• چهارشنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94110704455
  • خبرنگار : 71431

ابوترابی‌فرد:

اراده شورای نگهبان حفظ حقوق نامزدها در چارچوب قانون است

اراده شورای نگهبان حفظ حقوق نامزدها در چارچوب قانون است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که مجلس برای احراز صلاحیت‌های داوطلبان به شورای نگهبان کمک خواهد کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که مجلس برای احراز صلاحیت‌های داوطلبان به شورای نگهبان کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید محمدحسن ابوترابی فرد در حاشیه همایش مشاوره و روانشناسی در ناجا که صبح امروز در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران درباره ارزیابی عملکرد پلیس از منظر مجلس، گفت: امروز مجموعه انتظامی از نظر تأمین امنیت یکی از بهترین شرایط را در مقایسه با کشورهای منطقه و جهان در کشورمان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه باید ناجا در رسیدن به قله‌های برتر تلاش کند، اظهار کرد: دولت و مجلس نیز در تأمین بودجه نیروی انتظامی تلاش خود را خواهند کرد.

وی با اشاره به نقش مشاوره در نیروی انتظامی، افزود: همانطور که در این همایش نیز به آن پرداخته شد باید به جامعه و هنجار شکنان در جامعه خدمات مشاوره‌ای ارائه شود و اراده ناجا نیز بر این است که مشاوره‌های روانشناسی به درون خانواده ناجا و جامعه از سطح ناهنجاری‌های بکاهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره نتایج رایزنی مجلس با شورای نگهبان برای تجدید نظر در برخی از رد صلاحیت‌های انتخابات مجلس، خاطرنشان کرد: اراده شورای نگهبان بر این است که در چارچوب قانون حقوق نامزدها و کسانی که برای حضور در مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرده‌اند حفظ شود.

ابوترابی فرد ادامه داد: در این بین صلاحیت‌ عده‌ای احراز نشد که با افزایش اطلاعات می‌توان در این زمینه اقدام کرد و با هماهنگی‌های انجام شده و کامل کردن اطلاعات شورای نگهبان ممکن است این نظر عوض شود و آنان اطلاعات کافی را به دست آوردند.

وی افزود: در همین راستا مجلس نیز اطلاعات خود را برای احراز صلاحیت‌ها به شورای نگهبان منتقل خواهد کرد و کمک می‌کنیم تا به نتیجه‌ برسند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با سخنرانی در این همایش به مسأله سلامت در معارف دینی اشاره کرد و گفت: هدف از آمدن انبیاء الهی نیز رسیدن جامعه به قله سلامت روحی و جسمی بوده است. انبیاء آمدند که انسان در زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خود قله‌های سلامت را فتح کند.

وی با بیان اینکه نمی‌ توان زندگی همراه با سلامتی در دنیا داشت مگر آنکه تولد و میلاد فرد نیز در سلامت انجام شود، گفت: تولد سالم برمی‌گردد به سلامت نهاد خانواده و اگر نهاد خانواده محصول زندگی مشترک و پدر و مادر سالم باشد این تولد نیز سالم خواهد بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حال اگر خانواده‌ای سالم نباشد پیامدهای آن مسئولیتی خواهد بود که بر دوش پلیس ماست و اگر خانواده سالم باشد این بار از دوش پلیس برداشته می‌شود. اگر امروز از مأموران بپرسیم که چند هنجارشکن را می‌شناسند که در خانه‌ای سالم باشند قطعاً می‌گویند تعداد آنها انگشت‌شمار است. ما خانه‌هایی را می‌خواهیم که همچون خانه علی (ع)، حسین (ع) و زینب (س) تربیت کند.

وی با اشاره به نقش مشاوره افزود: مشاوران صالح و شایسته می‌توانند جامعه را در برون‌رفت از مشکلات یاری کنند و اینجاست که نقش یک مشاوره به خوبی مشخص می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به سلامت هنگام مرگ اشاره کرد و گفت: سلامت حین مرگ نیز نشانه زندگی سالم است. آنان که می‌خواهند خوب بمیرند راهی جز خوب زندگی کردن ندارند.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی و سبک زندگی حضرت امام (ره)، تأکید کرد: امام (ره) از نظر اقتدار، جایگاه سیاسی و اجتماعی و... فرد اصلی دنیاست اما این فرد هنگام درگذشتش می‌گوید با روحی آرام و قلبی مطمئن از خدمت خواهران و برادرانش مرخص می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهیم مرگ در سلامت نیز داشته باشیم باید زندگی همراه با سلامت روح و جسم نیز داشته باشیم.

ابوترابی فرد در سخنانش به نیروی انتظامی توصیه‌هایی کرد و گفت: هر قدر می‌توانید به سلامت جسم و روح خود توجه کنید. اگر شما سالم باشید کلانتری‌ها هم سالم خواهند بود و فردی که به شما مراجعه می‌کند نیز از سلامت شما نور می‌گیرد. باید ناجا نماد سلامت روح و جسم در جامعه باشد.

وی در پایان ابراز امیدورای کرد که خدمات مشاوره‌ای ناجا راه را بر کاهش جرایم و کاهش آلودگی به جرم هموار کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha