• دوشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 94111207404
  • خبرنگار : 71277

تمام حوادث ریز و درشت "جام یاریگین"/ شکست قهرمانان در هوای 30 درجه زیر صفر

تمام حوادث ریز و درشت "جام یاریگین"/ شکست قهرمانان در هوای 30 درجه زیر صفر

ر‌قا‌بت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام یارگین با حوادث ریز و درشت همراه شد.

ر‌قا‌بت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام یارگین با حوادث ریز و درشت همراه شد.

به گزارش ایسنا، در این مسابقات که در کراسنویارسک روسیه و در هوای حدودا 30 درجه زیر صفر برگزار شد، قهرمانان متعددی شکست خوردند که حوادث مهم جام یارگین در ادامه آمده است:

* 57 کیلوگرم:

در این وزن الکساندر بوگوموئف، قهرمان بازی‌های اروپایی در وزن 61 کیلوگرم که برای حضور در المپیک به یک وزن پایین‌تر آمده موفق شد مدال طلای 57 کیلوگرم را بر گردن بیاویزد تا خود را به عنوان رقیب جدی ویکتور لبدوف، برای حضور در المپیک مطرح کند.

شکست نریمان اسرافیل اف مقابل رستم آمپار، دیگر حادثه مهم این وزن بود.

بوگوموئف در جام یاریگین

* 61 کیلوگرم:

ویکتور لبدوف، ملی‌پوش وزن 57 کیلوگرم روسیه برای جلوگیری از کاهش وزن در این دسته وارد میدان شد که البته توفیقی نداشت و مقابل امام آجی‌یف، نایب قهرمان این ر‌قا‌بت‌ها شکست خورد. البته لبدوف به مدال برنز 61 کیلوگرم دست یافت.

همچنین بخان گویگریف، قهرمان جهان در سال 2013 در همان دور اول به بادمایف، دیگر کشتی‌گیر روسی باخت و از دور ر‌قا‌بت‌ها کنار رفت.

در حضور این همه چهره نامدار نیورگون اسکریابین به مدال طلای این وزن غیرالمپیکی رسید.

ویکتور لبدوف در جام یاریگین

* 65 کیلوگرم:

مدال طلای این دسته به اسرائیل کاسوموف رسید و این در حالی بود که ماگومد قربان علی‌اف دارنده مدال برنز 2013 جهان در مسابقه فینال به میدان نرفت.

برنت متکالف، ملی‌پوش آمریکا نیز دو دور بیشتر دوام نیاورد و در نهایت مقابل عظمت کابیسوف 10 بر صفر شکست خورد و حذف شد.

الیاس بک‌بولاتف نفر سوم بازیهای اروپایی، دیگر کشتی‌گیر ناکام این دسته بود که به عنوانی بهتر از مقام پنجمی نرسید.

* 70 کیلوگرم:

مدال طلای این وزن غیر المپیکی به زائور بک سیادکوف رسید.

کمال مالکوف قهرمان 2014 جام علی‌اف دیگر چهره شاخص این وزن بود که به سیادکوف باخت و از دور ر‌قا‌بت‌ها کنار رفت.

* 74 کیلوگرم:

کشتی‌گیر‌ان شاخص متعددی در این وزن به میدان رفتند که در نهایت زائور ماکیف در تمامی حضور نامداران به مدال طلا رسید و در فینال نیز موفق شد مسلم دادایف را شکست دهد. ماکیف 24 ساله هیچ عنوانی در رده بزرگسالان ندارد و تنها در سال 2012 قهرمان جوانان جهان شده است.

ماگومد رسول حاجی ماگومداف، قهرمان وزن 70 کیلوگرم جهان در این دسته به میدان رفت که در همان دور اول مغلوب کاهابر هوبژتی، قهرمان سابق جوانان جهان و برنده صادق گودرزی در مسابقات جهانی جوانان سال 2006 شد. البته حاجی ماگومداف شکست سنگینی را متحمل شد و 12 بر یک مغلوب شد.

اما دنیس چارگوش، قهرمان بلند آوازه روسیه بار دیگر شکست خورد تا نشان دهد به پایان دوران کشتی اش نزدیک شده است. چارگوش با حساب چهار بر یک مغلوب مسلم دادایف شد و در شانس مجدد نیز با حساب دو بر صفر به احمد گاجی ماگومدوف باخت تا از دور ر‌قا‌بت‌ها کنار برود.

کشتی آزاد جام یاریگین

* 86 کیلوگرم:

در غیاب رشید سعدالله اف، قهرمان جهان مدال طلای جام یارگین به شامیل کودای ماگومدوف رسید که در فینال موفق شد آرسن علی موسی لالیف را هفت بر صفر مغلوب کند.

آنزور اوریشف، قهرمان سابق اروپا و ملی‌پوش روسیه در المپیک لندن نیز دیگر ناکام این ر‌قا‌بت‌ها بود که با شکست از دارن کوروگلیف از دور ر‌قا‌بت‌ها کنار رفت.

* 97 کیلوگرم:

در این وزن نیز عبدالسلام گادیسوف، ملی‌پوش روسیه غایب بود که در غیاب او مدال طلا به آنزور بولتوکایف رسید. اما حادثه این وزن شکست کایل اسنایدر، قهرمان 2015 جهان از آمریکا بود که در نیمه نهایی سه بر صفر به بولتوکایف باخت. بولتوکایف در فینال هم جیک وارنر، قهرمان المپیک لندن از آمریکا را هشت بر دو مغلوب کرد.

پیروزی بولتوکایف مقابل اسنایدر

* 125 کیلوگرم:

ولادیسلاو بایتسایف با پیروزی مقابل آلان خوگایف به مدال طلا رسید. این در حالی بود که حاجی مراد گاتسالوف و بلال ماخوف در این ر‌قا‌بت‌ها غایب بودند.

* حادثه ویژه در کشتی زنان

اما در رقابت‌های کشتی زنان نیز حادثه ویژه‌ای رخ داد جایی که کائوری ایچو، قهرمان جهان و المپیک از ژاپن برای دومین بار در 13 سال اخیر شکست خورد.

او در این رقابت‌ها مغلوب پرودورج از مغولستان شد تا پس از حدود 13 سال برای دومین بار در یک مسابقه شکست خورده باشد.

ایچو 13 طلای جهان و المپیک را در کارنامه دارد که از سال 2003 تا به حال تنها یک بار در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2007 باخته و این دومین باخت او در این مدت محسوب می شود. البته ایچو تا به حال در هیچ دوره ای از مسابقات جهانی و المپیک شکست نخورده و همواره قهرمان شده است تا از برترین‌های تاریخ کشتی جهان به حساب آید.

کشتی آزاد جام یاریگین

** رده بندی پایانی مسابقات جام یارگین به ترتیب زیر است:

* 57 کیلوگرم:

1. الکساندر بوگومویف 2. رستم آمپار 3. آرتم گبکوف و حاجی مراد رشیداف 5. نریمان اسرافیلوف و ولادمیر فلگنتوف (همگی از روسیه)

* 61 کیلوگرم:

1. نی یورگان اسکوروبین 2. امام آدژیف 3- احمد چاکایف و ویکتور لبدف 5. خژیک چیمبا و مرشید متالیموف(همگی از روسیه)

* 65 کیلوگرم:

1. اسرائیل کاسموف (روسیه) 2. ماگومد قربانعلی اف (روسیه) 3. مانداخناران (مغولستان) و علی بیگ آژی امیف (روسیه) 5. ویکتور استپانوف (روسیه) و الیاس بکبولاتف (روسیه).

* 70 کیلوگرم:

1. زائوربک سیداکوف (روسیه)، 2. سویان چف (روسیه) 3. رسول ارسان علی اف (روسیه) و آتماز سانانکویف (روسیه) 5. نادر بیک خیزریف (روسیه) و علی بیک آکبایف (روسیه)

* 74 کیلوگرم:

1. زائور ماکیف 2. مسلم دودایف 3. احمد حاجی ماگمدوف و کاخابر خوبژتی (همگی از روسیه) 5. آندرو هاو (آمریکا) و حبیب باتیروف (روسیه)

* 86 کیلوگرم:

1. . شامیل کودیا ماگموداف 2. آرسن علی موسی علی یف 3- دوران کوراگولیف و ولادیسلاو والیف 5- احمد ماگامایف و احمد ماگموداف(همگی از روسیه)

* 97 کیلوگرم:

1. آنزور بولتوکایف (روسیه) 2. جیک وارنر (آمریکا) 3. کایل اسنایدر (آمریکا ) و عدلان ابراگیموف (روسیه) 5. زین الله قربان اف (روسیه) و یوری ولاسکو (روسیه)

* 125 کیلوگرم:

1. ولادیسلاو بایتسایف 2 . آلن خوگایف 3. آنزور خزریف و بالادان تسی ژیپوف 5. کازبیک خوبولوف و (همگی از روسیه) و رابرت تلفورد (آمریکا)

انتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha