• دوشنبه / ۷ دی ۱۳۹۴ / ۰۰:۲۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94100703595
  • خبرنگار : 71473

نایب رییس کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی پیش‌بینی کرد

دلار کمتر از 3600 تومان نمی‌شود

دلار کمتر از 3600 تومان نمی‌شود

نایب رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران معتقد است وضعیت بازار نفت، اجازه کاهش قیمت ارز را نخواهد داد و قیمت دلار بعد از رفع تحریم‌ها به کمتر از 3600 تومان نخواهد رسید.

نایب رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران معتقد است وضعیت بازار نفت، اجازه کاهش قیمت ارز را نخواهد داد و قیمت دلار بعد از رفع تحریم‌ها به کمتر از 3600 تومان نخواهد رسید.

احمد کیمیایی اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره وضعیت بازار ارز بعد از لغو تحریم‌های اقتصادی که در ماه جاری قرار است اجرایی شود، گفت: با توجه به وابستگی بالای اقتصاد ایران به نفت و اینکه قیمت‌ نفت در مدت اخیر سیر نزولی پیدا کرده و حدود 30 دلار معامله شده است، به نظر می‌رسد نرخ ارز بعد از لغو تحریم‌ها سیر نزولی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه شرایط بازار نفت امکان کاهش قیمت ارز را فراهم نمی‌کند، پیش‌بینی کرد که بعد از لغو تحریم‌ها نرخ دلار از قیمت فعلی که حدود 3650 تومان است کمتر نشود و حتی تا پایان سال احتمال افزایش نرخ دلار وجود دارد. در مجموع با نزدیک شدن به پایان سال و بیشتر شدن احتمال کسری بودجه و دخالت‌های دولت در بازار ارز، به نظر نمی‌رسد قیمت دلار روند کاهشی پیدا کند.

نایب رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به اینکه در پسا تحریم چقدر امکان تک نرخی شدن ارز وجود دارد؟ گفت: تک نرخی شدن ارز یکی از خواسته‌های اصلی فعالان اقتصادی است. پیش از به نتیجه رسیدن برجام شاید پیش‌بینی دولت این‌گونه بود که می‌تواند فاصله قیمت بین ارز دولتی و ارز آزاد که در آن زمان حدود 300 تومان بود را بهم نزدیک کند و در نهایت به یک نظام تک نرخی برسد اما پیش‌بینی‌ها درست اتفاق نیفتاد.

کیمیایی ادامه داد: اکنون تفاوت نرخ ارز دولتی با نرخ ارز آزاد به 20 درصد رسیده و توان جبران این اختلاف وجود ندارد.

وی با پیش‌بینی اینکه نرخ دلار پس از لغو تحریم‌ها به کمتر از 3600 تومان نخواهد رسید، تصریح کرد: اکنون کشور‌هایی که وابستگی‌شان به نفت زیاد است ارزش پول‌شان پایین آمده و دلار در آن کشور‌ها قوی‌تر شده است. واقعیت اقتصاد ما این است نرخ ارز نباید به کمتر از 3600 تومان برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۷ ۰۸:۱۸

سلام خيلي زشته پول (امريكا) 3600 برابر پول جمهوري اسلامي باشه لطفا مسئولين غيرت به خرج بدهند واين اختلافو كم كنند

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۷ ۱۱:۱۵

دوست عزيز درستش اينه 36000 برابر.واحد پول ايران رياله سال 56 چند چند بود؟

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۷ ۰۸:۱۸

هر روز گرونتر از ديروز خسته شديم خسته

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۷ ۰۸:۲۶

وقتي که تحريم لغو شود اين به اين معني است که بالطبع مبادلات تجاري کشور ايران با ساير کشورها افزايش ميابد، در اين حالت ارز در حال استفاده است و دست افراد مشعغول در اين زمينه باز تر مي شود و از اين حالت سرمايه محوري بيرون مي آيد، بنابراين منطق حکم مي کنه که قيمت آن سير نزولي داشته باشد، اگر اينطور نيست بايد دنبال فاکتور هاي ديگري باشيم، از نظر من نفت بهانه است

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۷ ۰۸:۳۸

پس نگو مرد حسابي که به نظر مي‌رسد نرخ ارز بعد از لغو تحريم‌ها سير نزولي نداشته باشد.و گناه ان را به گردن پايين آمدن قيمت نفت نينداز. مرد و مردانه بگو من نظرم اين است که بايد نرخ دلار کمتر از 3600 تومان نشود که البته در پايان به اين صورت گفته اي :واقعيت اقتصاد ما اين است نرخ ارز نبايد به کمتر از 3600 تومان برسد. خوب حالا بيشتر از قبل متوجه مي شويم که ه کساني در ايجاد تورم و پايين اوردن ارزش پول ملي و کاهش قدرت خريد مردم از بيت المال حقوق مي گيرند و به جان مردم و اقتصاد زندگي آنها نگ مي زنند.

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۷ ۰۹:۰۰

خيلي راحت دلار را به 3600 تومن رساندند هيچ کس هم صداش در نيومد

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۷ ۰۹:۳۱

وقتي نفت بالا رفت دلار بالا بردند! وقتي نفت پايين امده يک بهانه ديگر براي بالا بردن دلار درست کردند... براي سو استفاده از هر چيزي يک بهانه مي اورند! چرا؟

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۷ ۱۰:۱۸

حقوق ما هم در سطح نخور و بمير خواهد ماند.

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۷ ۱۰:۳۷

آفرين به تدبير و اميد...

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۷ ۱۲:۲۷

اخ اخ!!! خيلي خوبه!!! اين مردم بايد اينجوري باهاشون رفتار بشه!! من خودم يک مغازه دارم. ديروز زن شوهر اومدن 10تا کاسه يکبار مصرف ميخوان بخرن ميگم دونه اي 100 تومان ميگن به نظرتون شما گرون حساب نميکنيد؟؟؟ اون در برابر چيزهاي ديگه صداشون هم در نمياد

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۷ ۱۴:۱۰

هر روز با اين حرفها به فقير تر شدن اين مردم مفلوک دامن بزنيد اگر رشد ارزش دلار دراين مملکت ميخواست جواب بده خيلي قبل ترها جواب داده بود

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۷ ۱۶:۰۰

من اقتصاد ميدونم که اينو ميگم. واقعا دولت چاره نداره . در آمدش 1/4 شده . الان 1 ليتر دوغ از يک ليتر نفت گران تر ست. چه کند ؟ منطقي بگيد . اين که بد است شرايط درست ، ولي راهي نيست . قبلا دولتي داشتيم که نفت را 4 برابر قيمت و حجم 2 برابر ميفروخت . يعني 8 برابر در آمد.بايد منصفانه گفت .

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۷ ۱۸:۵۶

اگه فقط يه کم دزدي کمتر بشه ارزش پول ايران بالاتر ميره