• پنجشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 94110100070
  • منبع : نمایندگی گیلان

رشت یکی از مهم‌ترین قطب های پیوند اعضا در کشور

رشت یکی از مهم‌ترین قطب های پیوند اعضا در کشور

ایسنا/گیلان مدیرعامل مرکز دانشگاهی رازی با بیان این‌که گیلان طی هشت سال آینده به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قطب های پیوند منطقه خواهد بود گفت: هم‌اکنون رشت یکی از مهم‌ترین قطب‌های پیوند اعضا در کشور است.

مدیرعامل مرکز دانشگاهی رازی با بیان این‌که گیلان طی هشت سال آینده به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قطب های پیوند منطقه خواهد بود گفت: هم‌اکنون رشت یکی از مهم‌ترین قطب‌های پیوند اعضا در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، دکتر «سیروس امیرعلوی» در همایش جشن نفس که در بانک صادرات گیلان برگزار شد، با بیان این‌که همایش مذکور در راستای تقدیر از خانواده‌های اهداکننده عضو انجام شده است، اظهار کرد: از خانواده های اهداء کنندگان، به خاطر ایثار و گذشتی که در اهدای عضو عزیزان خود انجام داده اند تقدیر می کنم.

وی با بیان این‌که اهداکنندگان عضو، نظر کرده الطاف الهی هستند، گفت: اهداءکنندگان، پایان زندگیشان نوید زندگی مجدد دیگر انسان هاست.

مدیرعامل مرکز دانشگاهی رازی، «باربد چمن‌آرا» را نخستین اهداءکننده عضو در استان معرفی کرد و گفت: رشت قبلاً به‌عنوان مرکز شناسایی فعالیت می کرد، اما از پارسال، با تمهیدات انجام شده می توانیم در داخل استان نسبت به پیوند اعضا اقدام کنیم.

امیرعلوی با اشاره به تلاش های تیم پیوند خاطرنشان کرد: در ساعت دو صبح هم تیم پیوند برای انجام پیوند در بیمارستان حاضر شده اند که این نشان از توجه و علاقه آنان به نجات جان انسان های دیگر دارد.

وی خاطرنشان کرد: لحظاتی که قرار است عمل پیوند و قطع دستگاه های تنفسی از پیکر مرگ مغزی انجام شود، برای تیم پزشکی واقعاً سخت و زجرآور است، اما وقتی می بینیم با این اقدام چندین نفر دیگر زندگی دوباره می یابند، تحمل آن لحظات برایمان راحت تر می شود.

مدیرعامل مرکز دانشگاهی رازی رشت، با بیان این‌که گیلان طی هشت سال آینده به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قطب های پیوند منطقه خواهد بود، گفت: هم‌اکنون رشت یکی از مهم‌ترین قطب های پیوند عضو در کشور است.

اهداء عضو یکی از مهم‌ترین ایثارهاست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اهداء عضو از مهم‌ترین ایثارهایی است که یک انسان در زندگی خود انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا،«انوش برزیگر» در همایش جشن نفس که در بانک صادرات گیلان برگزار شد با بیان این‌که ایثار در ذات تمام انسان هاست، اظهار کرد: «نام‌آور» نخستین کسی است که با روح و روان خود، شادی اهدای حیات به شخص نیازمند را درک می کند و این جز با اراده و گذشت خانواده ها امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: اهداء عضو از مهم‌ترین ایثارهایی است که یک انسان در زندگی خود انجام می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ایثار خانواده‌های اهدای عضو گفت: خانواده های بیماران مرگ مغزی با اهدای عضو عزیزان خود حیاتی دوباره به انسان‌ها هدیه دادند.

در ادامه مراسم دو تن از خانواده های اهداکنندگان عضو، ضمن روایت خاطراتی از عزیزانشان از انجام این تصمیم اظهار خرسندی کردند.

در بخشی دیگر از این مراسم، پرستاران بخش دیالیز مرکز دانشگاهی رازی، با بیان سخنانی درباره وضعیت بیماران دیالیزی، اقدام خانواده های نام‌آوران را بسیار ارزشمند دانسته و احساس شادی پس از عمل پیوند دریافت‌کنندگان عضو را توصیف ناپذیر خواندند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha