• چهارشنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94112113884
  • خبرنگار : 71496

خروج بلک واتر از تعز یمن

شرکت امنیتی بلک واتر تصمیم گرفت با توجه به خسارات بسیاری که در جبهه العمری استان تعز متحمل شده نیروهای خود را از این استان خارج کند.

شرکت امنیتی بلک واتر تصمیم گرفت با توجه به خسارات بسیاری که در جبهه العمری استان تعز متحمل شده نیروهای خود را از این استان خارج کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد، شرکت مقاطعه‌کار امنیتی بلک واتر با توجه به تلفات بالای نیروهایش در جبهه العمری استان تعز و براساس دستور رییس شورای مرکزی شرکت در مالت مهم‌ترین گردان خود تحت عنوان نیروی ضربت را از این جبهه خارج می‌کند.

دراین جبهه هفت نیروی بلک واتر کشته و 39 تن دیگر از آنها زخمی شدند. همچنین سه تن از این نیروها که از اتباع کشورهای کلمبیا، ونزوئلا و استرالیا بودند، مفقود شدند.

این تصمیم بلک واتر باعث ایجاد تنش و آشفتگی نیروهای اماراتی شده که به یمن اعزام شده‌اند.

در این میان فرماندهان امنیتی و نظامی امارات به طور غیرمنتظره با یک هواپیمای ویژه وارد عدن شدند که از جمله آنها می‌توان به ابراهیم ناصرالعلوی، معاون فرمانده نیروی هوایی امارات اشاره کرد. در همین چارچوب پنج هواپیما در انتظار آغاز عملیات انتقال عاملان بلک واتر از یمن هستند.

ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور از کشته شدن هفت تن از نیروهای ضربتی بلک واتر و زخمی شدن 39 تن دیگر در درگیری‌های دو روز قبل جبهه العمری خبر دادند.

شبکه خبری المنار لبنان نیز از انهدام پنج خودروی زرهی وابسته به ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان دریمن و کشته شدن تعداد زیادی از نیروهای ارتش عربستان در درگیری‌هایی که دراطراف شهر میدی یمن شکل گرفت، خبر داد.

از سوی دیگر خالد بحاح، نخست وزیر مستعفی یمن و معاون عبدربه منصور هادی رییس جمهور فراری یمن وضعیت این کشور را بسیار مشکل توصیف کرد و با اشاره به اینکه دولت مستعفی بر استراتژی جدیدی برای خروج یمن از بحران کار می‌کند، مدعی شد نیروهای این دولت فراری کنترل بیش از 80 درصد اراضی یمن را در دست دارند.

بحاح در حاشیه نشست سران در دوبی تاکید کرد: یمن به دنبال تشکیل یک ارتش ملی واقعی است.

وی با اشاره به اینکه دولت برای بازسازی یمن و بازگرداندن آن به شکل طبیعی‌ تلاش می‌کند، وجود هرگونه اختلاف با هادی را تکذیب کرده و گفت: بیش از آنکه معاون هادی باشم، همانند پسرش هستم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha