• جمعه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 94111610210
  • خبرنگار : 71454

دفاع «هلن میرن» از آکادمی اسکار

دفاع «هلن میرن» از آکادمی اسکار

«هلن میرن» بازیگر انگلیسی و مطرح هالیوودی انتقادات پردامنه از مهم‌ترین جوایز سینمایی جهان را ناعادلانه خواند.

«هلن میرن» بازیگر انگلیسی و مطرح هالیوودی انتقادات پردامنه از مهم‌ترین جوایز سینمایی جهان را ناعادلانه خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «میرن» در گفت‌وگو با شبکه 4 تلویزیون انگلیس عدم نامزد شدن حتی یک بازیگر سیاه پوست برای سومین سال پیاپی را مستقیما امری مرتبط با آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار ندانست.

این بازیگر برنده اسکار ضمن اذعان به این که «ادریس آلبا» بازیگر سیاه پوست آمریکایی مطمئنا شایستگی نامزدی جوایز اسکار را داشت اما علی رغم پیش‌بینی‌ها نتوانست برای «فیلم جانوران بی‌سرزمین» نامزد کسب جایزه شود نیز اظهار کرد: مشکل اینجا بود که تعداد بسیار کمی از اعضای آکادمی توانستند درام جنگی و تحسین شده «کری فوکاناگا» را تماشا کنند و این فیلم برای مدت کمی در سینماها بود.

به گزارش گاردین، «میرن» همچنین عنوان کرد: مساله مهم‌تر این نیست که چه کسی برنده اسکار می‌شود بلکه بهبود وضعیت تنوع نژادی در هالیوود و این که افراد بیشتری از جامعه سیاه پوستان و اقلیت‌های نژادی فرصت حضور در صنعت سینما را داشته باشند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

"باید متوجه اتفاقاتی باشیم که پیش از رسیدن فیلم به جوایز اسکار روی می‌دهد. چه فیلم‌هایی ساخته می‌شود؟ بازیگران فیلم‌ها چگونه انتخاب می‌شوند و چه کسانی فیلمنامه‌ها را می‌نویسند؟ بنابراین این مسائل بسیار مهم تر و تاثیرگذارتر از این است که در انتها چه کسی برای دریافت جایزه اسکار روی صحنه می‌رود.

«میرن» برای ایفای نقش در فیلم‌های «دیوانگی پادشاه جورج» (1994)،‌ «گاسفورد پارک» (2001) و «آخرین ایستگاه»(2009) نامزد جایزه اسکار شد و در سال 2006 برای بازی در نقش ملکه انگلستان در فیلم «ملکه» موفق به کسب جایزه اسکار شد.

وی دو بار موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن شد و در جوایز بافتا، جشنواره‌ی فیلم رم، جشنواره‌ی مسکو، سانتا باربارا و ونیز نیز به عنوان بهترین بازیگر انتخاب شده است.

این بازیگر سرشناس برای بازی در فیلم «هیچکاک» در نقش همسر «آلفرد هیچکاک» نامزد دریافت جایزه از گلدن گلوب و اتحادیه بازیگران سینمایی آمریکا نیز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha