• چهارشنبه / ۲ دی ۱۳۹۴ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94100201299
  • خبرنگار : 71439

رسایی مطرح کرد:

رسایی: نمی‌دانم چرا حدادعادل شب یلدا در تلویزیون حضور داشت+ فیلم

رسایی: نمی‌دانم چرا حدادعادل شب یلدا در تلویزیون حضور داشت+ فیلم

حمید رسایی که برای ثبت‌نام به عنوان کاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس در فرمانداری تهران حاضر شده بود، گفت: من به طور رسمی عضو هیچ حزب و تشکل سیاسی نیستم.

حمید رسایی که برای ثبت‌نام به عنوان کاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس در فرمانداری تهران حاضر شده بود، گفت: من به طور رسمی عضو هیچ حزب و تشکل سیاسی نیستم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این نماینده فعلی مجلس در جمع خبرنگاران مستقر در فرمانداری تهران گفت:‌ اگر دور بعدی مجلس مجددا با اعتماد مردم به خانه ملت راه پیدا کنم طبیعتا همان مسیری که تاکنون طی کرده‌ام را ادامه می‌دهم.

وی ادامه داد: همانطور که تاکنون در مواردی با سوال، برخی امور را در مجلس پیگیری کرده‌ام مانند سوال از آقای طیب نیا، جنتی و نعمت‌زاده و در برخی موارد سوال داشتم و با توضیح وزرا قانع شدم، در مجلس آینده همین مسیر را طی می کنم و تغییری از جهت کاری نخواهم داشت.

نماینده مردم تهران همچنین تاکید کرد: فکر می‌کنم وظیفه یک نماینده این است که منافع ملی را بر منافع شخصی،‌ جناحی وسیاسی ترجیح دهد و بر اساس برداشت خود عمل کند.

رسایی یادآور شد: لیست‌های مختلفی در حال حاضر مطرح است اما چون من به طور رسمی عضو هیچ حزب و تشکل سیاسی نیستم می‌خواهم مستقل ثبت‌نام کنم اما طبیعتا در آینده لیست‌هایی مطرح می‌شود که اگر با مبانی آن‌ها مشکلی نبود حضور در لیست‌ها انکار نمی‌کنم.

وی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص وحدت اصولگرایان نیز گفت: کسانی که دور هم نشسته‌اند و می‌خواهند به وحدت برسند باید در درجه اول به این فکر کنند که به وحدتی برسند که بدنه قانع شود. اگر به وحدتی برسند که بدنه جریان اصولگرایی نسبت به آن سوال داشته باشد طبیعی است که آن وحدت نتیجه مطلوبی ندارد.

رسایی افزود: در وحدت‌ها هم فکر می‌کنم قبل از وحدت در روش، باید در ارزش‌ها وحدت داشت یعنی افراد همگرا باشند در غیر این صورت چند پارچه خواهند شد. البته خبرهایی که شنیده‌ام حاکی از این است که تلاش در همگرایی وجود دارد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص ترکیب مجلس آینده بیان کرد: طیف سیاسی مجلس آینده قابل پیش بینی نیست اما فکر می‌کنم ترکیب مجلس دهم از نظر طیف بندی سیاسی تغییر چندانی نمی‌کند و حضور اصلاح طلبان نیز به میزان مجلس نهم است و تغییر جدی نداریم.

به گزارش ایسنا، حمید رسایی در جمع خبرنگاران حاضر در محل ستاد انتخابات کشور، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا لاریجانی نماینده‌ای به ائتلاف اصولگرایان فرستاده است یا خیر؟ افزود: من چون در جمع دوستان ائتلاف نیستم نمی‌دانم چه کسانی نماینده فرستاده‌اند. البته برخی اعضای فراکسیون رهروان حضور نماینده لاریجانی را تایید و برخی از آنها تکذیب می‌کنند، اما بهترین کسی که می‌تواند در این زمینه اظهارنظر کند شخص لاریجانی است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا شما حاضرید در ائتلافی باشید که لاریجانی و دوستانش در آن ائتلاف هستند؟ گفت: طبیعتا جریانات سیاسی و ائتلاف‌ها باید به شکلی به جمع‌بندی برسند که بدنه آنها قانع شوند و زمانی وحدت می‌تواند صورت گیرد که وحدت در بینش‌ها و ارزش‌ها شکل گرفته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که نظرتان در مورد عدم پخش مصاحبه فردوسی‌پور با ظریف در شب یلدا چیست و چرا مصاحبه با حدادعادل در یکی از برنامه های سیما پخش شد، اما مصاحبه با ظریف پخش نشد؟ اظهار کرد: طبیعتا تا الان که کاندیداها به طور کامل ثبت نام نکرده اند، آقای روحانی هم نماینده خبرگان است، اما تلویزیون سخنان ایشان را به طور مستقیم پخش می کند ولی چون رئیس جمهور است و هویت دیگری دارد، تبلیغات محسوب نمی شود. البته نمی‌دانم چرا آقای حدادعادل در تلویزیون حضور داشت. از نظر من، اشکالی ندارد ظریف در برنامه ۹۰ هم حضور پیدا کند و خیلی هم خوب است ولی برای من سوال اینجا است که در برنامه ۹۰ با اینکه یکسال و نیم است پرونده فساد در فوتبال دردست من در کمیسیون اصل ۹۰ در جریان است، این برنامه برای ما یک‌بار هم سرفه نکرده است با اینکه فردوسی پور دو بار در کمیسیون اصل ۹۰ دعوت و در این موضوع با او صحبت شده است.

نماینده مردم تهران گفت: با اینکه مدیر شبکه سه، یک‌بار از طرف کمیسیون اصل ۹۰ وقتی که بحث معافیت‌های جعلی مطرح بود، به کمیسیون گفت مستنداتی را در این خصوص دارد و شبکه سه هم اعلام کرد که یکی از اعضای کمیسیون روی آنتن بیاید و توضیح بدهد، ولی فردوسی‌پور در «برنامه ۹۰» موضوع پایان خدمت‌های جعلی را حذف کرد و حاضر نشد که کمیسیون روی آنتن بیاید و در این خصوص صحبت کند.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال می دهید از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شوید، خاطرنشان کرد: من دلیلی برای رد صلاحیت خودم نمی‌بینم. البته آقای اشرفی اصفهانی یک برنامه‌ریزی کرده بود و گفت با پرونده‌ای که درست کرده‌ایم فلانی را رد صلاحیت خواهیم کرد، اما آن پرونده مربوط به مدیریت من در ارشاد قم می‌شود که قبلا طبق قانون به دادگاه ارجاع داده شده بود و بنده هم تبرئه شده بودم و حکم «تخلفات اداری» را هم دیوان عدالت اداری نقض کرده بود.

فیلم حضور رسایی در ستاد انتخابات کشور در فایل زیر قابل مشاهده است:

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha