• شنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94112415246
  • خبرنگار : 71290

عبدالله زاده در گفت‌وگو با ایسنا،

افزایش مشارکت انتخاباتی، در ترغیب کشورها برای تعاملات اقتصادی موثر است

افزایش مشارکت انتخاباتی، در ترغیب کشورها برای تعاملات اقتصادی موثر است

نماینده مردم فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که هر چه میزان مشارکت افزایش یابد قطعا تاثیرات داخلی و بین المللی آن هم افزایش پیدا می‌کند، گفت: برگزاری انتخابات و بالا بودن مشارکت مردم می‌تواند در ترغیب و تمایل کشورهای دیگر برای تعاملات اقتصادی، سیاسی و ... موثر باشد.

نماینده مردم فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که هر چه میزان مشارکت افزایش یابد قطعا تاثیرات داخلی و بین المللی آن هم افزایش پیدا می‌کند، گفت: برگزاری انتخابات و بالا بودن مشارکت مردم می‌تواند در ترغیب و تمایل کشورهای دیگر برای تعاملات اقتصادی، سیاسی و ... موثر باشد.

محمد علی عبدالله زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: برای تمام دنیا، نظام‌ها و ساختارهای سیاسی که به نقش مردم برای اداره کشورشان اهمیت می‌دهند حضور مردم در انتخابات‌، نقطه بسیار مثبتی است و در برخورد کشورها بسیار می‌تواند موثر باشد.

وی افزود: کشور ما هم براساس قانون اساسی از آنجایی که همه امور به مردم سپرده می‌شود و نقش مردم مهم است هر چه میزان مشارکت بالاتر باشد قطعا تاثیرات داخلی و بین المللی آن افزایش پیدا می‌کند، بنابراین؛ ‌نفس برگزاری انتخابات و بالابودن مشارکت مردم می‌تواند در ترغیب و تمایل کشورهای دیگر برای تعاملات اقتصادی، سیاسی و ... موثر باشد.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس ادامه داد: بنابراین، نفس برگزاری موفق یک انتخابات و مشارکت بالا نشان دهنده ثبات سیاسی است، در نتیجه هر چه مشارکت بالاتر باشد نشان می‌دهد تثبیت بیشتر است و کسانی که به دنبال سرمایه گذاری هستند بخصوص که در شرایط پسابرجام قرار داریم، هر چه مشارکت افزایش یابد ثبات بیشتر را بیان می‌کند و علاقه‌مندی کشورها برای تعامل با ما هم افزایش پیدا می‌کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: در واقع افزایش مشارکت باعث می‌شود کشورهایی که قصد همکاری و تعامل در ابعاد اقتصادی را دارند، بیشتر به سمت ایران تمایل داشته باشند .

نماینده مردم فردوس در مجلس در ادامه اظهار کرد: امروزه اقتصاد داخلی و بین الملل نقاط اشتراک و افتراق با یکدیگر دارند، اما تعاملات باید حساب شده انجام شود، نمی توان گفت به بازار بیرونی نیاز نداریم،‌ در حالی که این تنظیم بازار و رفتار اقتصادی بسیار مهم و موثر خواهد بود که بدانیم کجا،‌ چگونه و با چه درصدی از عوارض گمرکی و در چه محصولاتی می‌توانیم کارها را تنظیم کنیم.

عبدالله زاده در پایان افزود: بنابراین کارهای کاملا تخصصی و اقتصادی باید حساب شده انجام شود و در هر صورت مبنای ما این است که تعاملات به گونه‌ای باشد که به تولیدات داخلی به هیچ وجه ضربه نزند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha