• چهارشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 94112818209
  • منبع : نمایندگی گیلان

اتمام طرح هادی روستاهای بالای 20 خانوار گیلان تا پایان سال

اتمام طرح هادی روستاهای بالای 20 خانوار گیلان تا پایان سال

ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان از اتمام طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار گیلان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: گیلان در زمینه اجرای طرح هادی جزو دو استان برتر کشور است، لذا تا پایان سال، طرح هادی در 2 هزار روستای بالای 20 خانوار به اتمام می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان از اتمام طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار گیلان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: گیلان در زمینه اجرای طرح هادی جزو دو استان برتر کشور است، لذا تا پایان سال، طرح هادی در 2 هزار روستای بالای 20 خانوار به اتمام می‌رسد.

مهندس محمد اکبرزاده‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان 524 میلیارد تومان از منابع دولتی، تسهیلات بانکی و اعتبارات بخش خصوصی برای 7 هزار پروژه از بهمن سال گذشته تاکنون هزینه کرده است، اظهار کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 47 درصد از لحاظ ریالی و 33 درصد از لحاظ تعداد پروژه رشد کرده است.

وی افزود: از 524 میلیارد تومان، 12 میلیارد تومان درخصوص اجرای طرح هادی و مابقی نیز درخصوص 3 هزار واحد مسکن مهر، اعم از مسکن مهر 99 ساله،خودمالکی و خانه‌های مقاوم‌سازی شده به بهره‌برداری رسیده است.

این مقام مسئول از اتمام طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار گیلان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: گیلان در زمینه اجرای طرح هادی جزو دو استان برتر کشور است، لذا تا پایان سال، طرح هادی در 2 هزار روستای بالای 20 خانوار به اتمام می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان شهرستان رشت را دارای رتبه نخست اجرای طرح هادی در میان 16 شهرستان استان دانست و اضافه کرد: در سال 95 با توجه به بازنگری طرح‌های هادی، 500 روستا که بازنگری طرح‌های هادی آنها از 10 سال گذشته آغاز شده، انجام می‌گیرد.

اکبرزاده با اشاره به اجرای 57 پروژه طرح هادی در شهرستان رشت از بهمن 93 تاکنون، افزود: در این مدت، 75 کیلومتر آسفالت را انجام دادیم که نسبت به سال گذشته دو برابر بوده،‌همچنین پروژه 3 کیلومتر و 500 متری طرح هادی در قالب آسفالت راه روستایی با صرف هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیون تومان برای زیرسازی و 300 میلیون تومان برای آسفالت انجام شده است.

وی با اشاره به توافق اخیر بین وزارت جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درخصوص معیشت روستایی، عنوان کرد: با توافق صورت گرفته، برای ایجاد فضاهای معیشتی مانند نگهداری دام و طیور و صنایع دستی، 15 میلیون تومان به هر روستایی وام قرض‌الحسنه تعلق می‌گیرد.

اکبرزاده اضافه کرد:این طرح به صورت پایلوت در گیلان اجرا می‌شود، لذا فرصت بی نظیری در اختیار روستاییان استان قرار می‌گیرد. همچنین برای مقاوم‌سازی خانه و ایجاد مسافرکاشانه، 15 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه از منابع بنیاد مسکن پرداخت می‌شود.

وی در ادامه بازنگری و اجرای طرح‌های هادی در روستاها را از اولویت‌های پیش روی بنیاد مسکن استان دانست و گفت: به دنبال این هستیم که با تعامل صورت گرفته با سازمان گردشگری و حمایت از فرمانداران و راه‌اندازی مسافرکاشانه‌ها در روستاهایی که طرح هادی آنها اجرایی شده است، زمینه رونق گردشگری به صورت بوم‌گردی را فراهم کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:هیچ محدودیتی برای آسفالت راه روستایی وجود ندارد و امیدواریم در قالب هم‌افزایی ایجاد شده با روستاییان، زیرسازی جاده‌ها، جابجایی تیرهای برق، آزادسازی، تعریض و لوله‌گذاری و آسفالت راه روستایی را در روستاها ادامه دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha