنکه افرادی خاص، با تخصص‌هایی خاص به آن وارد شوند.

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصولاً ضرورتی ندارد که یک نماینده مجلس برای هر کاری که می‌خواهد انجام دهد، عالم به آن کار باشد. برای ورود به مجلس یکی از شروط داشتن مدرک کارشناسی ارشد است که این یک شرط لازم است اما کافی نیست و بهره‌گیری از مشاورانی امین و دارای تخصص در زمینه‌های مختلف از سوی نمایندگان مجلس می‌تواند در زمینه پیگیری مطالبات مردم توسط آنها راهگشا باشد.

نوبخت با تأکید بر اینکه مقید به مرزها، جریان‌ها و خطوط فکری خاصی نیست، اظهار کرد: من در مجلس تمام تلاش خود را خواهم کرد که با همه گروه‌ها در تعامل باشم و در این زمینه هم در اصولگرایان دوستان خوبی دارم و هم با اصلاح طلبان، حامیان دولت و مستقلین نیز در تعامل هستم و تنها به یک خط خاص مقید نخواهم بود.

وی افزود: من پیش از آنکه به مجلس وارد شوم نسبت به برخی از رسانه‌ها نیز انتقاداتی دارم و آن هم مبنی بر این است که آیا این رسانه‌های که امروز دغدغه معیشت مردم را دارند زمانی که به مردم اهانت می‌شد، هیچ کمکی به آنها صورت نمی‌گرفت و عده‌ای دست در جیب خالی آنها کرده بودند چه واکنشی را نشان می‌دادند؟

کاندیدای حزب اعتدال و توسعه در انتخابات مجلس در بخش دیگری از نشست خبری‌اش با اشاره به اینکه من در هر حوزه‌ای که مسئولیت داشتم با تمام جناح‌ها کار کرده و نیروهای موثرشان را به همکاری دعوت کرده‌ام، اظهار کرد: من در روزهای آغازین دولت یازدهم و در ماه‌های تیر و مرداد 92 از تمام نیروهای موثر در بحث بهداشت و درمان و از آقای شکوری راد گرفته تا خانم مرضیه وحید دستجردی دعوت به همکاری کردم و در نهایت توانستیم با کمک همه بحران دارو را که در آن دوره به وجود آمده بود برطرف سازیم و در این دوره نیز معتقد به این هستم که مجلس از هر جناجی تشکیل شود با آنها همکاری خواهم کرد و حتماً ‌با کمک کاندیداهای دیگری که برخی آنها را اقتصاددان‌تر می‌دانند در حال حاضر نیز در زمینه حل مشکلات کشور همکاری و تعامل خواهم داشت.

وی همچنین با اشاره به افزایش تخلفات پزشکی در دوره دولت یازدهم و طرح آن از سوی رسانه‌ها، اظهار کرد: جریان تخلفات پزشکی و چگونگی طرح آن توسط برخی رسانه‌ها در جامعه مبتنی بر رعایت اخلاق و انصاف نیست چرا که در سال 93، 800 میلیون بار خدمات پزشکی در بخش‌های دولتی و خصوصی به مردم ارائه شده است و از این میان تعداد شکایت‌ها 12 هزار مورد بوده است و این یعنی 6 هزارم درصد، در حالی که نرم جهانی شکایت‌های مردمی در زمینه خدمات بهداشت در جهان 3 درصد است و این در وهله اول نشان دهنده نجابت و بزرگواری مردم ایران و در وهله بعدی نشان دهنده وجود تعهد در جامعه پزشکی ایران است.

نوبخت در پایان نشست خبری خود با اشاره به اقدامات دولت در دو سال و نیم گذشته، اظهار کرد: هم اکنون به برکت تدبیر دولت شاهد دستاوردهایی هستیم که با هدایت رهبری حاصل شده است و باید این دستاوردهای عظیم را حفظ کرده و آن را به کام مردم تلخ نکنیم و بکوشیم با دعوت مردم به حضور حماسی در هفتم اسفندماه در پای صندوق‌های رأی اراده ملی را حاکم کنیم تا امنیت کشور نیز در این منطقه پرآشوب حفظ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha