• چهارشنبه / ۲ دی ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94100201215
  • منبع : نمایندگی قم

لاریجانی: راهکارهای تسهیل سوادآموزی در برنامه ششم توسعه گنجانده شود

لاریجانی: راهکارهای تسهیل سوادآموزی در برنامه ششم توسعه گنجانده شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به مسئله سوادآموزی و ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور به ویژه استان قم گفت: مسئله سوادآموزی پایه توسعه کشور است و باید تلاش کرد که این مسئله فراگیر شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به مسئله سوادآموزی و ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور به ویژه استان قم گفت: مسئله سوادآموزی پایه توسعه کشور است و باید تلاش کرد که این مسئله فراگیر شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، علی لاریجانی روز چهارشنبه در دیدار با مسئولان سازمان آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی استان قم، با اشاره به آمارهای اعلام شده درخصوص باسوادی حدود 95 درصد از مردم استان قم گفت: این آمار و گزارش با توجه به شرایط کشور مثبت است و باید تلاش شود که مسئله سوادآموزی فراگیر شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهره‌گیری از معلمان برای مسئله سوادآموزی افزود: این افراد دارای تخصص بوده و می‌توانند در این حوزه نقش مطلوبی ایفا کنند.

لاریجانی ادامه داد: همچنین استفاده از معلمان می‌تواند در جهت بهبود معیشت آنها تاثیرگذار باشد و در بخش سوادآموزی نیز می‌توان از امکانات آموزش و پرورش استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مسئله سوادآموزی پایه توسعه کشور است، تصریح کرد: اگر نهضت سوادآموزی برای تشویق بی‌سوادان، همچنین الزامات این حوزه، پیشنهاداتی دارد، ارائه کند تا ما آنها را بررسی کنیم.

لاریجانی با اشاره به اهمیت مسئله آموزش و پرورش در کشور گفت: یکی از دغدغه‌های مهم ما بهبود وضعیت این حوزه است، در شرایط کنونی حجم نیروی انسانی در بخش آموزش و پرورش بالا بوده و با توجه به وضعیت نامناسب مالی دولت مشکلاتی در این بخش ایجاد شده است که معوقات بازنشستگان بخشی از این مسائل است.

رئیس قوه مقننه کشورمان افزود: با توجه به معوقات بازنشستگان باید در بودجه سال آینده کل کشور ردیفی در نظر گرفته شود تا این معوقات تعیین تکلیف شود، ‌از این‌رو قطعاً‌ دغدغه آموزش در مجلس شورای اسلامی بسیار جدی بوده اما باید برای بهبود این وضع راهکاری اندیشیده شود.

تشکر از رئیس‌مجلس جهت حل مشکل آبرسانی به بخش کهک

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اعضای شورای اسلامی شهر کهک دیدار کرد و در رابطه با مسائل و مشکلات این حوزه، با اشاره به ظرفیت های بخش کهک در حوزه گردشگری گفت: قطعا برای توسعه این حوزه باید برنامه‎ریزی مناسبی صورت بگیرد.

در ادامه این دیدار اعضای شورای اسلامی شهر کهک از تلاش های رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به حل مشکل تأمین آب آشامیدنی بخش کهک تشکر کردند.

همچنین در این دیدار اعضای این شورا نسبت به پیگیری‎های لاریجانی برای حل مسئله حقوقی بخشی از اراضی مردم کهک تقدیر کردند.

در این دیدار همچنین برخی مشکلات شهر کهک از جمله احداث درمانگاه و داروخانه شبانه روزی، اجرای پروژه های جاده ای و زیرساختی و همچنین توسعه بخش گردشگری و فعالیت های بخش خصوصی در این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha