• یکشنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۴ / ۱۷:۰۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 94101307254
  • خبرنگار : 30054

«پاسارگاد» در تدارک راه‌اندازی بنیاد فرهنگ و هنر

«پاسارگاد» در تدارک راه‌اندازی بنیاد فرهنگ و هنر

برگزیدگان نخستین جشنواره فیلم 180 ثانیه‌ای پاسارگاد ، 26 دی ماه معرفی می‌شوند.

برگزیدگان نخستین جشنواره فیلم 180 ثانیه‌ای پاسارگاد ، 26 دی ماه معرفی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، حسن بلخاری دبیراین جشنواره گفت: حدود 30 سال است که شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ به مسئولیت‌های اجتماعی توجه می‌کنند و شرکت‌ها علاوه بر مسایل اقتصادی به فعالیت‌های فرهنگی هم توجه دارند که این موضوع در رتبه‌بندی آن‌ها موثر است.

وی با تاکید بر اهمیت مقوله فرهنگ و کمک بنگاه‌های اقتصادی به این موضوع ادامه داد: بانک پاسارگاد در همه حوزه‌های فرهنگی وارد شده و در این چند سال بر روی 5 فیلم مهم سرمایه‌گذاری کرده است؛ جدایی نادر از سیمین، طبقه حساس ، بهمن، ملبورن و من دیه گو مارادونا هستم، فیلم‌هایی است که این بانک بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است.

وی تاکید کرد: بانک پاسارگاد بعد از این هم از سینمای شریف و گرانقدر ایران حمایت می‌کند و در این حمایت معیارهایی چون فیلمنامه خوب و تیم حرفه‌ای دارد؛ البته بنا داریم در کنار حرفه‌ای‌ها از جوان‌های این عرصه هم حمایت کنیم.

بلخاری تاکید کرد: حمایت از جوان‌ها دغدغه مدیران بانک پاسارگاد است و ما معتقدیم خلاقیت باید در کنار امکانات باشد؛ بر همین اساس هم این جشنواره شکل گرفت و با توجه به آثار ارسالی و استقبال خوبی که صورت گرفت؛ تشویق شدیم که برگزاری این رویداد به صورت دائمی باشد؛ بر این مبنا در شورای فرهنگی بانک تصویب شد که جشنواره مذکور هر دو سال یک بار برگزار شود.

بلخاری با اشاره به این نکته که از همین حالا آماده دریافت فیلم‌ها و ایده‌های علاقه‌مندان برای جشنواره دو سال آینده هستیم اضافه کرد: اگر جوانان مورد حمایت قرار گیرند به کارگردان‌های بزرگی در کشور تبدیل خواهند شد و این جشنواره نبوغ سرشار جوانان این مرز و بوم را در بخش هنر و سینما نشان داد؛ این رویداد اقدامی مقدس در جهت کشف خلاقیت‌های وسیع جوانان کشور بود.

وی ادامه داد: بانک پاسارگاد در کنار شورای فرهنگی که دارد به دنبال تاسیس بنیاد فرهنگ و هنر است که این بنیاد امکانی را ایجاد می‌کند که در حوزه وسیع تری از فرهنگ و هنر کشور حمایت کنیم.

بلخاری همچنین با اشاره به دانشگاه خاتم، وابسته به بانک پاسارگاد از راه‌اندازی دانشکده هنر و معماری این دانشگاه در سال آینده خبر داد.

24 برگزیده نخستین جشنواره فیلم 180 ثانیه‌ای پاسارگاد در سه محور حفظ محیط زیست و منابع ملی، تکریم خانواده و حقوق اجتماعی و معرفی یکی از خدمات، محصولات یا ویژگی‌های بانک پاسارگاد معرفی می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha