• یکشنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۴:۴۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94110401544

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

حذف قیمت مصرف‌کننده از برخی کالاها

حذف قیمت مصرف‌کننده از برخی کالاها

درج قیمت مصرف‌کننده روی کالاها، ابزاری برای سوء استفاده برخی افراد شده و بسیاری از فروشگاه‌ها و عرضه کنندگان کالا از این موضوع به نفع خود استفاده می‌کنند که در این راستا قرار است به طور آزمایشی، قیمت مصرف‌کننده از روی برخی کالاهای غیراساسی مثل تنقلات حذف شود تا کالاها بر اساس سه درصد سود عمده فروشی و 12 تا 15 درصد سود خرده فروشی عرضه شوند.

درج قیمت مصرف‌کننده روی کالاها، ابزاری برای سوء استفاده برخی افراد شده و بسیاری از فروشگاه‌ها و عرضه کنندگان کالا از این موضوع به نفع خود استفاده می‌کنند که در این راستا قرار است به طور آزمایشی، قیمت مصرف‌کننده از روی برخی کالاهای غیراساسی مثل تنقلات حذف شود تا کالاها بر اساس سه درصد سود عمده فروشی و 12 تا 15 درصد سود خرده فروشی عرضه شوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در حال حاضر سود عمده فروشی سه درصد و سود خرده فروشی 12تا 15 درصد است، درحالیکه در برخی کالاها شاهدیم سودهای 100 درصدی دریافت می‌شود که به گفته رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، بر اساس طرحی که قرار است به زودی اجرایی شود در ابتدا قیمت مصرف کننده از برخی کالاهای غیرضرور حذف می شود تا بعد از بررسی نتایج و نقاط ضعف آن نحوه پیاده سازی و ادامه طرح در بقیه کالاها مورد بررسی قرار گیرد.

حذف قیمت مصرف‌کننده از روی چیپس و پفک در اولویت

محمد آقاطاهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: این طرح در مرحله اول در تنقلاتی مثل پفک و چیپس اجرایی می‌شود و عرضه کنندگان موظفند بعد از احتساب سود خود آن را به خریدار بفروشند.

وی در پاسخ به این سوال که با این طرح برخی از عرضه کنندگان ممکن است کالاها را با اختلاف قیمت بالاتری بفروشند، گفت: بازرسان مربوطه بر این کار نظارت می‌کنند و طبیعی است با این کار قیمت کالاها ارزان تر از سابق می‌شود.

آقاطاهر ادامه داد: بعد از بررسی تبعات آن، این طرح در بقیه کالاها نیز اجرایی می‌شود.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در عین حال بیان کرد: در کشورهای دیگر هم بر اساس اعتمادی که وجود دارد قیمت مصرف کننده روی کالاها درج نمی شود ولی بر اساس رقابتی که بین فروشگاه ها و مراکز عرضه وجود دارد هیچ وقت کالاها گران عرضه نمی‌شوند و آن ها بر اساس سود محاسبه شده و واقعی اقدام به عرضه کالاها می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۰۷:۰۵

آقا حالا چيپس و پفک باشه ولي بقيه کالا ها همينجوريش فروشنده ها گرون تر از قيمت روش ميدن قيمت روشو بردارن ک ديگه هيچ

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۰۷:۲۷

همين الانشم خيلي فروشگاه هابالاتر از قيمت مصرف کننده جنس رو عرضه ميکنند.واي به حال اينکه قيمت هم درج نشه.شماره 124هم خيلي قابل اعتماد نيست.من خودم چندين بار تاحالا تماس گرفتم اما تاحالا نتيجه نگرفتم

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۰۷:۳۵

شتر در خواب بيند پنبه دانه

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۰۷:۴۳

سلام،چقدر فکر کرديد در مورد اين موضوع با حذف قيمت از روي کالا که هر قيمتي که دلشون بخواد ميدن

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۰۷:۵۷

کشورهاي خارجي بله ولي ايران نه! ايسناي عزيز خودت اين دليل رو قبول ميکني که رقابت باعث ارزوني بشه؟ بله در شهرهايي مثل تهران و مشهد و اصفهان که تعدد فروشگاه داريم ميشه. ولي توي روستاها چي؟ اونجايي که خريد اجباريه فقط از يک فروشگاه ...

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۰۹:۵۰

ايول دستتون درد نکنه. بچه ها بلاخره يه راه دزدي هم براي برخی مغازه دارا درست کردن. خدا خيرتون بده.ممنون. بازرس کيلو چنده، اينا الانشم که قيمت زدن خیلي وجود خارجي ندارن ديگه چه برسه به اون موقه.هووووووووووووورررررررررررااااا

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۱:۱۱

بعيدميدونم در ايران جواب بده

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۱:۴۹

اينها ميخوان قيمت ها رو ببرن بالا از اين روشها استفاده مي کنن وگرنه خودشونم ميدونن با اين کار همون هايي که به قول آقا سود صددرصد مي گرفتن الان با توجه به نبود برچسب قيمت ميتونن بيشتر از اين هم بگيرن از ملت

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۲:۲۸

بازرس ميذاريم نظارت کنه!!!!خخخ خب مرد مومن بعضی بازرسا مگه خبر نداري دوزار ميگيرن و ميگه به هر قيمتي دلت خواست بفروش و فقط ماهيانه مواجب ما يادت نره!!!!!همين حالاش با وجود قيمت وقتي چند کالا رو باهم مي خري و مياري خونه و حساب ميکني ميبيني فروشنده در مجموع چهار پنج هزار تومن نسبت به قيمت روي کالا بيشتر گرفته و وقتي برميگردي اعتراض ميکني ميگه ببخشيد اشتباه شد ولي اعتراض نکني حقت رفته.حالا بر چه اساسي بدون قيمت ميشه اعتراض کرد؟اگر هم اعتراض کني فوري ميگه کارخونه گرونتر کرده.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۸:۰۷

الان که قيمت روي کالا هست هرچي دلشون بخواد به مشتري قالب ميکنن واي به اينکه قيمت مصرف کننده حذف بشه. لطفا اين رو چاپ کنيدبلکه تجديد نظري بکنن.

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۸:۵۳

مگه ميشه مگه داريم؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۹:۵۸

باتوجه به همه هماهنگي ها بين ما و جامعه جهاني از نظر درآمد و هزينه، همين حذف قيمت مونده که آقايون اعمال ميکنند

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۱:۰۴

ايسناي عزيز لطفا خواهشا يه نظر سنجي بزار که آيا با حذف قيمت از روي کالا موافقيد يا نه؟ بعد که مردم نظر سنجي شرکت کردن و گفتند موافق نيستم بعد ببينيم آقاي ظاهر به فکر مردم هستن يا نه خواهش ميکنم پيگيري کنيد خواهش ميکنم

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۱:۲۵

واقعابنازم به اين نبوغ!! چرا تا حالا به فکر بقيه نرسيده بود؟

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۲۳:۰۹

آقابه نظر من قيمت رو از کارخانه ها درست کنيد اينطوري يک شهر با صد نرخ داريم تازه فروشنده هارو با مردم درگير ميکنيد

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۰۵ ۰۷:۳۳

خوب بازرس بزاريد رو قيمت هاي مصرف کننده نظارت کنه . دوباره چه بلايي سر مردم مي خوايد بياريد.