• جمعه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۹:۱۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 94111610397
  • منبع : نمایندگی مازندران

زمینه‌سازی صادرات گل ارکیده نوشهر به کشورهای منطقه

زمینه‌سازی صادرات گل ارکیده نوشهر به کشورهای منطقه

ایسنا/مازندران دبیر نخستین جشنواره ملی ارکیده گفت: با توجه به موقعیت گردشگری نوشهر و نیز وجود بندر قدیمی و فعال این شهرستان، زمینه صادرات گل‌های ارکیده تولیدی را برای کشورهای منطقه فراهم و سپس به بازارهای اروپایی برای صادرات گل از نوشهر هم فکر کرد.

دبیر نخستین جشنواره ملی ارکیده گفت: با توجه به موقعیت گردشگری نوشهر و نیز وجود بندر قدیمی و فعال این شهرستان، زمینه صادرات گل‌های ارکیده تولیدی را برای کشورهای منطقه فراهم و سپس به بازارهای اروپایی برای صادرات گل از نوشهر هم فکر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، «غلام‌رضا گلزاری دهنو»، در حاشیه بازدید از روند تکمیلی فضای نمایشگاهی نخستین جشنواره ملی گل ارکیده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وحدت، هم‌دلی و انسجام بسیار خوبی در بین تک تک اعضای ستاد برگزاری نخستین جشنواره ملی گل ارکیده وجود دارد و کارها برطبق برنامه‌های پیش‌بینی شده در حال انجام است.

دبیر نخستین جشنواره ملی ارکیده افزود: ایجاد و احداث فضای نمایشگاهی جشنواره ملی ارکیده واقع در محل باغ گیاه‌شناسی نوشهر مراحل پایانی خود را طی می‌کند و از پیشرفت 80 درصدی برخوردار است.

گلزاری دهنو با بیان این‌که سیستم‌های نور، تهویه هوا، گرمایشی و... در محل نمایشگاه گل ارکیده در حال پیگیری است، تصریح کرد: مسیرهای تردد بازدیدکنندگان و نیز جانمایی گل‌ها در این نمایشگاه توسط یکی از اعضای ستاد طراحی شده است و عملیات پیاده‌سازی آن هم آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره ملی گل ارکیده، فصل نوینی را در حوزه پرورش گل و گیاه در مازندران گشوده است و مطئمناً پس از پایان جشنواره ملی ارکیده در نوشهر، اثرات بسیار مثبت و پایدار آن در حوزه تولید اشتغال و اقتصاد پایدار برای مردم فهیم، سخت‌کوش و علاقه‌مند گل و گیاه در شهرها و روستاها پدیدار خواهد گشت.

دبیر نخستین جشنواره ملی ارکیده با اشاره به این‌که کارگاه آموزشی تولید و پرورش گل ارکیده در مجاورت نمایشگاه برگزار می‌شود، گفت: این مجموعه افتخار دارد تا بتواند با ایجاد بسترها و آموزش‌های لازم در زمینه تولید و پرورش گل و گیاه، بخشی از مشکلات بیکاری در منطقه را حل کند و اقتصاد و درآمدی پایدار برای خانواده‌ها فراهم آورد.

وی اظهار کرد: گل‌های ارکیده دارای تنوع و گونه‌های بسیار فراوانی هستند که در این میان، هفت گونه منحصربفرد آن در بازار‌های جهانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند و می‌توان در گام نخست با توجه به موقعیت گردشگری نوشهر و نیز وجود بندر قدیمی و فعال این شهرستان، زمینه صادرات گل‌های ارکیده تولیدی را برای کشورهای منطقه فراهم و سپس به بازارهای اروپایی برای صادرات گل از نوشهر هم فکر کرد.

گلزاری دهنو یادآور شد: از همه مسئولان استانی و شهرستانی که برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن نخستین جشنواره ملی گل ارکیده همکاری و همراهی لازم را دارند کمال تشکر و قدردانی را داریم و این همراهی‌ها و همکاری‌ها انرژی‌بخش بوده و سبب دل‌گرمی و افزایش انگیزه در بین مجموعه ستاد برگزاری نخستین جشنواره ملی گل ارکیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha