• جمعه / ۱۸ دی ۱۳۹۴ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 94101810235
  • منبع : نمایندگی البرز

امام جمعه کرج: سفارت عربستان نباید اشغال می‌شد

امام جمعه کرج: سفارت عربستان نباید اشغال می‌شد

ایسنا/البرز امام جمعه کرج در سخنرانی این هفته نماز جمعه گفت: امروز ایران اسلامی دارای نهادهای قانونی، ساختار مستحکم سیاسی و اجتماعی است و نباید با یک موضوع سیاست خارجی، اقدامی علیه یک سفارتخانه انجام گیرد.

امام جمعه کرج در سخنرانی این هفته نماز جمعه گفت: امروز ایران اسلامی دارای نهادهای قانونی، ساختار مستحکم سیاسی و اجتماعی است و نباید با یک موضوع سیاست خارجی، اقدامی علیه یک سفارتخانه انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه البرز، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، اظهار کرد: به شهادت رساندن آیت‌الله نمر باقر النمر، لکه ننگ ابدی بر دامان رژیم آل سعود است؛ زیرا این رژیم همچون جنایات گذشته باز هم به اقدام نسنجیده و به دور از رفتار دینی، اسلامی و سیاسی دست زد.

حسینی همدانی افزود: این اقدام سبب انزوای بیشتر آل سعود در بین جهانیان به‌ویژه ملت‌های مسلمان جهان شد و خشم آزادیخواهان را برافروخت.

وی از سکوت مجامع بین‌المللی در خصوص این جنایت انتقاد و تصریح کرد: سردمداران عربستان سعودی با حمایت اربابان خود چنین جنایاتی را مرتکب می‌شوند.

امام جمعه کرج در ادامه به حمله موشکی هواپیماهای آل سعود به سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا اشاره و ضمن محکوم کردن آن اظهار کرد: این اقدام یک حرکت غیرقانونی و خلاف عرف بین‌المللی بود که سران آل سعود مرتکب شدند و باید مجامع بین‌المللی آن را محکوم کنند.

وی در ادامه افزود: آل سعود به جای اینکه از جنایات خود ابراز ندامت کند، با جمهوری اسلامی ایران قطع رابطه سیاسی کرد و برخی کشورها را نیز به این روند تشویق کرد که بیانگر ناپختگی سیاستمداران سعودی است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه حمله به سفارت عربستان سعودی در تهران غیرقانونی بود، تاکید کرد: به طور قطع، دشمنان اسلام از احساسات مردم انقلابی ایران سوء استفاده می‌کنند و نباید چنین اقداماتی در کشور تکرار شود.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حامیان آل سعود به جای محکوم کردن جنایات این رژیم در حمایت از تروریست‌ها و به شهادت رساندن آیت الله نمر باقر النمر، حمله به سفارت عربستان را محکوم کردند.

وی تصریح کرد: مردم بابصیرت و انقلابی ایران باید در چنین مواقعی هوشیار باشند تا دشمن از فرصت‌ها سوء استفاده نکند.

حسینی همدانی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در اوایل انقلاب اسلامی را یادآور شد و افزود: این اقدام انقلابی دانشجویان خط امام(ره) بنا به شرایط آن زمان انجام شد؛ اما امروز ایران اسلامی دارای نهادهای قانونی، ساختار مستحکم سیاسی و اجتماعی است و نباید با یک موضوع سیاسی خارجی، اقدامی علیه یک سفارتخانه انجام گیرد.

امام جمعه کرج افزود: به طور قطع دست‌های نفوذ از احساسات پاک مردم انقلابی ایران سوء استفاده می‌کنند و در چنین شرایطی مردم باید ضمن هوشیاری، قانون و قانونمداری را مورد توجه اساسی قرار دهند.

حسینی همدانی اظهار کرد: ایجاد تفرقه و نفاق در چنین شرایطی از حربه‌های دشمنان اسلام است که هوشیاری و بصیرت باید در کانون توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه کشور اظهار کرد: همان طور که معظم له در خصوص حق‌الناس در امر انتخابات اشاره فرمودند، باید این مبحث در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق رعایت حق الناس نظارت دقیق بر صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است که در این زمینه باید افراد صالح، متعهد، متدین، قانونمندار و پایبند به ارزش‌های نظام اسلامی تایید صلاحیت شوند.

وی بر صیانت از آراء مردم تاکید کرد و افزود: صیانت از آراء مردم از مصادیق دیگر حق الناس است که رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تاکید داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع برجام گفت: اقدامات آمریکا پس از برجام بیانگر عدم پایبندی سران کاخ سفید به تعهدات خود است. نباید به دشمنان اسلام تکیه کرد و برای رفع مشکلات کشور باید مردم را به صحنه آورد.

وی در ادامه اظهار کرد: استفاده از توانمندی‌های مردم در رفع مشکلات مختلف کشور می‌تواند تاثیرگذار باشد.

خطیب این هفته نماز جمعه کرج در پایان علاوه بر محکوم کردن اقدامات آمریکایی‌ها پس از برجام افزود: این حرکت‌ها بیانگر عدم پایبندی سران کاخ سفید به تعهدات خود است. آمریکایی‌ها هر روز با تصویب یک طرح، علیه جمهوری اسلامی ایران، عمق دشمنی خود را به ملت ایران نشان می‌دهند. این گونه حرکت‌ها نشان می‌دهد که نباید به آمریکایی‌ها تکیه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha