• چهارشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 94112818462
  • خبرنگار : 71457

فرانسه رسما طرح صلحش را به اسرائیل ابلاغ کرد/نتانیاهو انتقاد کرد

فرانسه رسما طرح صلحش را به اسرائیل ابلاغ کرد/نتانیاهو انتقاد کرد

فرانسه از طریق سفیر خود در تل‌آویو، رژیم صهیونیستی را رسما از طرح خود برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح در خاورمیانه در پاریس در ماه ژوئن یا ژوئیه آتی مطلع کرد.

فرانسه از طریق سفیر خود در تل‌آویو، رژیم صهیونیستی را رسما از طرح خود برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح در خاورمیانه در پاریس در ماه ژوئن یا ژوئیه آتی مطلع کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، پاتریک موزنیو، سفیر فرانسه در تل‌آویو با مسئولان برجسته در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دیدار کرد و این رژیم را رسما در جریان طرح خود برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح خاورمیانه در پاریس قرار داد.

پیش بینی می‌شود که فرانسه طرح خود را که سه مرحله‌ای است ظرف روزهای آتی در نشست‌های اتحادیه اروپا که ژان مارک آیرو، وزیر خارجه جدید فرانسه در آن مشارکت دارد، مطرح کند.

وزارت خارجه فرانسه به بیش از 20 تن از سفیران خود در سراسر جهان ظرف روزهای اخیر دستور داد تا جزئیات این طرح را به واشنگتن، لندن، برلین، مسکو و دیگر پایتخت‌ها در کشورهای اروپایی و عربی ابلاغ کنند.

فرانسه پیشتر در 29 ژانویه از زبان لوران فابیوس، وزیر خارجه سابق خود اعلام کرد که قصد دارد این کنفرانس را برگزار کند.

فابیوس تهدید کرد که اگر اسرائیل به دعوت برای برگزاری این کنفرانس پاسخ مثبت نشان ندهد، فرانسه کشور فلسطین را در مرزهای 1967 به رسمیت می‌شناسد.

این طرح فرانسه متشکل از سه مرحله است: مرحله نخست انجام رایزنی‌ها میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و کشورهای دیگر پیرامون پیشنهاد برگزاری این کنفرانس و محتوای آن است که این امر در دو ماه فوریه تا مارس آتی انجام می‌شود. مرحله دوم برگزاری نشست گروه بین‌المللی حمایت از مذاکرات در مارس یا آوریل آتی با حضور ده‌ها کشور و بدون مشارکت اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است. مرحله سوم نیز به برگزاری کنفرانس بین‌المللی در پاریس یا در ژوئن یا در ژوئیه آتی می‌انجامد تا جریان مذاکرات پیش بیفتد.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از طرح فرانسه برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی پیرامون سازش در خاورمیانه انتقاد کرد.

وی گفت که مذاکرات مستقیم با فلسطینی‌ها تنها راه ممکن برای صلح در منطقه است.

وی افزود که موضع تل‌آویو که وی در جریان سفرش به برلین آن را مطرح کرد، با موضع رهبران فلسطینی که در مورد ساختاری دو جانبه صحبت می‌کنند و از طرح فرانسه برای آغاز عملیات صلح با مشارکت تعداد زیادی از کشورها حمایت می‌کنند، مغایرت دارد.

نتانیاهو افزود: هیچ راهی برای صلح جز مذاکرات مستقیم بدون پیش شرط میان دو طرف وجود ندارد. این راه واقعی است. من معتقدم که هر کسی که تلاش کند مسیر را از این امر منحرف کند، نمی‌تواند در موفقیت آمیز بودن روند مذاکرت نقشی داشته باشد.

وی گفت که تعهد پاریس مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین در صورت شکست کنفرانس بین‌المللی خشم شدیدی را در اسرائیل برانگیخته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha