• دوشنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94120301731
  • منبع : نمایندگی البرز

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان البرز:

1300 بازرس و سربازرس بر اجرای انتخابات البرز نظارت می‌کنند

دبیرهیات بازرسی انتخابات استان البرز از حضور هزارو 300 بازرس و سربازرس برای نظارت بر مراحل شش گانه انتخابات هفتم اسفند خبر داد.

دبیرهیات بازرسی انتخابات استان البرز از حضور هزارو 300 بازرس و سربازرس برای نظارت بر مراحل شش گانه انتخابات هفتم اسفند خبر داد.

علی حاجیوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، گفت: امروز یکی از اصول بنیادین مدیریت اصل توانایی-دانایی است و این امر محقق نمی‌شود، مگر اینکه دانایی مبنایی برای توانایی و آموزش نیز بنیاد دانایی باشد.

وی افزود: بنابراین پیش شرط انجام ماموریت محوله به منظور بازرسی انتخابات دانایی و آگاهی از قوانین و مقررات است.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری البرز تصریح کرد: هیات بازرسی انتخابات در کشور طبق ماده 25 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 76 آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری و به منظور نظارت دقیق بر مراحل شش گانه انتخابات شکل گرفته است.

وی ادامه داد: طبق مواد گفته شده؛ وزیر کشور طی حکمی رئیس هیات بازرسی مرکزی را انتخاب می‌کند تا پس از آن طی روند سلسله مراتبی هیات‌های بازرسی استان‌ها و سپس شهرستان‌ها نیز شکل بگیرد.

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان البرز از حضور هزارو 300 بازرس و سر بازرس برای نظارت بر مراحل شش گانه انتخابات هفتم اسفند خبر داد و تاکید کرد: بازرسین و سر بازرس‌ها در روز انتخابات تمامی مراحل مراجعه مردم به شعبه اخذ رای، کنترل مدارک، ثبت نام، اخذ رای، شمارش آرا و در نهایت صورت جلسه نتایج به دست آمده را زیر نظر خواهند داشت.

حاجیوند با بیان اینکه در بازرسی اصل پیشگیری بر برخورد ارجعیت دارد گفت: هزینه پیشگیری از تخلف از برخورد با تخلف کمتر است؛ بنابراین باید تمامی اهتمام خود را بر اصل پیشگیری قرار دهیم.

وی از لزوم حرکت در چارچوب قانون گفت و تاکید کرد: نظارت هیات بازرسی از نوع استطلاعی است؛ بنابراین بازرسان، سر بازرسان و بازرسین ارشد فقط باید تخلفات رخ داده را گزارش دهند و حق هیچگونه برخوردی ندارند.

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان البرز در پایان اعلام کرد: در این دوره از انتخابات به ازای هر شعبه اخذ رای در استان یک بازرس و به ازای هر 10 شعبه اخذ رای یک سر بازرس و در نهایت متناسب با حوزه‌های اخذ رای بازرسان ارشد فعالیت خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha