• یکشنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۴ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 94102716056
  • منبع : نمایندگی یزد

احراز صلاحیت 80 نامزد انتخاباتی در استان یزد

احراز صلاحیت 80 نامزد انتخاباتی در استان یزد

رییس هیات نظارت بر انتخابات در استان یزد از احراز صلاحیت 80 نفر از مجموع 172 نامزد ثبت‌نام شده در استان برای نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات در استان یزد از احراز صلاحیت 80 نفر از مجموع 172 نامزد ثبت‌نام شده در استان برای نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدناصر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه یزد، در مورد نتایج بررسی صلاحیت‌ داوطلبان در استان یزد، اظهار کرد: از مجموع 172 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان یزد، 4 نفر انصراف دادند، 37 نفر ردصلاحیت شدند و 51 نفر عدم احراز صلاحیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: به‌عبارتی در حال حاضر 80 نفر از داوطلبان استان دارای صلاحیت نمایندگی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

به گفته‌ این مقام مسئول، داوطلبان ردصلاحیت شده بر اساس قانون انتخابات از امروز 27 دی‌ماه و به مدت سه روز فرصت دارند تا شکایات خود را به همراه مدارک و مستنداتی که لازم می‌دانند به شورای نگهبان تسلیم کنند.

وی افزود: به‌منظور تسهیل دریافت شکایات، داوطلبان استان می‌توانند در مهلت تعیین شده یعنی از 27 تا 29 دی‌ماه از ساعت 8 تا 16 به محل دفتر هیات نظارت استان مستقر در دفتر نخبگان به نشانی یزد، بلوار دانشجو، مقابل مجتمع فرهنگی غدیر مراجعه کنند و اعتراض خود را تحویل دهند.

وی عنوان کرد: بر اساس قانون انتخابات، شورای نگهبان نیز پس از تحویل مستندات و اعتراض نامزدهای ردصلاحیت شده، مطابق قانون باید موارد را در مدت 20 روز بررسی مجدد و نتیجه را به نامزدهای معترض اعلام کند.

ناصری در پایان تاکید کرد: قطعاً در جریان بررسی صلاحیت‌ها، مسائل و ارتباطات جناحی نامزدها مطرح نمی‌شود و ردصلاحیت‌ها می‌تواند به دلایلی همچون عدوم صدور مدرک تحصیلی، عدم رعایت زمان تعیین شده برای استعفاء از سمت‌های قبلی نامزدها، تخلفات مالی، سوء سابقه اخلاقی، اظهارات متضاد با خط مشی نظام و مسائلی از این قبیل باشد.

بر اساس این گزارش، استان یزد در مجلس شورای اسلامی دارای 4 نماینده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha