• سه‌شنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 94111308805
  • منبع : نمایندگی همدان

راه‌اندازی بندرخشک در همدان به کجا رسید؟

راه‌اندازی بندرخشک در همدان به کجا رسید؟

ایسنا/همدان استاندار همدان چندی پیش در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بحث راه‌اندازی بندر خشک را در همدان مطرح کرد و از مسئولان اقتصادی خواست تا این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند.

استاندار همدان چندی پیش در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بحث راه‌اندازی بندر خشک را در همدان مطرح کرد و از مسئولان اقتصادی خواست تا این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، "محمدناصر نیک‌بخت"، استاندار همدان معتقد است استان همدان دارای زیرساخت‌های مناسبی در حمل‌ونقل و راه‌آهن است بنابراین مزایای زیادی برای استان خواهد داشت.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: طرح راه‌اندازی بندرخشک در همدان در حد یک ایده است و باید پیگیری شود.

"احمد فضلعلی" اظهار کرد: در حال حاضر این موضوع در حال بررسی است و هیچ اقدام اجرایی در این‌باره صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد بندرخشک در ارزش‌افزوده و اقتصاد استان موثر خواهد بود اما اینکه قابلیت اجرایی شدن در همدان را دارد باید توسط شرکت شهرک‌ها و مشاوران مطالعه شود.

"کامران گردان"، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: این طرح در حال مطالعه است و در صورت مشخص شدن نتیجه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد که امیدواریم این طرح به نتیجه برسد.

به گزارش ایسنا، بندرخشک بندری است با فاصله اقتصادی از بنادر ساحلی که داخل کشور قرار گرفته است. منطقه‌ای با یک پایانه ترکیبی است که یک منطقه مشترک برای روش‌های مختلف حمل از جمله مسیرهای ریلی، جاده‌ای و هوایی برای توزیع کالاهایی که از بنادر ساحلی می‌آید، فراهم می‌کند.

به عقیده کارشناسان ایجاد بندرخشک می‌تواند مشکلات متعددی از جمله افزایش ترافیک و تصادفات، فقدان فضای کافی به منظور انبارسازی در بنادر ورودی، افزایش هزینه‌های مترتب به کالا، افزایش مشکلات زیست‌محیطی و احتمال قاچاق کالا را برطرف کند.

از طرفی راه‌اندازی بندرخشک تولیدکنندگان و تجار را به تولید و صادرات بیشتر ترغیب می‌کند به‌طوریکه این اتفاق نتیجه با ارزشی در اقتصاد استان خواهد گذاشت، اما لازمه آن مکان‌یابی درست و تقویت حمل‌ونقل ریلی و زمینی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha