• پنجشنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۴ / ۱۹:۲۷
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 94101005447
  • منبع : ریاست جمهوری

دستور رییس جمهور به وزیر دفاع در پی سیاست‌های خصمانه آمریکا:

تولید انواع موشک‌ با سرعت و جدیت بیشتر ادامه یابد

تولید انواع موشک‌ با سرعت و جدیت بیشتر ادامه یابد

رییس جمهور با اشاره به تداوم سیاست‌های خصمانه و دخالت نامشروع آمریکا در زمینه حق تقویت قدرت دفاعی ایران، به وزیر دفاع دستور داد که در چارچوب سیاست‌های دفاعی مصوب، برنامه تولید انواع موشک‌های مورد نیاز نیروهای مسلح با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یابد.

رییس جمهور با اشاره به تداوم سیاست‌های خصمانه و دخالت نامشروع آمریکا در زمینه حق تقویت قدرت دفاعی ایران، به وزیر دفاع دستور داد که در چارچوب سیاست‌های دفاعی مصوب، برنامه تولید انواع موشک‌های مورد نیاز نیروهای مسلح با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یابد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن دستور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به دکتر حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به این شرح است:

بسمه تعالی

سردار سرتیپ پاسدار، جناب آقای دکتر حسین دهقان

وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

سلام علیکم

از آنجا که ظاهراً دولت آمریکا در نظر دارد، در ادامه سیاست‌های خصمانه و دخالت نامشروع و غیرقانونی خود در زمینه حق تقویت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، اقدام به افزودن افراد و مؤسسات جدیدی در فهرست تحریم‌های ظالمانه قبلی نماید؛ لازم است در چارچوب سیاست‌های دفاعی مصوب، برنامه تولید انواع موشک‌های مورد نیاز نیروهای مسلح با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یابد.

همچنین در صورت تکرار این‌گونه اقدامات غلط و مداخله‌جویانه از سوی آمریکا، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف است با استفاده از کلیه امکانات، برنامه‌ریزی جدیدی برای گسترش توانمندی‌های موشکی کشور، به‌عمل آورد.

باید تأکید کنم که توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران عامل ثبات و امنیت منطقه بوده و نه تنها تهدیدی علیه دیگران نیست، بلکه صرفاً برای پاسداری از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی کشور و مبارزه با پدیده شوم تروریسم و افراط و در جهت منافع مشترک منطقه‌ای و جهانی می‌باشد.

دولت جمهوری اسلامی ایران در طول مذاکرات هسته‌ای اعلام کرده است که هیچ‌گاه پیرامون قدرت دفاعی مشروع کشور و از جمله برنامه موشکی خود با کسی مذاکره ننموده، و با تأکید بر حق دفاع مشروع خویش، هیچ محدودیتی را در این حوزه نخواهد پذیرفت.

روشن است که برنامه موشکی ایران به‌هیچ‌وجه جزئی از برجام نبوده، که مقامات رسمی آمریکایی نیز بر آن اذعان دارند. همان‌طور که بارها اعلام شده است سلاح هسته‌ای جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد و لذا توسعه و تولید موشک‌های بالستیک ایران که هیچ‌گاه برای قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای طراحی نشده‌اند، به‌ عنوان ابزاری مهم و متعارف برای دفاع از کشور با قدرت و صلابت ادامه خواهد یافت.

حسن روحانی

رئیس جمهور

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۲۰:۳۴

امريکا از قدرت مندترين و پول دار ترين و علمي ترين کشور هاي جهان است . اما فرهنگي تهاجمي و سلطه طلب دارد و در عادت و رفتار آن ها هيچ نشاني از انسانيت حتي در مورد خودشان هم وجود ندارد . بهمين خاطر اين کشور با کشوري که زير سلطه او نباشد هرگز بصورت يک کشور عادي رفتار مي کند و هر مشکلي که بتواند براي آن کشور ايجاد مي کند حتي حمله نظامي . لذا بايد با درايت و قدرت با اين توان امريکا مقابله کرد و کوتاه نيامد. براي اين منظور حتما بايد مردم را آماده نمود و تاوان اين مبارزه را براي مردم روشن نمود و هر گونه معامله با امريکا را حتي خريد دارو دلازم پزشکي را ممنوع نمود

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۲۰:۵۴

کشوري که حدود 70 سال پيش توسط همين آمريکااشغال شده بايد به فکر دفاع باشد.

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۲۱:۴۴

موشک ها بالاس ...

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۲۳:۴۳

خدا کنه نوش داروي بعد از مرگ سهراب نباشه

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۱۱ ۰۱:۲۱

حالا مي ذاشتي تحريمها رو بردارن بعد! اگه يدفعه الان که همه چيز رو ازمون گرفتن بزنن زير برجام چي؟

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۱۱ ۰۱:۳۴

بهترين جواب و به موقع بود دنيا الان مى داند كه امريكا خود شروع كرده به عدم همكارى و اجراى كارى كه خود امضاء كرده بود ،