• جمعه / ۴ دی ۱۳۹۴ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94100401837
  • خبرنگار : 71463

آخرین اخبار از ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس؛

کاندیداتوری مشاور و دو تن از فرزندان هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس دهم

کاندیداتوری مشاور و دو تن از فرزندان هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس دهم

مشاور و دو تن از فرزندان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آخرین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس هفتم برای کاندیداتوری در این مجلس ثبت نام کردند.

مشاور و دو تن از فرزندان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آخرین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس هفتم برای کاندیداتوری در این مجلس ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامعلی رجایی مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ،محمد ناظمی اردکانی وزیر تعاون در دولت محمود احمدی نژاد و سید محسن یحیوی مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی مهندسین صبح آخرین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس دهم با حضور در فرمانداری تهران در انتخابات این مجلس ثبت نام کردند.

همچنین محمد سلیمانی وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در دولت احمدی‌نژاد و احمد خرم از وزرای دولت اصلاحات نیز صبح جمعه با حضور در وزارت کشور برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا شدند.

عابد فتاحی و زهره الهیان از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی، اکبر اعلمی نماینده ادوار مجلس و حسین کاشفی و هرمیداس باوند از چهره‌های سیاسی بودند که صبح جمعه برای کاندیداتوری در مجلس دهم ثبت نام کردند.

محمد محسنی ثانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز از حوزه مشهد کاندیدای مجلس دهم شد.

ابراهیم کارخانه‌ نماینده ومهرداد بذرپاش از نمایندگان فعلی مجلس و ابراهیم عزیزی از معاونان دولت احمدی ‌نژاد نیز بعد از ظهر امروز با حضور در وزارت کشور برای انتخابات مجلس دهم ثبت نام کردند.

حجت الاسلام محسن رهامی دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها نیز بعدازظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری در انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی ثبت‌ نام کرد.

دستغیب عضو هیات رییسه مجلس و شیخ الاسلام مشاور علی لاریجانی نیز امروز برای نمایندگی مجلس دهم کاندیدا شدند.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز با حضور در فرمانداری تهران برای انتخابات مجلس نام‌نویسی کرد.

کاظم جلالی نماینده فعلی مجلس نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور و نام‌نویسی، کاندیدای انتخابات مجلس دهم شد.

ثبت‌نام بیش از 10،000 نفر برای نمایندگی مجلس دهم تا ظهر جمعه

سخنگوی وزارت کشور گفت:‌ تا ساعت 13:30 امروز 10 هزار و 286 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند.

حسین‌علی امیری ظهر امروز در ستاد انتخابات کشور گفت:‌ از این تعداد 816 نفر سابقه نمایندگی داشته و 21 نفر هم از اقلیت‌های دینی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی درباره مهلت ثبت‌نام انتخابات گفت:‌ در فرمانداری‌ها این انتخابات تا ساعت 16:30 ادامه دارد اما با تصمیم استانداران و با تائید وزیر این مهلت قابل تمدید است. اما در ستاد انتخابات کشور تا پایان روز ثبت‌نام ادامه خواهد داشت اما بهتر است داوطلبان به فرمانداری تهران هم مراجعه کنند زیرا ستاد انتخابات کشور با ازدحام جمعیت روبرو است و روند ثبت‌نام‌ها طولانی است.

فاطمه و محسن هاشمی فرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به همراه مادر خود عفت مرعشی در وزارت کشور حاضر شده و در بعد از ظهر آخرین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس دهم جهت کاندیداتوری دراین مجلس ثبت نام کردند.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی و حمید رضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت احمدی‌نژاد نیز عصر جمعه در آخرین ساعات ثبت نام کاندیداهای مجلس دهم با حضور در وزارت کشور جهت کاندیداتوری در انتخابات مجلس ثبت نام کردند.

عصر جمعه و در پایان مهلت قانونی ثبت نام کاندیداهای مجلس دهم که ساعت 16 تعیین شده بود، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور از تمدید زمان ثبت نام کاندیداهای مجلس دهم تا ساعت 21 امشب (جمعه) خبر داد.

تعداد داوطلبان انتخابات مجلس به 11 هزار و 764 نفر رسید

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: مجموع 11 هزار و 764 نفر تا پایان وقت ثبت‌نام در 207 حوزه اصلی سراسر کشور برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، محمدحسین مقیمی ساعت 21 جمعه با حضور در جمع خبرنگاران آخرین آمار ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی را 11 هزار و 764 نفر اعلام کرد و گفت: امروز، سه هزار و 109 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد هزار و 234 نفر خانم بوده‌اند و از اقلیت‌های مذهبی نیز تعداد 21 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که دو نفر آنها زن بوده‌اند.

وی گفت: داوطلبانی که از نمایندگان ادوار مجلس بوده‌اند 674 نفر هستند.

بر اساس این گزارش، در واپسین دقایق جمعه شب و در پایان مهلت قانونی ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی، محمد رویانیان با حضور در فرمانداری تهران، فرم ثبت‌نام را پُر کرد.

ثبت‌نام 2 هزار و 447 نفر از تهران برای مجلس

به گزارش ایسنا، فرماندار تهران نیز در پایان مهلت قانونی هفت‌روزه ثبت‌نام از متقاضیان کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران مستقر در فرمانداری به ارائه آماری از تعداد ثبت‌نامی‌های حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس پرداخت.

عیسی فرهادی با بیان اینکه "دو هزار و 477 نفر برای ثبت‌نام به فرمانداری تهران مراجعه کرده‌اند و از این میزان، ثبت‌نام دو هزار و 446 نفر قطعی شده است"، اظهار کرد: هزار و 980 نفر مرد و 466 نفر زن برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرده‌اند.

فرهادی در مورد مدارک تحصیلی متقاضیان کاندیداتوری انتخابات مجلس گفت: از میان داوطلبان بررسی‌شده، 465 نفر دارای مدرک دکترا، 1739 نفر دارای مدرک فوق لیسانس، 101 نفر دارای مدرک لیسانس، 140 نفر دارای تحصیلات حوزوی و یک نفر دارای مدرک فوق دیپلم هستند.

فرماندار تهران در پایان گفت: 20 نفر از اقلیت‌های دینی و مذهبی ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین 128 نفر از ثبت‌نامی‌ها نیز دارای سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha