• یکشنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94102715548
  • خبرنگار : 71129

چین خطاب به تایوان: دست از "توهم استقلال" بردارید

چین خطاب به تایوان: دست از "توهم استقلال" بردارید

رسانه دولتی چین پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تایوان گزارش داد، تایوان باید از تلاش خود برای "توهم استقلال" دست بکشد چرا که هرگونه اقدام برای این مساله مسموم کننده است.

رسانه دولتی چین پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تایوان گزارش داد، تایوان باید از تلاش خود برای "توهم استقلال" دست بکشد چرا که هرگونه اقدام برای این مساله مسموم کننده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، تسای اینگ ون و حزب دموکراتیک مترقی وی موفق شد در انتخابات ریاست جمهوری تایوان که روز شنبه برگزار شد، پیروز شود؛ این پیروزی باعث بی ثباتی و مخدوش شدن بیشتر روابط با چین می‌شود.

خانم تسای اینگ ون قول داده تا با چین در صلح بماند درحالیکه دفتر امور تایوان در چین هشدار داده که با هرگونه تلاش برای استقلال تایوان مقابله می‌کند و پکن از تمامیت ارضی خود دفاع خواهد کرد.

خبرگزاری شینهوا هشدار داد که هرگونه تلاش تایوان برای استقلال همانند سمی است که می‌تواند باعث از بین رفتن و نابودی تایوان شود.

این خبرگزاری در ادامه گزارش داد: اگر در تنگه تایوان صلح و امنیتی وجود نداشته باشد،‌ دولت جدید تایوان باعث رنجش سکنه به ویژه جوانان می‌شود.

روزنامه گلوبال تایمز چاپ حزب کمونیست چین نیز نوشت: اگر دولت جدید تایوان به دنبال عبور از خط قرمزها همانند دولت قبلی باشد، به بن بست می‌خورد. ما امیدواریم که خانم تسای حزب را از توهم استقلال بیرون ببرد و به دنبال توسعه روابط و اقدامات صلح آمیز میان تایوان و چین باشد.

رییس جمهوری جدید تایوان همچنین خواستار آزادی حمل و نقل دریایی در دریای چین جنوبی شده و از طرفهای درگیر خواست تا به دنبال راه حل صلح آمیز باشند.

وی همچنین گفت که تایوان به تقویت روابط خود با ژاپن ادامه می‌دهد.

خانم "تسای اینگ ون"، کاندیدای اصلی اپوزیسیون از حزب دموکراتیک مترقی توانست طبق آخرین آمار مربوط به شمارش آراء‌ انتخابات ریاست جمهوری تایوان بالغ بر 60 درصد آراء را کسب کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha