• سه‌شنبه / ۱ دی ۱۳۹۴ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 94100100634
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

مدیر کل راه و شهرسازی استان:

3500 واحد مسکن مهر خراسان‌شمالی تا پایان سال واگذار می‌شود

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی گفت: با مسئولیت خود به منظور حل مشکلات شرکت تعاونی و واگذاری واحدهای مسکونی مبلغ 70 میلیارد ریال از محل سازمان ملی زمین و مسکن قرض گرفته‌ام.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی گفت: با مسئولیت خود به منظور حل مشکلات شرکت تعاونی و واگذاری واحدهای مسکونی مبلغ 70 میلیارد ریال از محل سازمان ملی زمین و مسکن قرض گرفته‌ام.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، علی اصغر بدیعی مقدم در جمع خبرنگاران افزود: بدیعی مقدم در پاسخ به این سوال که در بسیاری از مصاحبه‌ها گفته شده تا پایان سال 3500 واحد مسکونی مهر به بهره برداری خواهد رسید این درحالیست که هم اکنون تعداد زیادی از شرکت های تعاونی با مشکل مواجه هستند، اظهار کرد: این تعداد واحد دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند و تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر افراد پول‌های خود را به موقع پرداخت می‌کردند واحدهای آنها نیز زودتر ساخته می‌شد. 4000 واحد مسکن مهر دیگر باقی خواهد ماند که تلاش خواهیم کرد تا آنها نیز در سال آینده به بهره برداری برسند.

وی افزود: مجوز واگذاری 20 هکتار زمین نمایشگاه بین‌المللی استان به بخش خصوصی از سازمان ملی زمین و مسکن گرفته شد و هم اکنون در حال انعقاد قرارداد با مسئولان نمایشگاه هستیم. راه‌اندازی نمایشگاه از ابتدای تشکیل استان، مطرح و تاکنون بلاتکلیف باقی مانده بود اما با واگذاری 20 هکتار زمین برای ساخت این محل موافقت شده است.

بدیعی مقدم درباره بافت فرسوده شهرهای استان توضیح داد: خراسان شمالی دارای حدود 700 هکتار بافت فرسوده است که با تلاش‌های انجام شده توانسته‌ایم اقداماتی همچون بازگشایی مسیر و ساخت و ساز منازل را انجام دهیم.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی گفت: برای بازسازی بافت فرسوده، تسهیلات برای 150 هزار واحد گرفته‌ایم و افرادی که متقاضی ساخت و ساز در این مناطق هستند می‌توانند این تسهیلات را با نرخ 12 درصد دریافت کنند. ظرفیت برای ارائه تسهیلات بسیار است اما متقاضی برای دریافت آن نیست و تاکنون 150 نفر برای دریافت این تسهیلات به این اداره کل مراجعه کرده است.

بدیعی مقدم ادامه داد: علاوه بر آن در داخل بافت فرسوده، اداره بافت فرسوده را راه اندازی کرده‌ایم و همچنین در شهرستان ها نیز ستاد بافت فرسوده راه اندازی شده است که اداره آن را فرماندارها برعهده دارند.

این مقام مسئول تاکید کرد: خراسان‌شمالی در این باره قابلیت‌های فراوانی دارد و باید بر روی آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha