• جمعه / ۹ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 94110905364
  • خبرنگار : 71506

تدیف پس از انتخاب به عنوان سرمربی کشتی روسیه:

توانایی کسب 6 طلای المپیک را داریم

توانایی کسب 6 طلای المپیک را داریم

در فاصله 190 روز مانده به آغاز بازی های المپیک 2016 برزیل، جامبولات تدیف 47 ساله بار دیگر سرمربی تیم کشتی آزاد روسیه شد.

در فاصله 190 روز مانده به آغاز بازی های المپیک 2016 برزیل، جامبولات تدیف 47 ساله بار دیگر سرمربی تیم کشتی آزاد روسیه شد.

به گزارش ایسنا، تدیف از سال 2001 تا فوریه سال 2011 سرمربی تیم روسیه بود. بعد از آن و به دلایل مناقشات سیاسی در منطقه اوستیای جنوبی، از این سمت برکنار شد اما از چندی قبل به عنوان مشاور با این تیم همکاری می کرد.

تدیف در المپیک 2004 و 2008 با روس ها نتایج خوبی را کسب کرد و با حکم میخائیل مامیاشویلی، رییس فدراسیون کشتی این کشور، بار دیگر سرمربی تیم روسیه شد.

گفته می شود اهمیت بالای رقابت های المپیک و کسب تنها یک مدال طلا در المپیک لندن از دلایل برکناری ماگمود گوسینوف از سرمربیگری روس ها بوده است.

در حالی که اخبار حاکی از حضور پنج مربی از جمله دیوید موسل‌بز و حاجی مراد ماگموداف در کادر مربیگری تدیف است، مامیاشویلی تاکید کرده است گوسینوف نیز در کادر فنی روس ها باقی می ماند.

تدیف از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه بود و این تیم را دو بار قهرمان المپیک، و چندین بار قهرمان جهان و اروپا کرد. تیم روسیه در قهرمانی جهان ۲۰۰۷ با ۶ مدال طلا و یک مدال برنز در هفت وزن به قهرمانی رسید که قاطعانه‌ترین قهرمانی یک تیم در تاریخ این رقابت ها محسوب می‌شود.

سرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد روسیه پس از بازگشت مجدد به تیم ملی کشتی گفت: توانایی کسب هر 6 مدال طلا در المپیک ریو را داریم و در این راه باید کادر فنی خود را تقویت کنیم.

جامبولات تدیف با بیان این مطلب افزود: پس از چهار سال دوری از تیم ملی، مامیاشویلی از من خواست که بار دیگر سرمربی شوم و من هم نمی توانستم از این کار امتناع کنم.

وی ادامه داد: همه ما باید برای کسب نتیجه در المپیک متحد شویم. گوسینوف با توجه به چهار سال حضور در تیم روسیه، تجارب ارزنده‌ای دارد و اگر بخواهد، می تواند در کنار ما باشد. در غیر این صورت، قطعا در جایی دیگر فعالیت خواهد کرد.

تدیف تصریح کرد: وضعیت دشواری داریم و باید تیم را برای مسابقات بزرگ المپیک آماده کنیم و ما باید برای کسب نتیجه برای تمامی مردم روسیه تلاش کنیم.

وی در مورد برگزاری رقابت‌های قهرمانی روسیه در خرداد ماه سال 95 خاطرنشان کرد: یاکوتسک از شرایط مناسبی برای میزبانی این مسابقات که انتخابی المپیک نیز هست برخوردار است. تمام امکانات در این منطقه فراهم است و یکی از نکات خوب نیز فاصله زمانی بین یاکوتسک و مسکو با توجه به برگزاری رقابت های المپیک در برزیل است.

تدیف افزود: مسابقات جام ایوان یاریگین که شنبه و یکشنبه هفته آینده در کراسنویارسک برگزار می شود و پس از این مسابقات با دعوت از نفرات منتخب اردوی ما از روز 26 بهمن ماه برای شرکت در رقابت های قهرمانی اروپا (18 تا 23 اسفندماه در ریگا پایتخت لتونی) در آدلر آغاز می شود.

وی در پایان گفت: هنوز زود است در مورد ترکیب تیم در رقابت‌های اروپایی صحبت کنیم اما قطعا جام یاریگین یکی از معیارهای اصلی در این زمینه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha