• شنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 94112415160

اولین هم‌اندیشی فناوری فیلم‌های پلیمری در کشاورزی گشایش یافت

اولین هم‌اندیشی فناوری فیلم‌های پلیمری در کشاورزی گشایش یافت

اولین هم‌اندیشی ملی فناوری‌ نوین پلیمر در کشاورزی با تاکید بر کاربرد فیلم‌های پلیمری در کشاورزی و گلخانه‌ها به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، مراسم افتتاحیه اولین هم‌اندیشی فناوری‌های فیلم‌های پلیمری در کشاورزی با حضور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، جمعی از دانشگاهیان و صاحبان صنایع مرتبط با کشاورزی و همچنین 30 متخصص از کشورهای خارجی صاحب تجربه در این فناوری‌ها از جمله آلمان، سوییس، کره جنوبی، چین و ترکیه برگزار شد.

برگزاری این هم‌اندیشی با هدف به ‌کارگیری فناوری‌های جدید در استفاده از فیلم‌های پلیمری در کشاورزی و معرفی و ارائه الگوهای موفق در جهان و میزان سازگاری آنها در ایران در دستور کار قرار گرفته است.

این گردهمایی تخصصی در محورهای اصلی بررسی ویژگی‌های فیلم‌های پلیمری مورد استفاده در کشاورزی و کشت گلخانه‌ای، اولویت‌های محصولات کشاورزی نیازمند به فیلم‌های پلیمری، تکنولوژی تولید فیلم‌های پلیمری مورد استفاده در کشاورزی و کشت گلخانه‌ای، معیارهای انتخاب پلیمرها و مواد افزودنی در تولید فیلم‌های مورد استفاده در کشاورزی و کشت گلخانه‌ای تدارک یافته است.

شرکت کنندگان در این همایش همچنین به بررسی محورهای دیگری همچون برآورد مصرف فیلم‌های پلیمری و کشاورزی در 10 سال آینده، روش‌های بهره‌برداری از فیلم‌های پلیمری و مکانیزم و طرح‌های بازیافت مالچ پلاستیک استفاده شده در کشاورزی و کشت گلخانه‌ای، استراتژی‌های اجرایی و معیارهای طراحی سازه‌های گلخانه‌ای از دیدگاه نوع محصول و جنبه‌های اقتصادی خواهند پرداخت.

وزارت جهاد کشاورزی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت پویا پلیمر تهران برگزارکنندگان اصلی این همایش هستند.

بر اساس این گزارش، اولین هم‌اندیشی ملی فناوری‌ نوین پلیمر در کشاورزی که از روز شنبه، 24 بهمن ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کار کرده است تا روز یکشنبه، 25 بهمن ماه ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha