• جمعه / ۴ دی ۱۳۹۴ / ۱۷:۱۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 94100402130
  • منبع : مطبوعات

/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/

مشاور دبیر و مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر از آغاز فعالیت سامانه ثبت نام اهالی رسانه برای حضور در برج میلاد خبر داد و گفت: اهالی رسانه برای ثبت درخواست صدور کار جشنواره از روز یکشنبه به سایت جدید جشنواره مراجعه و ثبت نام کنند.

مشاور دبیر و مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر از آغاز فعالیت سامانه ثبت نام اهالی رسانه برای حضور در برج میلاد خبر داد و گفت: اهالی رسانه برای ثبت درخواست صدور کار جشنواره از روز یکشنبه به سایت جدید جشنواره مراجعه و ثبت نام کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا،سید صادق موسوی افزود: با راه‌اندازی سایت جدید جشنواره فیلم فجر، سامانه ثبت درخواست اهالی رسانه از یکشنبه 6 دی در این سایت فعال شده و خبرنگارانی که متقاضی حضور در برج میلاد به عنوان کاخ جشنواره هستند، می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره به آدرس http://fajrfilmfestival.ir/ ثبت درخواست کنند.

وی با اشاره به سهمیه اعلام شده به رسانه‌ها از طریق روابط عمومی برای دریافت کارت جشنواره تاکید کرد: درخواست‌های ارائه شده از طریق سامانه اینترنتی کارت جشنواره مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تقاضا داریم بر اساس سهمیه‌های اعلام شده، ثبت نام در سامانه انجام شود.

مشاور دبیر و مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر با اشاره به اینکه مهلت ثبت‌نام در سامانه صدور کارت جشنواره تا پایان روز یکشنبه 13 دی خواهد بود عنوان کرد: از اهالی رسانه می‌خواهیم در فرصت مقرر به سامانه یاد شده مراجعه و ثبت نام خود را انجام دهند و در هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره، ستاد برگزاری را یاری کنند.

موسوی تاکید کرد: اهالی رسانه در زمان ثبت نام می بایست اطلاعات مورد نیاز از جمله کد ملی، عکس پرسنلی و معرفی نامه رسانه خود را تکمیل کنند.

روسا و معاونان بخش های مختلف مدرسه ملی سینما مشخص شدند

رییس سازمان سینمایی در احکامی معاونان و روسای بخش های مختلف مدرسه ملی سینما را منصوب کرد.

حجت الله ایوبی در احکامی جداگانه به ترتیب علیرضا داوود نژاد را به عنوان معاون آموزش، دکتر عبدالله گیوان به سمت معاون پژوهش، مسعود رایگان به عنوان معاون بین الملل و سعید پور اسماعیلی را در سمت معاون اجرایی مدرسه ملی سینما انتصاب کرد.

همچنین رییس سازمان سینمایی در احکامی دیگر، مجتبی راعی به عنوان رییس گروه کارگردانی، بهرام دهقانی به سمت رییس گروه تدوین، پرویز آبنار به عنوان رییس گروه صدا، علی واجد سمیعی به عنوان رییس گروه تهیه و تولید، محمود کلاری رییس گروه فیلمبرداری، کامبوزیا پرتوی رییس گروه فیلمنامه نویسی و لیلا حاتمی را در سمت مشاور هنری منصوب کرد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و مجید مجیدی کارگردان سینما هیات موسس مدرسه ملی سینما هستند. پس از انجام تشریفات قانونی دکتر سید روح الله حسینی از سوی حجت الله ایوبی که ریاست هیات امنای مدرسه را بر عهده دارد به عنوان مدیر مدرسه منصوب شد.

شورای علمی مدرسه در ماه های گذشته با برگزاری جلسات مختلف برنامه های مدرسه را تدوین و نهایی کرد. برگزاری نشست سه روزه با حضور صاحب نظران درباره مدرسه ملی سینما، ترجمه وپژوهش بیش از ۲۰ اثر که یکشنبه ۶ دی ماه رونمایی خواهد شد، اعزام گروهی از جوانان سینماگر به مدرسه ملی لهستان از جمله اقدام های مدرسه ملی در ماه های اخیر است. برگزاری کارگاه استاد خسرو سینایی، برگزاری نشست های سینما دانشگاه در دانشگاه تهران، برگزاری نشست های فیلمنامه نویسی با همکاری خانه سینما از دیگر فعالیت های انجام شده در مدرسه ملی سینما است.

مراسم پایانی «نشان استادمحمد» در تئاتر شهر برگزار می‌شود

مراسم پایانی «نشان استادمحمد» روز شنبه 5 دی‌ماه با حضور اهالی تئاتر و ادبیات، در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار می‌شود.

در این مراسم از سه نامزد نهایی «نشان استادمحمد» تقدیر و نشان به برنده‌ی اصلی؛ با عنوان برترین نمایشنامه سال 1393، اهدا خواهد شد.

هیات داوران جایزه متشکل از فرهاد توحیدی، مجید قیصری، حسین کیانی، رویا نونهالی، اصغر همت و محمد یاراحمدی، از بین سه نمایشنامه نهایی نامزد دریافت «نشان استادمحمد»: «کابوس‌های یک پیرمرد بازنشسته، خائن، ترسو»/ نادر برهانی مرند، «کوکوی کبوتران حرم»/ علیرضا نادری، «قصه ظهر جمعه»/ محمد مساوات، نمایشنامه‌ی برتر سال را در مراسم پایانی اعلام خواهند کرد.

از دیگر برنامه‌های مراسم پایانی «نشان استادمحمد»، تقدیر از خسرو حکیم‌رابط به عنوان نویسنده‌ی پیشکسوت تئاتر ایران و تقدیر از صالح پناهی (عمو صالح) به عنوان «چهره‌ی دیگر» تئاتر ایران است.

جایزه نمایشنامه برتر سال محمود استادمحمد با عنوان «نشان استادمحمد» به همت هیئت مدیره بنیاد محمود استادمحمد متشکل از مانا استادمحمد، مسعود جعفری جوزانی، مدیا کاشیگر، پرستو گلستانی و جواد عاطفه و همچنین دبیر جایزه؛ سعید طباطبایی برگزار می‌شود. کارگردانی مراسم پایانی «نشان استادمحمد» هم به عهده‌ی حمیدرضا نعیمی و شهرام کرمی است.

این مراسم در ساعت 7 عصر روز شنبه، 5 دی‌ماه 1394، در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار می‌شود و ورود برای علاقمندان به تئاتر، ادبیات و محمود استادمحمد آزاد است.

آغاز دور جدید فعالیت ستاد اکران‌های جنبی سینمای ایران با «جامه دران»

دور جدید فعالیت‌های ستاد اکران‌های جنبی سینمای ایران با اکران فیلم سینمایی «جامه داران» در 10 استان و گسترش تنوع موضوعی فیلم‌ها به درخواست مردم آغاز شد.

محمد نجفی زاده مدیر ستاد اکران‌های جنبی سینمای ایران با اعلام این مطلب در خصوص جزئیات فعالیت‌های جدید ستاد اظهار داشت: ستاد اکران‌های جنبی سینمای ایران تحت پوشش و حمایت کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران با هدف گسترش سینمای ایران در شهرهای فاقد سینما کار خود را از ابتدای سال جاری با نمایش دو فیلم ارزشی «چ» و «شیار 143» آغاز کرد که با موفقیت بسیار بزرگی همراه بود.

وی ادامه داد:پس از اکران موفق دو فیلم ارزشی «چ» و «شیار 143» در طرح ملی سینمای روشن توسط ستاد اکران‌های جنبی سینمای ایران، به منظور بازدهی حداکثری مدتی را به فراهم سازی مناسب زیرساخت‌ها پرداختیم و با توجه به بازخورد مناسب فیلم سینمایی «جامه دران» دور جدید فعالیت‌های ستاد با اکران این فیلم در 10 استان کشور آغاز شد.

نجفی‌زاده تصریح کرد: استان‌های خراسان جنوبی،خراسان شمالی،خراسان رضوی،اصفهان،خوزستان،شیراز،گلستان،همدان،یزد،کرمانشاه،گیلان و البرز 10 استانی هستند که در تمامی شهرهای بدون سینمای آنها فیلم سینمایی «جامه دران» در طرح ملی سینمای روشن توسط ستاد اکران‌های جنبی سینمای ایران و تحت پوشش و نظارت کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران اکران خواهد شد.

مدیر ستاد اکران‌های جنبی سینمای ایران خاطرنشان کرد: طرح ملی سینمای روشن با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان و همکاری همه جانبه سازمان سینمایی بخصوص اداره کل سینمای حرفه‌ای و شورای صنفی نمایش انجام می‌شود و بزودی این طرح در تمامی 32 استان کشور اجرا خواهد شد.

وی در ادامه افزود: همچنین با همکاری پخش‌کنندگان و گروهی از مشاوران بنده در ستاد اکران‌های جنبی سینمای ایران مشغول رصد آثار متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر هستند که به نوعی ظرفیت اکران سال آینده سینمای کشور را تشکیل می‌دهند، تا بتوانیم برای برنامه‌های آتی ستاد نیز آثار مناسبی را انتخاب و در شهرهای فاقد سینما در طرح ملی سینمای روشن اکران عمومی کنیم.

نجفی‌زاده تاکید کرد: هرچند ایده اولیه طرح ملی سینمای روشن اکران فیلم‌های ارزشی بود که به همین دلیل نیز ستاد اکران‌های جنبی سینمای ایران کار خود را با دو فیلم «چ» و «شیار 143» آغاز کرد اما به درخواست نمایندگان ستاد در استان‌ها و همچنین مخاطبان از این به بعد تنوع موضوعی را در دستور کار خود قرار داد‌ه‌ایم و تمامی آثار مناسب در حوزه‌های کودک،اجتماعی،دفاع مقدس و ارزشی در این طرح اکران خواهند شد.

مدیر ستاد اکران‌های جنبی سینمای ایران در خاتمه اظهار داشت: همچنین بدلیل محتوای ارزشی فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» اکران این فیلم از مدت‌ها قبل در دستور کار ستاد قرار گرفته است اما با وجود همکاری سازمان سینمایی و اداره کل سینمای حرفه‌ای و خصوصا شورای صنفی نمایش تاکنون اقدام عملی از سوی تهیه‌کننده و پخش‌کننده اصلی درباره اکران عمومی آن صورت نگرفته گرفته و همچنان بلاتکلیف است.

دشمن بچه های شهر برای دومین بار تمدید شد

نمایش "دشمن بچه های شهر " که دو هفته پیاپی با استقبال گسترده مخاطبان همراه بود ، برای یک هفته دیگر تمدید شد.

این نمایش به کارگردانی سامی صالحی ثابت این نمایش برای دومین‌بار ، از 6 تا 11 دی ماه تمدید شد، نمایشی که نمایشنامه "دشمن مردم" ایبسن است با نقش آفرینی تعدادی از هنرمندان نوجوان در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای پیش خرید بلیط این نمایش از طریق سایت تیوال به آدرس www.tiwall.com اقدام کنند. همه روزه گیشه این سالن در بام خانه هنرمندان ایران نیز به صورت حضوری بلیط این نمایش را ارائه می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha