• دوشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94112616958
  • خبرنگار : 71461

ری‌شهری:

تضمین آینده کشور از دلایل تشکیل مجلس خبرگان رهبری است

تضمین آینده کشور از دلایل تشکیل مجلس خبرگان رهبری است

یک کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: از منظر امام (ره) یکی از مسئولیت‌های بسیار سنگین در نظام مقدس جمهوری اسلامی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری است.

یک کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: از منظر امام (ره) یکی از مسئولیت‌های بسیار سنگین در نظام مقدس جمهوری اسلامی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری در برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس خبرگان رهبری با عنوان «خبرگان ملت» که از تلویزیون پخش شد، اظهار کرد: امام (ره) در جایی می‌فرمایند: خبرگان رهبری در رأس تمام مسئولیت‌هاست و در جای دیگری خطاب به نمایندگان می فرمایند نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در راس تمام کارهاست چرا که سرنوشت اسلام و ملت رنج دیده و داغ دیده در گروی این مجلس است. این تعبیر امام (ره) مسئولیت بزرگی را برای نمایندگان خبرگان رهبری به همراه دارد.

وی تاکید کرد: کسانی که این مسئولیت را بپذیرند هر چه قوی‌تر و دارای بینش و بصیرت بیشتری باشند به تعبیر مقام معظم رهبری، مجلس قوی‌تر، معتبرتر و کارآمدتر خواهد بود و آینده کشور را بیشتر تامین می‌کنند. این نکته قابل توجهی است که مردم و نمایندگان باید به آن توجهی ویژه داشته باشند.

رئیس موسسه دارالحدیث افزود: این مجلس تنها نهادی است که طبق قانون اساسی همه مقررات و قوانینش را خودش وضع می‌کند و هیچ ارگانی بر این نهاد سلطه ای ندارد. به همین جهت نمایندگان باید شایستگی قدرت قانونگذاری و اختیارات وسیع را داشته باشند تا از این مجلس نهایت حسن استفاده را ببریم.

ری شهری در ادامه با اشاره به دلیل تشکیل این مجلس گفت: طبق فرمایشات امام (ره) و رهبری مهمترین مسئولیت مجلس خبرگان تضمین آینده کشور است، چه کسی می‌تواند سکان رهبری را به دست بگیرد و در خط و صراط مستقیم اسلام و انقلاب حرکت کنند. آیا تنها دانستن فقه و اصول کافی است؟ از منظر امام (ره) باید بگوییم که خیر. بلکه فردی که وارد مجلس می‌شود باید تمام ویژگی های مجتهد جامع الشرایط را داشته باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تاکید کرد:‌ در قانون اساسی جمهوری اسلامی در اصل پنجم و 109 به ویژگی‌های نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اشاره شده است. باید بدانیم که امام (ره) و مقام معظم رهبری یک استثنا بوده‌اند و از نظر علمی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی یک مجتهد جامع الشرایط بودند. هیچ مرجع تقلیدی نتوانست این چنین انقلاب شکوه‌مندی بر پا کند. پس از ایشان هم مقام معظم رهبری در قبل و بعد از انقلاب برای این جایگاه و سکان‌داری نظام پخته شده بودند. امیدواریم که هیچ‌گاه لازم نشود که خبرگان بخواهند فرد دیگری را برای رهبری انتخاب کنند ولیکن برنامه‌ریزی داشتن در این عرصه چیز دیگری است که باید به آن توجه کنیم.

ری شهری تاکید کرد: حوزه های علمیه ما به گونه ای عمل نکردند که مجتهد جامع را پرورش بدهند از نظر فقه و اصول مجتهد زیاد داریم، کم هم نیستند ولی مجتهد جامع، کم داریم. مجتهد جامع از هر نظر باید برای آینده نظام و جمهوری اسلامی که ثمره خون 1400 سال شهید است برنامه ریزی داشته باشد. همین طوری نمی توانیم هر کسی را انتخاب کنیم.

وی گفت: مقدمه انتخاب رهبری که جامع الشرایط است این است که از نظر سیاسی، اقتصادی،‌ نظامی و اجتماعی یک سازوکارهایی را باید مشخص کنیم. این مسئولیت سنگین است. امیدواریم مجلس، مجلسی باشد که بتواند پیش‌بینی ها و زمینه سازی لازم را برای مجتهد جامع الشرایط داشته باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار کرد: مردم با فطرت و بینش و بصیرت الهی که داشته اند به طور طبیعی خط امام (ره) را انتخاب کردند و مجلس اول هم مجلسی بود که با توجه به رهنمودهای امام (ره)، مقام معظم رهبری را برگزیدند اگر در آینده لازم شود فرد دیگری را برگزینیم باید فرد اصلحی باشد. شرکت قاطع و چشم گیرتر مردم در این انتخابات می‌تواند دشمنان را ناکام و دین آن‌ها را نسبت به نظام، امام (ره) و رهبری ادا کند. ان‌شاءالله که در این انتخابات نزد امام و شهدا رو سفید باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha