• پنجشنبه / ۳ دی ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 94100301674

علت و جزییات سانحه هواپیمای ماهان در فرودگاه استانبول

علت و جزییات سانحه هواپیمای ماهان در فرودگاه استانبول

یک مقام شرکت هواپیمایی ماهان از بررسی سانحه هواپیمای متعلق به این شرکت در فرودگاه استانبول از سوی سازمان هواپیمایی ترکیه خبر داد.

یک مقام شرکت هواپیمایی ماهان از بررسی سانحه هواپیمای متعلق به این شرکت در فرودگاه استانبول از سوی سازمان هواپیمایی ترکیه خبر داد.

به گزارش ایسنا، فرامرز سروی درباره آخرین وضعیت برخورد هواپیمای ماهان به گاردریل اپرون (پارکینگ) فرودگاه استانبول گفت: صبح امروز (پنج‌شنبه ۳ دی) یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۱۰ به شماره پرواز ۱۱۲، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) را به مقصد فرودگاه استانبول ترک کرد که با موفقیت و بدون هیچ سانحه‌ای در این فرودگاه به زمین نشست.

معاون فنی هواپیمایی ماهان افزود: بعد از فرود هواپیما در فرودگاه استانبول، این هواپیما در اپرون فرودگاه توقف کرد که خلبان ایرباس ۳۱۰ را در حالت پارکینگ‌بریک (ترمز هواپیما) قرار داد. اما متأسفانه پارکینگ‌بریک این هواپیما عمل نکرد و هواپیما به حرکت درآمد که منجر به برخورد آن با گاردریل اپرون شد.

وی درباره دلیل عمل نکردن پارکینگ‌بریک هواپیما در اپرون فرودگاه استانبول اظهار کرد: اینکه چرا پس از قرار دادن هواپیما در حالت پارکینگ‌بریک، ایرباس ۳۱۰ حرکت کرد، توسط سازمان هواپیمایی ترکیه در حال بررسی است؛ چراکه طبق پروتکل بین‌المللی، بررسی هر اتفاق در فرودگاه هر کشور بر عهده سازمان هواپیمایی همان کشور است.

سروی ادامه داد: خوشبختانه هیچ آسیبی به مسافران و کادر پرواز وارد نشد و بدون هیچ مشکلی هواپیما را ترک کردند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره وارد آمدن خسارت به هواپیما گفت: خوشبختانه در اثر این برخورد خسارت جزئی به هواپیما وارد شده است.

براساس گزارش وزارت راه، این مقام ایرلاین ماهان تأکید کرد: علت عمل نکردن پارکینگ‌بریک هواپیما با بررسی جعبه سیاه توسط سازمان هواپیمایی ترکیه بررسی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۳ ۱۴:۱۷

جعبه سياه براي مشكلات خاص هواپيماست . اين مشخص است كه مشكل از كجاست.

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۰۳ ۲۲:۳۰

بنده به عنوان کسي که مدت 17 سال در صنعت هوانوردي و تعميرات هواپيما هستم اعلام ميکنم که جمله و علت بيان شده شرکت ماهان در خصوص برخورد هواپيماي اين شرکت به ديواره پارکينگ کاملا ناقص است. زماني که هواپيما وارد محوطه پارکينگ (اپرون يا رمپ)ميشود و توسط مارشالر فرودگاه دستور ايست ميگيرد ،هواپيما با پدال ترمز،متوقف شده و خلبان ترمز دستي(يا پارکينگ بريک)را ميکشد.و سپس لاستيک سياه رنگي بنام چاکس در زير چرخهاي جلو و عقب هواپيما قرار داده ميشود تا از حرکت احتمالي هواپيما به جلو يا عقب در حالت سکون ،به جهت شيب پارکينگ جلوگيري شود. پس بعد از توقف ،خلبان،دسته ترمز دستي يا پارکينگ بريک را ميکشد.در صورت عمل نکردن ،خلبان سريعا اين دسته را خوابانده و با پدال ترمز هواپيما را متوقف ميکند.به نظر ميايد اين عمل صورت نگرفته است.