• شنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94101910611
  • خبرنگار : 71415

کشته شدن 20 عضو داعش در حمله پهپادی آمریکا در شرق افغانستان

کشته شدن 20 عضو داعش در حمله پهپادی آمریکا در شرق افغانستان

مقامهای افغانستان از کشته شدن دست کم 20 شبه‌نظامی داعشی در حمله پهپادی آمریکا به منطقه‌ای در استان ننگرهار این کشور نزدیک به مرز پاکستان خبر دادند.

مقامهای افغانستان از کشته شدن دست کم 20 شبه‌نظامی داعشی در حمله پهپادی آمریکا به منطقه‌ای در استان ننگرهار این کشور نزدیک به مرز پاکستان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اکسپرس تریبون، مقام‌های افغانستان گفتند که گمان می‌کنند این شبه‌نظامیان متعلق به شاخه تازه تشکیل شده داعش در این کشور باشند.

شبه‌نظامیان مذکور در حمله یک پهپاد آمریکایی که مخفی‌گاه آنها در منطقه "آچین" در استان ننگرهار را هدف قرار داد کشته شدند. همچنین در این حمله چندین مخفی‌گاه شبه‌نظامیان نیز از بین رفت. این اتفاق بعد از آن افتاد که اعضای داعش اقدام به سر بریدن هفت نفر در این منطقه کردند.

عطاء الله خوجیانی، سخنگوی والی ننگرهار گفت: شش نفر از کسانی که توسط اعضای داعش سر بریده شدند عضو طالبان بودند. هنگامی که این اعدام‌ها در حال انجام بود موشکهای شلیک شده از سوی یک پهپاد آمریکایی این منطقه را هدف قرار داد و در این حمله چندین فرمانده مهم داعش افغانستان نیز کشته شدند.

اخیرا مخفی‌گاه‌های داعش هدف حملات پهپادهای آمریکایی قرار می‌گیرند. منطقه آچین یکی از دو منطقه‌ای است که تحت کنترل اعضای داعش در افغانستان در آمده است. این تروریستها اخیرا کنترل دو منطقه تحت کنترلشان در استان ننگرهار را از دست دادند.

چند روز پیش طالبان مقر شاخه داعش در استان ننگرهار بعد از سه روز درگیری سخت که جان 150 نفر را از دو طرف را گرفت تصرف کرد. در این درگیری سه روزه سعد مرادی یکی از رهبران داعش افغانستان کشته شد.

پیشتر در جریان حملات پهپادهای آمریکا علیه منطقه آچین استان ننگرهار ملا فضل الله رهبر گروه ممنوعه تحریک طالبان پاکستان از یکی از این حمله‌ها جان سالم به در برد اما چندین تن از نیروهای داعش در حمله پهپادهای آمریکایی در این منطقه کشته شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha