• شنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 94110300835
  • خبرنگار : 90002

زمینه‌های نویسندگی برای کودکان و نوجوانان

زمینه‌های نویسندگی برای کودکان و نوجوانان

جعفر توزنده‌جانی که به تازگی رمان «درخت سیب روی سر بابا»ی او در مرحله اول جایزه ادبی «پرنده آبی» پذیرفته شده، از برگزاری جلسات قصه‌خوانی و قصه‌نویسی در موسسات انتشاراتی مختلف خبر داد.

جعفر توزنده‌جانی که به تازگی رمان «درخت سیب روی سر بابا»ی او در مرحله اول جایزه ادبی «پرنده آبی» پذیرفته شده، از برگزاری جلسات قصه‌خوانی و قصه‌نویسی در موسسات انتشاراتی مختلف خبر داد.

به گزارش خبرنگار ادبیات ایسنا، این نویسنده هم‌اکنون در نشر شهر جلسات داستانی را با گروهی از کودکان و نوجوانان کلید زده و درصدد است ضمن مشاوره در کار نویسندگی، زمینه انتشار بخشی از آثار ادبی کودکان و نوجوانان را با همت نویسندگان نوقلم و تازه‌کار فراهم آورد.

او همچنین در کارگروه رمان موسسه انتشاراتی علمی فرهنگی متشکل از افراد صاحب‌نام و نویسندگان جوان حضور دارد.

بنا به گفته توزنده‌جانی، هدف از برگزاری این کارگاه، تولید رمان‌هایی متفاوت با نگاهی نوست.

او گفت: در یک پروسه زمانی سه‌ماهه این نویسندگان جوان که دارای طرح‌های بکری در حوزه تالیف رمان هستند، می‌توانند به آموزش رمان‌نویسی در کنار نویسندگان برتر بپردازند و آثار خود را راهی بازار کنند.

کارشناسی داستان مرکز بررسی آثار رشد، از دیگر سمت‌های این نویسنده است که به ترغیب و تشویق کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به نویسندگی می‌پردازد. به گفته او، کودکان و نوجوانانی که مایل به نویسندگی هستند، می‌توانند داستان‌های خود را به صورت مکتوب یا با پست الکترونیکی به این دفتر ارسال کنند و ضمن رسیدگی به آثار مذکور، آثار برتر در دو ویژه‌نامه «قاصدک» ویژه کودکان و «چکاوک» ویژه نوجوانان منتشر خواهند شد.

توزنده‌جانی درباره رمان «درخت سیب روی سر بابا» هم گفت: این اثر از آنجا که رمان است حوادثش در فضاهای مختلف امکان شکل‌گیری دارد، بنابراین ترکیبی از فانتزی – واقعی و حتی رگه‌های طنز است که به رابطه یک پدر و پسر می‌پردازد. کار نگارش این اثر 10 سال پیش انجام شده است.

به تازگی اسامی راه‌یافتگان به مرحله دوم «پرنده آبی» که مسابقه‌ای ادبی در حوزه رمان‌نویسی ویژه کودکان و نوجوانان است از سوی انتشارات علمی فرهنگی اعلام شده است. در این مرحله معصومه یزدانی، رویا مکتبی، سولماز خواجه‌وند، مریم محمدخانی، ربابه میرغیاثی و مهدی رجبی به داوری آثار پرداختند. از میان قریب به 40 اثر راه‌یافته به مرحله دوم، به نفرات اول تا سوم در این دوره به ترتیب 6 ، 4 و 2 میلیون تومان جایزه نقدی به همراه تندیس طلایی پرنده آبی اهدا خواهد شد و علاوه بر رمان‌های برگزیده، تعداد 10 رمان نیز که رتبه بالاتری کسب کرده‌اند، لوح تقدیر دریافت خواهند کرد و در صورت تصویب، در فرآیند بررسی برای چاپ و نشر قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha