• دوشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94101407658
  • خبرنگار : 71516

انفجار در مساجد اهل تسنن در استان بابل عراق

انفجار در مساجد اهل تسنن در استان بابل عراق

منابع امنیتی در استان بابل عراق اعلام کردند که افراد مسلح ناشناس چهار مسجد متعلق به اهل تسنن در این استان را منفجر کرده‌اند.

منابع امنیتی در استان بابل عراق اعلام کردند که افراد مسلح ناشناس چهار مسجد متعلق به اهل تسنن در این استان را منفجر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، منابع عراقی اعلام کردند که افراد مسلح ناشناس بمب‌هایی را در مساجد عمار بن یاسر در محله البکرلی، مسجد الفتح در روستای سنجار و مسجد دیگری را در منطقه الاسکندریه در استان بابل منفجر کردند که موجب تخریب بخش‌هایی از این مساجد شد اما تلفات جانی به دنبال نداشت.

انفجار چهارم نیز مسجد دیگری در این استان را هدف قرار داد. برخی منابع نیز می‌گویند که افراد مسلح دو مسجد متعلق به اهل تسنن را هدف قرار داده‌اند که موجب کشته شدن مؤذن یکی از این مساجد شده است.

نیروهای امنیتی عراقی محل حادثه را محاصره و تدابیر امنیتی را برای ممانعت از وقوع انفجارهای مشابه اتخاذ کرده‌اند.

از زمانی که نیروهای عراقی منطقه جرف الصخر در شمال بابل را پاکسازی کردند این مناطق از آرامش و امنیت نسبی برخوردار بوده‌اند.

در همین راستا وزارت کشور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله به مساجد اهل تسنن در استان بابل همزمان با حملات کوبنده ارتش به داعش تلاش ناامید کننده‌ای برای تحریک طوایف علیه یکدیگر و احیای تنش‌های طایفه‌ای در سایه حوادث منطقه است.

در این بیانیه آمده است: ما با تمام توان خود در برابر تلاش‌ها برای هدف قرار دادن جامعه عراق می‌ایستیم و اولویت ما از بین بردن تروریست‌ها است.

وزارت کشور عراق نسبت به تلاش‌ها برای ایجاد فتنه هشدار داد و از رسانه‌ها خواست به مسئولیت اخلاقی و ملی خود عمل کرده و از منتشر کردن مسائلی که دشمنان عراق دنبال آن هستند خودداری کنند.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نیز در پایگاه فیسبوک نوشت: ما به فرماندهی عملیات بابل دستور داده‌ایم تا جنایتکاران داعشی و کسانی را که به همراه آن‌ها برای فتنه انگیزی و ضربه زدن به وحدت ملی به مساجد استان بابل حمله کردند تحت تعقیب قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha