• دوشنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۴ / ۱۷:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94102112417
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

دبیر هیات بازرسی انتخابات خراسان‌شمالی:

فرآیند بازرسی انتخابات امسال متفاوت‌تر برگزار می‌شود

دبیر هیات بازرسی انتخابات خراسان‌شمالی فرآیند بازرسی انتخابات امسال را متفاوت‌تر اعلام کرد و گفت: در انتخابات امسال سامانه جداگانه ای با عنوان سامانه هوشمند بازرسی انتخابات(سهبا) پیش بینی شده که بر مبنای این سامانه آموزش‌های لازم به بازرسان ارایه خواهد شد.

دبیر هیات بازرسی انتخابات خراسان‌شمالی فرآیند بازرسی انتخابات امسال را متفاوت‌تر اعلام کرد و گفت: در انتخابات امسال سامانه جداگانه ای با عنوان سامانه هوشمند بازرسی انتخابات(سهبا) پیش بینی شده که بر مبنای این سامانه آموزش‌های لازم به بازرسان ارایه خواهد شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی؛ مهدی کرامتی در جلسه هیات بازرسی انتخابات پنجمین حوزه مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان‌های استان توضیح داد: گزارش‌های این سامانه به صورت آنلاین برای اعضای هیات‌های بازرسی استان و شهرستان قابل روئیت است.

وی تصریح کرد: اصل بی طرفی، رعایت قوانین و دانش کافی باید از ویژگی‌های بازرسان انتخابات باشد و هر شهرستان به تناسب تعداد صندوق‌های اخذ رای تا پایان دی ماه باید بازرسان خود را شناسایی و معرفی کنند.

کرامتی برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی برای بازرسان را الزامی دانست و ادامه داد: مشخصات کامل سامانه هوشمند سهبا به تمام این بازرسان آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه هیات‌های بازرسی در استان‌ها شکل گرفته، گفت: هدف اصلی از تشکیل این هیات‌های بازرسی حصول اطمینان از انجام صحیح، دقیق و به موقع وظایف هیات‌های اجرایی و عوامل اجرایی انتخابات است.

کرامتی به تعداد اعضای هیات بازرسی اشاره و اظهار کرد: اعضای هیات بازرسی انتخابات کشور هفت نفر، هیات بازرسی انتخابات استان پنج نفر و در شهرستان‌ها یک بازرس ویژه انتخاب می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به وظایف سربازرسان و بازرسان نیز اشاره داشت و افزود: سر بازرسان عمدتا محیط‌های بیرونی شعبات اخذ رای و نظارت بر عملکرد بازرسان، پاکسازی محیط و حضور به موقع در شعبات اخذ رای، تکمیل به موقع چک لیست‌های ابلاغی از سوی هیات مرکزی انتخابات و ارسال به ستاد انتخابات وزارت کشور از عمده ترین وظایف سر بازرسان است.

کرامتی در ادامه توضیح داد: متناسب با مشخصات و امکانات فنی موجود و پیش بینی شده در سامانه سهبا، بازرسان باید این وظایف را به درستی و دقت کامل انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha