• سه‌شنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۴ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94101508644
  • منبع : نمایندگی قزوین

تائید صلاحیت 135 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس دهم در قزوین

استاندار قزوین از تائید صلاحیت 135 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سه حوزه‌ انتخابیه‌ استان قزوین خبر داد.

استاندار قزوین از تائید صلاحیت 135 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سه حوزه‌ انتخابیه‌ استان قزوین خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، فریدون همتی، استاندار قزوین اظهار کرد: از مجموع 153 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سه حوزه‌ی انتخابیه‌ی این استان، 3 نفر انصراف دادند و صلاحیت 135 نفر از سوی هیئت‌های اجرایی استان احراز شد.

وی افزود: تعداد ثبت‌نام کنندگان حوزه‌ انتخابیه‌ قزوین، البرز و آبیک 97 نفر بود که از این تعداد صلاحیت 84 نفر تائید، 12 نفر عدم تائید و یک نفر نیز اعلام انصرافی کرده است. تعداد داوطلبان نمایندگی در حوزه‌ انتخابیه‌ بوئین‌زهرا 34 نفر بود که از این تعداد صلاحیت 32 نفر از سوی هیئت اجرایی شهرستان تائید، 1 نفر عدم تائید و یک نفر نیز انصراف داده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه‌ی تاکستان 22 نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی داوطلب شده بودند که صلاحیت 19 نفر تائید، 2 نفر عدم تائید و یک نفر نیز اعلام انصراف کرده است. درمجموع 15 نفر از داوطلبان و ثبت‌نام کنندگان رأی لازم را از سوی هیئت‌های اجرایی هر سه حوزه انتخابیه در خصوص بحث صلاحیت به دست نیاوردند.

استاندار قزوین با بیان این‌که «بررسی صلاحیت‌ها بر اساس اعلام مراجع چهارگانه و همچنین تحقیقات محلی اعضای هیئت‌های اجرایی انجام‌گرفته است» ادامه داد: در این مرحله از فرآیند انتخابات کارها با همکاری هیئت‌های اجرایی و نظارت به‌خوبی پیش رفته است.

وی با بیان این‌که «نتیجه بررسی صلاحیت‌ها امروز به داوطلبان اعلام می‌شود»، اظهار کرد: داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها محرز نشده می‌توانند از فردا 16 دی‌ماه سال جاری به مدت 4 روز نسبت به آرای هیئت‌های اجرایی اعتراض کنند.

وی در پایان از تلاش‌های مراجع چهارگانه که کار استعلام دهی از وضعیت داوطلبان به هیئت‌های اجرایی را بر عهده داشتند قدردانی کرد و گفت: با توجه به افزایش داوطلبان ثبت‌نام‌شده، این مراجع کار سختی پیش رو داشتند اما در اسرع وقت اطلاعات لازم را برای بررسی صلاحیت‌ها در اختیار هیئت‌های اجرایی انتخابات قرار دادند.

آمار نهایی ثبت‌نام کنندگان برای ورود به مجلس شورای اسلامی از استان قزوین پیش از این 152 نفر اعلام‌شده بود که با تائید ثبت‌نام یک نفر از خارج از کشور که در دفتر نمایندگی سیاسی ایران در گرجستان برای حوزه‌ی انتخابیه‌ی قزوین ثبت‌نام کرده بود، این رقم به 153 نفر افزایش‌یافته است.

قزوین در مجلس شورای اسلامی دارای 4 کرسی است که دو کرسی متعلق به حوزه‌ انتخابیه‌ قزوین-آبیک-البرز و دو کرسی نیز به حوزه‌های انتخابیه‌ بوئین‌زهرا-آوج و تاکستان اختصاص دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha