• چهارشنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94110704068
  • خبرنگار : 71381

نماینده پیشین مجلس:

مردم با سلایق مختلف باید در کاندیداهای موجود گزینه برای انتخاب داشته باشند

مردم با سلایق مختلف باید در کاندیداهای موجود گزینه برای انتخاب داشته باشند

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کاندیدای اقشار و سلایق مختلف موجود در جامعه، در لیست تایید صلاحیت شدگان حضور نداشته باشند،‌ مشارکت و حضور مردم پای صندوق آراء کاهش پیدا می‌کند.

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کاندیدای اقشار و سلایق مختلف موجود در جامعه، در لیست تایید صلاحیت شدگان حضور نداشته باشند،‌ مشارکت و حضور مردم پای صندوق آراء کاهش پیدا می‌کند.

محمدعلی نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه در انتخابات، عده‌ای می خواهند انتخاب شوند و مردم می خواهند رای دهند و بارها مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری پای صندوق آراء تاکید کرده‌اند، تصریح کرد: یکی از لازمه‌های حضور و رای دادن مردم، حضور کاندیدای موردنظر مردم با سلایق مختلف است، یعنی مردم با سیاست مختلف در کاندیداهای موجود، گزینه‌ای برای رای دادن داشته باشند.

نمازی با اشاره به ضرورت حضور گسترده مردم پای صندوق آراء در شرایط فعلی کشور، افزود:‌ یکی از میدان‌های حضور سامان یافته مردم در عرصه انتخابات است، بنابراین باید شرایط به نحوی باشد که همه پای صندوق آرا بیایند و برای انتخاب کاندید داشته باشند.

وی با بیان اینکه کاندیداشدن و داشتن کاندیدا برای دادن رای از حقوق ملت نسبت به حکومت است، خاطرنشان کرد: از شورای نگهبان انتظار می رود در رسیدگی به اعتراضات رد صلاحیت شدگان با ملاحظه قانون و اصل 36 و 37 قانون اساسی اقدام کند.

نمازی توضیح داد: مطابق اصل 37 قانون اساسی، اصل بر برائت افراد است، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود همان‌طور که در شرع اصل بر پاکی است مگر خلاف آن ثابت شود و اگر این اصل مورد توجه قرار گیرد بسیاری از افراد صلاحیت‌شان تایید خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در مجلس بررسی اعتبارنامه افراد موقع ورود به مجلس انجام می‌شود و مصوبات مجلس به لحاظ مغایرت با شرع و قانون مورد بررسی شورای نگهبان قرار می گیرد و مردم نیز به دنبال انتخاب بد نخواهند رفت، برای شورای نگهبان به لحاظ ورود افراد ناباب به مجلس جای نگرانی باقی نمی‌ماند.

نمازی تصریح کرد: با رعایت اصل 36 و 37 قانون اساسی و در نظر گرفتن اوضاع و احوال فعلی کشور و توجه به تامین نظر مقام معظم رهبری مبنی بر فراهم آوردن زمینه مشارکت حداکثری مردم و رعایت حقوق اجتماعی افراد و اصل اداره کشور متکی بر آرای عمومی، مطمئنا مذاکرات نمایندگان دولت با شورای نگهبان نتیجه بخش خواهد بود و نگرانی کاندیداها و رای دهندگان برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha