• شنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94112415339
  • خبرنگار : 71463

امینی:

وجود خبرگان قوی باعث دلگرمی مردم می‌شود

وجود خبرگان قوی باعث دلگرمی مردم می‌شود

یک کاندیدای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تهران گفت: انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان در حالی برگزار می‌شود که رهبر معظم انقلاب در کمال صحت و سلامت این مسوولیت سنگین را بر دوش می‌کشند.

یک کاندیدای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تهران گفت: انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان در حالی برگزار می‌شود که رهبر معظم انقلاب در کمال صحت و سلامت این مسوولیت سنگین را بر دوش می‌کشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله ابراهیم حاج‌امینی نجف‌آبادی در برنامه تبلیغاتی خود برای حضور در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از استان تهران اظهار کرد: انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان در حالی برگزار می‌شود که رهبر معظم انقلاب در کمال صحت و سلامت این مسوولیت سنگین را بر دوش می‌کشند اما به هر حال وجود خبرگان قوی اسباب دلگرمی مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: به مردم عرض می‌کنم که به آینده خود اهمیت دهید و پای صندوق‌های رای به کسانی که به آنها اعتقاد دارید رای بدهید. در غیر این صورت ممکن است افرادی که نمی‌پسندید بر امور دنیا و آخرت شما حاکم شوند و چاره‌ای نداشته باشید.

امینی همچنین یادآور شد: مجلس خبرگان هرچند از نهادهای مهم نظام اسلامی به حساب می‌آید اما با سایر نهادها مثل ریاست‌جمهوری یا مجلس شورای اسلامی تفاوت اساسی دارد. کسانی که در این سطح وارد انتخابات خبرگان می‌شوند از آنجایی که هیچ امتیاز مادی برایشان ندارد افرادی خاص هستند از این رو باید بهترین انتخابات از نظر داوطلبان، تبلیغات، اجرا و نظارت باشد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: عرصه خبرگان نیازمند حضور شخصیت‌هایی است که وزنه سیاسی و دینی به حساب می‌آیند و حرکت آنها برای مردم حجت است. کسی که عمر خود را در راه نظام صرف کرده هرگز به نظام پشت نمی‌کند.

وی با اشاره به وظایف مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: چون اعضای این مجلس فقیه و مجتهد هستند می‌توانند فقیه مقرر در شرع و قانون را شناسایی و برای رهبری تعیین کنند. زمان تشکیل مجلس خبرگان برخی مخالفان می‌گفتند که این مجلس باعث تضعیف رهبری است ولی امام راحل با رد این ادعا مجلس خبرگان را باعث تقویت رهبری دانستند.

امینی در ادامه تصریح کرد: به میزان نقشی که خبرگان و رهبری در تثبیت انقلاب دارند دشمنان نیز چشم به نفوذ به چنین نهادی را دارند. همین امر باعث نگرانی رهبر فقید انقلاب بود که مبادا بر اثر غفلت مردم و نظام، دشمنان به رخنه در ارکان نظام به ثمره انقلاب لطمه وارد کنند.

وی ادامه داد: خبرگان یکی از نهادهای قانونی در ساختار نظام جمهوری اسلامی است که تعیین رهبری، نظارت بر بقای رهبری و استمرار بر شرایط آن را برعهده دارد. تعیین رهبری نظام بلافاصله بعد از رحلت امام و پیش از خاکسپاری ایشان نشان از هوشیاری و آمادگی خبرگان بود و نقش اساسی مقام معظم رهبری در حوادث داخلی و خارجی و تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه ایشان نشان از عظمت این انتخاب دارد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان اظهار کرد: عبور دادن کشور از بحران‌های متعدد توسط رهبر معظم انقلاب نشانه انتخاب صحیح خبرگان ملت است. همین یک اقدام خبرگان، آینده نظام اسلامی را بیمه کرد و کافی است تا نقش حیاتی خبرگان در تداوم انقلاب را ثابت کند و این موفقیت مرهون شخصیت‌های انقلابی، خداترس و فقیه بود؛ یعنی کسانی که از راحتی خود گذشتند و خالصانه در خدمت نظام و انقلاب قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha