• چهارشنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94101609228
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات خراسان جنوبی:

تایید صلاحیت 91 داوطلب دهمین دوره مجلس شواری اسلامی از خراسان جنوبی

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات خراسان جنوبی، گفت: از مجموع ۱۰۲ نفر داوطلب مجلس شورای اسلامی در استان،۹۱ نفر در هیأت‌های اجرایی تایید صلاحیت شده‌اند.

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات خراسان جنوبی، گفت: از مجموع ۱۰۲ نفر داوطلب مجلس شورای اسلامی در استان،۹۱ نفر در هیأت‌های اجرایی تایید صلاحیت شده‌اند.

محمدعلی ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، اظهارکرد: بر اساس ماده ۵۱ قانون انتخابات مجلس شورای‌اسلامی و بر اساس برنامه زمان‌بندی، فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه مراتب رد صلاحیت و تایید صلاحیت‌ها را به داوطبان ابلاغ می‌کنند.

وی به ثبت نام ۱۰۲ نفر داوطلب دهمین دوره مجلس شورای‌اسلامی دراستان اشاره کرد و افزود: از حیث تعداد افراد ثبت نام کننده در این دوره نیز نسبت به دوره قبل، رشد صددرصدی را نشان می‌دهد.

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان، ادامه داد: با توجه به اینکه قبلاً عدد ۱۰۱ اعلام شده بود، یک نفر در آخرین لحظات در نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در خارج از کشور ثبت نام نموده است که این عدد به ۱۰۲ نفر افزایش یافته است.

ایمانی به تعداد داوطلبان انصرافی قبل از رسیدگی به صلاحیت‌ها در استان اشاره کرد و افزود: در مجموع ۲ نفر از داوطلبان قبل از رسیدگی به صلاحیت افراد، انصراف داده‌اند که نسبت به دوره قبل انتخابات مجلس صددرصد کاهش نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: بر اساس ماده ۵۱ قانون انتخابات، داوطلبان رد صلاحیت شده از ۱۶ دی ماه فرصت دارند به مدت ۴ روز به هیات‌های نظارت بر انتخابات مراجعه و نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض کنند.

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان، به تعداد داوطلبان ثبت نام شده به تفکیک حوزه‌های انتخابیه اشاره کرد و افزود: برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند،درمیان و خوسف ۲۸ نفر، حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه ۲۵ نفر، حوزه انتخابیه قاین و زیرکوه ۲۷ نفر و حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه ۲۲ نفر جمعاً به تعداد ۱۰۲نفر ثبت نام کرده‌اند.

ایمانی به تعداد داوطلبان بررسی صلاحیت شده درهیأت‌های اجرایی به تفکیک حوزه‌های انتخابیه اشاره و تصریح کرد: در حوزه انتخابیه بیرجند درمیان و خوسف ۲۶ نفر، حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه ۲۵ نفر، حوزه انتخابیه قاین و زیرکوه ۲۷ نفر و حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه ۲۲ نفر بررسی صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۰۲ نفر،۹۱ نفر در هیأت‌های اجرایی تایید صلاحیت شده‌اند گفت: از این تعداد ۲۵ نفر در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف،۲۲ نفر درحوزه انتخابیه فردوس،طبس،سرایان و بشرویه،۲۴ نفردرحوزه انتخابیه قاین و زیرکوه و ۲۰نفر در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه به تأیید هیأت‌های اجرایی رسیده‌اند.

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان، خاطرنشان کرد: تعداد داوطلبان بررسی صلاحیت شده در هیات‌های اجرایی در دوره دهم مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره نهم، ۱۱۳ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha