• دوشنبه / ۷ دی ۱۳۹۴ / ۱۹:۲۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 94100704099
  • خبرنگار : 71534

خوانش نمایشنامه‌ی استادمحمد

خوانش نمایشنامه‌ی استادمحمد

«شب بیست و یکم» محمود استادمحمد در فرهنگسرای «سرو» نمایشنامه‌خوانی می‌شود.

«شب بیست و یکم» محمود استادمحمد در فرهنگسرای «سرو» نمایشنامه‌خوانی می‌شود.

احسان فلاحت‌پیشه در گفت‌وگویی با خبرنگار تئاتر ایسنا درباره‌ی ویژگی این نمایشنامه و علت انتخاب آن گفت: این نمایشنامه به لحاظ زبانی و درون‌مایه‌های اثر برایم جذاب بود و به نظرم یکی از نمایشنامه‌های شاخص ایرانی است که هنوز هم بعد از مدت‌ها تازه است.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: البته نمایشنامه‌خوانی از نظر من ضرورتی ندارد و این کار را صرفاً به خواست بنیاد «استاد محمد» و به دلیل تعلق خاطرم به این نمایشنامه‌نویس فقید انجام دادم و گرنه علاقه‌ای به نمایشنامه‌خوانی ندارم چون این کار تنها برای معرفی یک اثر که به هر دلیلی منتشر نشده است، انجام می‌شود و ضرورت دیگری ندارد.

او درباره موضوع این نمایشنامه نیز گفت: «شب بیست و یکم» قصه دو برادر است که پدر آن‌ها ارباب است اما هر دوی آن‌ها به هروئین معتادند و پدر آن‌ها قصد دارد طی 21 شب آن‌ها را ترک بدهد. شب بیست و یکم، شب آخر و موعد پاک شدن آن‌هاست اما غافل از اینکه آن‌ها در این مدت با بیرون در تماس بوده و مواد مصرف می‌کردند.

فلاحت پیشه درباره‌ی شیوه‌ی این نمایشنامه‌خوانی نیز گفت:‌ در این اجرا به سمت اجراخوانی نرفتیم و یک نمایشنامه‌خوانی صرف خواهیم داشت. اما کسانی که اجرای قبلی را دیدند، با توجه به اینکه به لحاظ موسیقی و لباس هم طراحی‌هایی انجام داده‌ایم، آن را یک نمایشنامه‌خوانی متفاوت دیدند که تنها تفاوتش با اجرا این است که بازیگران روی صحنه حرکت نمی‌کنند.

این کارگردان تئاتر که به تازگی تازه‌ترین کارش نمایش «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» بوده است درباره‌ی فعالیت‌های آتی خود گفت: ‌همیشه در فکر کار جدید هستیم اما از آنجا که در شرایطی کار می‌کنیم که نسبت به اتفاقات آینده اطمینانی وجود ندارد، تنها پیش‌ فرض‌هایی از کارهای آینده در ذهن داریم. در حال حاضر اقتباسی از یکی از رمان‌های بزرگ داستایوفسکی به نام «شیاطین» انجام داده‌ام که دوست دارم آن را روی صحنه ببرم اما نمی‌دانم شرایط اجازه‌ی این کار را می‌دهد یا نه.

به گزارش ایسنا، نمایشنامه‌خوانی «شب بیست و یکم» کاری از گروه فیلم و تئاتر «وَ ناگهان» است که هفته‌ی گذشته نیز به همت بنیاد «استادمحمد» در کنار سه اثر دیگر از محمود استاد محمد خوانش شده بود. دومین اجرای این اثر سه‌شنبه 8 دی‌ماه ساعت 19:30 در فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولی عصر (عج) بالاتر از پارک ساعی، روی صحنه می‌رود.

نقش‌خوانان این نمایشنامه عبارتند از: امیر قنبری، مهدی نصرتی، حسام حسینی، علی افشاری، محمد سلیم، پریسا صنعت‌کار، نسیم صنیعی منفرد و خسرو شهراز.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha