• چهارشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 94111409285
  • خبرنگار : 71411

اظهارات «جهانگیر» درباره خروج 20 زندان از کلان‌شهرها و دستبندهای الکترونیکی

اظهارات «جهانگیر» درباره خروج 20 زندان از کلان‌شهرها و دستبندهای الکترونیکی

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اظهاراتی را در رابطه با خروج 20 زندان از کلان شهرها و آخرین وضعیت دستبند و پابند الکترونیکی ارائه کرد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اظهاراتی را در رابطه با خروج 20 زندان از کلان شهرها و آخرین وضعیت دستبند و پابند الکترونیکی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اصغر جهانگیر در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان جدید دیوان عدالت اداری درباره‌ آخرین وضعیت دستبند و پابند الکترونیکی گفت: در طرح قبلی به دلیل این که وارداتی بود یک سری اشکالات وجود داشت و امکان اجرای آن نبود. البته ما این موضوع را بعد از اجرای طرح پایلوت دستبندهای الکترونیکی متوجه شدیم.

وی ادامه داد:‌ با مجموعه انفورماتیک دستگاه قضایی تفاهم نامه‌ای را منعقد کرده و آنها از طریق شرکت‌های داخلی وسیله‌ای را طراحی کردند که در انجام تست مشکلی در آنها وجود نداشته اما باید در عمل ببینیم که دارای اشکال است یا خیر؟

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور خاطرنشان کرد:‌ دستبندها و پابندهای الکترونیکی باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم افراد را رصد کنیم. در طرح قبلی در برخی مکان‌ها و محیط‌های بسته امکان رصد وجود نداشت و یا این محصولات ضد آب نبود. به همین جهت محصول خارجی حذف شد.

جهانگیر ادامه داد: بودجه‌ای که قبلا برای اجرای این طرح برآورد کردیم 100 میلیارد تومان بود که با مصوبه‌ مجلس شورای اسلامی مبنی بر اجاره دادن دستبندها و تامین هزینه‌ها از این طریق قطعا مبلغ مورد نظر کمتر خواهد شد.

وی درباره‌ خارج کردن 20 زندان از کلان‌شهرها طبق برنامه ششم توسعه گفت: ما قصد داریم زندان‌های بزرگ در کلان شهرها از جمله زندان اوین، قزلحصار و رجایی شهر که در کلان شهر تهران و در بافت شهر قرار گرفتند و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کردند را از شهر خارج کنیم ولی با وجود اینکه از مصوبه دولت مبنی بر خروج زندان از شهرها 15 سال می‌گذرد اما در این مدت دولت اعتبار لازم را برای این امر اختصاص نداده است.

وی ادامه داد:‌ در مذاکراتی که با رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی داشتیم درخواست تن‌خواه کردیم و پیشنهاد دادیم که از محل فروش زندان‌ها در سال‌های آتی می‌توانیم پول دریافت شده از دولت تحت عنوان تن‌خواه را بازگردانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha