• چهارشنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۴ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 94101609243
  • منبع : مطبوعات

تحلیل داوودی از ویترین سینمای ایران

تحلیل داوودی از ویترین سینمای ایران

کارگردان فیلم «رخ دیوانه» معتقد است: جشنواره فیلم فجر قدیمی‌ترین جشنواره بعد از انقلاب اسلامی و ویترین سینمای ایران محسوب می شود.

کارگردان فیلم «رخ دیوانه» معتقد است: جشنواره فیلم فجر قدیمی‌ترین جشنواره بعد از انقلاب اسلامی و ویترین سینمای ایران محسوب می شود.

ابوالحسن داوودی با بیان این که جشنواره فیلم فجر ویترین سینمای ایران است به ایسنا گفت: جشنواره فیلم فجر مادر همه جشنواره‌های سینمای ایران و قدیمی‌ترین جشنواره‌ای که بعد از انقلاب شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برخی فیلمسازان فیلم‌هایشان را برای حضور در جشنواره می‌سازند، توضیح داد: در دهه 60 شرکت کردن فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر یکی از شرط‌های اکران آنها بود و همین موضوع موجب شد تا به تدریج فصل تولید در سینمای ایران شکل بگیرد.

کارگردان«رخ دیوانه»ادامه داد: تولیدات سینمایی به قدری تحت تاثیر جشنواره قرار گرفت که ماه‌های قبل از برگزاری آن به فصل تولید سینما تبدیل شد و تولیدات فیلم‌ها بعد از برگزاری جشنواره فیلم فجر به شدت کاهش یافت. این روند کم و بیش به یک رفتار جمعی در سینمای ایران تبدیل شد تا آنجا که امروز اکثر فیلمسازان آن را رعایت می کنند.

وی با اشاره به اهمیت بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر برای فیلمسازان افزود: بخش رقابت جشنواره نسبت به بخش‌های دیگر برای فیلمسازان اهمیت بیشتری دارد مخصوصا در سال‌های اخیر که دیگر حضور در جشنواره فیلم فجر شرطی برای اکران شدن یا نشدن فیلم‌ها محسوب نمی‌شود.

داوودی ادامه داد: بنابراین فیلمسازانی که فیلمشان را به جشنواره فیلم فجر می‌فرستند خواستار پذیرفته شدن در بخش رقابتی هستند و به این بخش اهمیت بیشتری می‌دهند.

کارگردان«رخ دیوانه» جشنواره فیلم فجر را محفل مناسبی برای فیلم دیدن اهالی سینما دانست و یادآور شد: اهالی سینما علاقه‌مند هستند که بیشتر فیلم‌های سینما را در جشنواره فیلم فجر ببینند. شاید تعداد فیلم‌های سینمایی که در طول سال می بینند به یک دهم جشنواره هم نرسد.

وی تاکید کرد: همیشه دو سرنوشت پیش روی فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم فجر شرکت می‌کنند قرار می گیرد؛ بعضی فیلم‌ها مناسب جشنواره نیستند و صرفا برای ارتباط مستقیم با مخاطبان خاص خودشان ساخته شده‌اند و ممکن است حضور در جشنواره به آنها لطمه بزند و جشنواره فیلم فجر برای برخی فیلم‌ها همچون سکوی پرشی است که به آنها فرصت بهتری برای اکران و دیده شدن می‌دهد.

داوودی افزود: دسته دیگر فیلم هایی هستند که ممکن است در جشنواره زیاد مورد توجه قرار نگیرند اما در اکران بسیار موفق باشند. با این حال عکس العمل رسانه‌ها و دست اندرکاران خود جشنواره در سرنوشت فیلم‌ها نیز بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha