• سه‌شنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94112012965
  • خبرنگار : 71132

قادری: عملکرد ناظران و مجریان انتخابات بر میزان مشارکت مردم موثر است

قادری: عملکرد ناظران و مجریان انتخابات بر میزان مشارکت مردم موثر است

یک نماینده اصولگرای مجلس عملکرد مجریان و ناظران انتخابات در رعایت بی‌طرفی را در تشویق و ترغیب مردم به مشارکت بیشتر در انتخابات موثر دانست.

یک نماینده اصولگرای مجلس عملکرد مجریان و ناظران انتخابات در رعایت بی‌طرفی را در تشویق و ترغیب مردم به مشارکت بیشتر در انتخابات موثر دانست.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته همه انتخاباتی که در کشور برگزار شده به نوعی حکم رفراندوم را داشته و درصد مشارکت مردم در این انتخابات‌ها نیز نشانگر مقبولیت مقام بین مردم بوده است، طبعاً اگر در انتخابات هفتم اسفند نرخ مشارکت بالایی را شاهد باشیم همین پیام را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هر رأیی که مردم به صندوق‌ها می‌ریزند به مثابه پرداخت مبلغی برای بیمه کردن نظام و انقلاب است، ‌افزود: هرچه میزان رأی مردم در انتخابات بیشتر باشد ریسک آینده انقلاب را کم می‌کند و انقلاب را در مقابل حوادث و جریانات و مسائل اینده بیمه خواهد کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس اضافه کرد: در گذشته و بعد از هر دور انتخابات تا ماه‌ها فشارهایی که متوجه نظام و انقلاب بوده خیلی کمتر شده و دوستان و علاقمندان بیشتری به سمت نظام تمایل پیدا کرده‌اند، ضمن اینکه اثرات بسیار خوبی داشته که هم موجب شادی و غرور دوستان انقلاب و هم یأس و ناامیدی دشمنان انقلاب شده است.

قادری با بیان اینکه افراد نباید به سادگی از کنار انتخابات عبور کنند یا با صندوق‌های رأی قهر کنند،‌ خاطرنشان کرد: همانطور که رهبری گفتند اگر کسی نظام را هم قبول نداشته باشند باید در انتخابات مشارکت کند چرا که در این صورت نمایندگانی انتخاب می‌شوند که با پشتوانه بهتری می‌توانند در آینده انقلاب ایفای نقش کنند.

وی با اشاره به نقش مجریان و ناظران انتخابات در تشویق و ترغیب مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی،‌ گفت: رعایت بی‌طرفی و فراهم کردن بستری برای حضور مردم موجب افزایش مشارکت مردم خواهد شد. به ویژه حالا که سلیقه‌ها و طیف‌های مختلفی بعد از تعیین صلاحیت‌ها وارد میدان شده‌اند و فضا رقابتی شده همه باید تلاش کنند از تخریب پرهیز کنند و فضای سالمی را در انتخابات رقم بزنند.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات در ایران به نسبت کشورهای دیگر بسیار بیشتر است، خاطرنشان کرد: اگر در این دوره از انتخابات نیز شاهد مشارکت بالای مردم باشیم روی مخالفین و معاندین نظام و انقلاب کم می‌شود و جایگاه و اعتبار نظام در میان کشورهای دنیا نیز ارتقاء می‌یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha