• سه‌شنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 94110603608
  • خبرنگار : 71505

همکاری دانشگاه‌های خواجه نصیر و الزهرا (س) در زمینه جذب دانشجویان خارجی

همکاری دانشگاه‌های خواجه نصیر و الزهرا (س) در زمینه جذب دانشجویان خارجی

دانشگاه‌های خواجه نصیر الدین طوسی و الزهرا (س با امضای تفاهم نامه ای در زمینه جذب دانشجویان خارجی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

دانشگاه‌های خواجه نصیر الدین طوسی و الزهرا (س با امضای تفاهم نامه ای در زمینه جذب دانشجویان خارجی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

دکتر خاکی صدیق رئیس دانشگاه خواجه نصیر طوسی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح جزئیات این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه در زمینه همکاری میان دو دانشگاه الزهرا (س) و خواجه نصیر برای جذب دانشجویان خارجی به ویژه جذب دانشجویان کشورهای همسایه به امضا رسید.

وی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه الزهرا (س) یک دانشگاه تک جنسیتی موفق است امیدواریم بتوانیم با استفاده از این ظرفیت در زمینه‌های فنی مهندسی و علوم پایه با همکاری مشترک دو دانشگاه، دانشجویان علاقمند به تحصیل در رشته‌های مختلف را از سطح منطقه جذب کنیم.

وی ادامه داد: این دانشجویان می‌توانند در مقاطع ارشد و دکترا ادامه تحصیل دهند و در این تفاهم نامه دانشجویان خانم مایل به تحصیل در فضای تک جنسیتی می‌توانند در دانشگاه الزهرا ادامه تحصیل دهند و دانشگاه خواجه نصیر نیز حمایت‌های آموزشی و پژوهشی را انجام خواهد داد.

خاکی صدیق از تشکیل کارگروه مشترکی برای بررسی زمینه‌های همکاری میان دو دانشگاه و رشته‌های مورد نظر برای آغاز کار خبر داد و افزود: در این کارگروه که اعضای آن معاونین آموزشی و مدیران کل روابط بین الملل دو دانشگاه به همراه مدیران گروه‌های رشته‌های مورد نظر خواهند بود زمینه‌های انجام این طرح را مورد بررسی قرار خواهند داد.

همچنین انسیه خزعلی رئیس دانشگاه الزهرا (س) نیز در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا در تشریح امضای تفاهم نامه میان دو دانشگاه گفت: دانشگاه الزهرا (س) آمادگی جذب دانشجو در همه رشته‌ها را دارد اما در این تفاهم نامه مشترک بیشتر رشته‌های فنی مهندسی و علوم پایه مورد تاکید قرار خواهند گرفت. همچنین در کارگروه مشترک که میان دو دانشگاه تشکیل خواهد شد با در نظر گرفتن توانمندی‌های دو دانشگاه زمینه‌ها و رشته‌های تحصیلی مورد نظر دو دانشگاه برای جذب دانشجوی خارجی اعلام خواهد شد.

وی افزود: دانشجویان می‌توانند به صورت گروهی پذیرش شوند و با همکاری دانشگاه خواجه نصیر در رشته‌های مختلف ادامه تحصیل دهند.

وی تاکید کرد: طبیعتا در منطقه دانشگاه تک جنسیتی که همانند دانشگاه الزهرا (س) دانشگاهی جامع باشد و دارای دانشکده‌های فنی مهندسی و علوم پایه باشد وجود ندارد و این امر زمینه لازم را برای جذب دانشجویان دختر منطقه فراهم می‌کند. بر همین اساس این تفاهم نامه به امضای دو دانشگاه خواجه نصیر و الزهرا (س) رسید.

انهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha