• پنجشنبه / ۳ دی ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94100301680
  • خبرنگار : 71511

بادامچیان پس از ثبت نام در انتخابات:

برای ثبت نام در انتخابات باید به تکلیف شرعی‌رسید

برای ثبت نام در انتخابات باید به تکلیف شرعی‌رسید

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اعلام کرد که بنا به تکلیف شرعی نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شده است.

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اعلام کرد که بنا به تکلیف شرعی نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اسدالله بادامچیان پس از ثبت نام در دهمین دوره انتخابات مجلس اظهار کرد: نماینده برای ثبت نام درانتخابات باید به تکلیف شرعی‌اش برسد. من و آقای حبیبی مایل نبودیم تا در این انتخابات نام نویسی کنیم، اما به خواست شورای مرکزی و براساس وظیفه مان این کار را انجام دادیم.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی نظامی ولایی است و در انتخابات‌اش به جز فعالیت سیاسی یک فعالیت و تکلیف الهی بر عهده مردم قرار می گیرد به همین دلیل امام (ره) می فرماید که در انتخابات ضابطه گرایان را از رابطه گرایان متمایز کنید.

بادامچیان با ضروری خواندن قانونی بودن انتخابات گفت: همه کسانی که می خواهند در این انتخابات حضور داشته باشند، چه مردم و مسئولین باید براساس قانون عمل کنند از مسئولین وزارت کشور می خواهیم که بی طرفانه عمل کنند یادمان می آید زمانی که آقای هاشمی رییس جمهور بود آقای بشارتی وزیر کشور بودند و رابطه ای هم با آقای ناطی داشتند اما از صندوق رأی نام رییس دولت اصلاحات بیرون آمد.

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به شایعاتی مبنی بر پیوستن چهره هایی مثل لاریجانی و قالیباف به ائتلاف اصولگرایان گفت: آقای لاریجانی به آقای موحدی کرمانی گفته اند که به این شورا می پیوندند و آن را قبول دارند، آقای قالیباف هم نماینده اش را فرستاده اند اختلاف همیشه در یک جامعه وجود دارد اما مهم آن است که به تنازع نرسد فصل الخطاب ما برای جلوگیری از ایجاد تنازع پذیرفتن اشخاصی مثل آیت الله یزدی آیت الله موحدی کرمانی و آیت الله مصباح است، سخنگوی ما نیز حداد عادل است .

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با جلسات اصلاح طلب‌ها برخوردهای غیر قانونی می‌شود گفت: در ماه‌های اخیر اصلاح‌طلب‌ها جلسات گوناگونی گذاشتند، حالا در دو تا سه تای از آنها دعواهایی هم ایجاد شده، البته من از این نوع کارهای سیاسی خوشم نمی‌آید و درباره‌ی آنها تذکر دادم.

وی ادامه داد:به سخنران‌ها تذکر دادم که کاری نکنید که به مجادله کشیده شود. به دانشجویان هم گفتم صبر و آرامش داشته باشید. به یکی از دانشجویان گفته‌ام شما با نهایت آزادی می‌گویید که در کشور آزادی نیست.

بادامچیان در ارتباط با حق شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها و عدم احراز صلاحیت‌های کاندیداها تصریح کرد: شورای نگهبان یک نهاد قانونی است و این اجازه را دارد که نظارت کند. 6 فقیه عالیقدر و 6 حقوقدان در این شورا هستند. این نهاد می‌تواند رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت را انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha