• شنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 94102615083
  • خبرنگار : 71121

وزیر انرژی روسیه:

روسیه با اوپک برای کاهش تولید نفت هماهنگ نخواهد شد

روسیه با اوپک برای کاهش تولید نفت هماهنگ نخواهد شد

وزیر انرژی روسیه گفت: کاهش تولید هماهنگ نفت با اوپک برای بالابردن قیمتها در بازار بعید است و حتی اگر این اتفاق رخ دهد کارآمد نخواهد بود.

وزیر انرژی روسیه گفت: کاهش تولید هماهنگ نفت با اوپک برای بالابردن قیمتها در بازار بعید است و حتی اگر این اتفاق رخ دهد کارآمد نخواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، سخنان الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در شرایطی است که نشست سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت(اوپک) ماه گذشته بدون توافق خاصی درباره نحوه بالابردن قیمت‌ها به پایان رسید و برخی اعضای این سازمان از روسیه خواستند تولید نفت خود را پایین بیاورد.

به گزارش پایگاه خبری نووستی وزیر انرژی روسیه در مصاحبه با شبکه RBC گفت: از دیدگاه ما بعید است که تمام کشورها در اوپک بتوانند در خصوص کاهش تولید به توافق برسند چه برسد به کشورهایی که در این سازمان حضور ندارند.

وی خاطرنشان کرد: چنین رایزنی‌هایی طی یک سال و نیم گذشته و از زمان شروع کاهش قیمت نفت در اواسط سال 2014 در جریان بوده است، اما ما شاهد این هستیم که در سال 2015 کشورهایی همچون عربستان در اوپک مجموع تولید نفت خود را روزانه 1.5 میلیون بشکه افزایش دادند.

نواک خاطرنشان کرد: هرگونه تلاش هماهنگ برای کاهش تولید نفت نیز کارآمد نخواهد بود، زیرا تعادل در بازار تا حد زیادی به تولید نفت شیل در آمریکا بستگی دارد.

بهای نفت طی 18 ماه گذشته بیش از 70 درصد کاهش یافته که عمدتا در نتیجه عرضه مازاد در بازار بوده است. این کاهش به چالشی برای روسیه که فروش نفت و گاز بیش از 50 درصد بودجه این کشور را تامین می‌کند تبدیل شده است.

روسیه در گذشته درخواست‌ها برای کاهش تولید را رد کرده و گفته است که شرایط جوی این کشور از سر گیری فوری تولید در صورت تعطیلی چاهها را برای این کشور دشوار می‌کند.

نوواک گفت: قیمت سرنوشت ساز نفت برای تولید‌کنندگان داخلی در این کشور پنج تا 15 دلار در هر بشکه است که مطابق با هزینه تولید است. وی سقوط قیمت نفت در بلندمدت به 10 دلار درهر بشکه را رد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha