• یکشنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94092917191
  • خبرنگار : 71511

سخنگوی وزارت کشور خبر داد:

ثبت‌نام 1311 داوطلب نمایندگی انتخابات مجلس تا ظهر امروز

ثبت‌نام 1311 داوطلب نمایندگی انتخابات مجلس تا ظهر امروز

سخنگوی وزارت کشور گفت: تاکنون 1311 نفر داوطلب برای مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند که ثبت نام 469 نفر از این افراد تکمیل شده است.

سخنگوی وزارت کشور گفت: تاکنون 1311 نفر داوطلب برای مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند که ثبت نام 469 نفر از این افراد تکمیل شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا مستقر در وزارت کشور، حسینعلی امیری با تشکر از حضور اصحاب رسانه در ستاد انتخابات اظهار کرد: امروز چهارمین روز از شروع ثبت‌نام داوطلبان مجلس خبرگان و دومین روز از ثبت‌نام داوطلبین مجلس شورای اسلامی است. تا ظهر امروز 1311 نفر در وزارت کشور و در 207 حوزه رسمی کار ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: از بین این 1311 نفر، 469 نفر امروز ثبت‌نام کرده‌اند که 51 نفر آنها خانم بوده‌اند. بیشترین فراوانی سن در بین این داوطلب‌ها بین 46 تا 50 سال بوده است.

سخنگو و قائم‌مقام وزیر کشور همچنین در ارتباط با مجلس خبرگان نیز گفت: 197 نفر برای مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند که 49 نفر این ثبت‌نام‌ها امروز بوده است. این ثبت‌نام‌ها در 31 حوزه انجام شده است و دو نفر از آنها خانم هستند. مسن‌ترین فرد 92 سال سن دارد و چهار جوان داوطلب 27 سال سن دارند. بیشترین فراوانی سن داوطلبین مجلس خبرگان بین 51 تا 55 سال دارند.

وی با تشکر از تعامل اعضای شورای نگهبان با دولت در ارتباط با برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: چنین همدلی‌ در سال همدلی و همزبانی که رهنمود رهبری است را در بین دولت و شورای نگهبان می‌بینیم. ما حق نظارت را برای شورای نگهبان قائلیم. تاکنون خود وزیر و ما نشست‌های کارشناسی خوبی با شورای نگهبان داشته‌ایم.

امیری همچنین افزود: در ارتباط با برگزاری انتخابات الکترونیکی شورای نگهبان سوالاتی داشت که به آن پاسخ دادیم. از لحاظ سخت‌افزاری این طرح تایید شده است. در دوره انتخابات قبلی در 14 شهرستان انتخابات الکترونیکی را برگزار کردیم. آنچه که در این دوره اتفاق می‌افتد توسعه آن به شهرهای دیگر است که بسترش آماده شده، دستگاه‌های انتخاباتی ما کوچک‌تر شده و امکان رای‌گیری از افراد نابینا را نیز دارد.

قائم‌مقام وزیر کشور درباره اختلاف پیش‌آمده بین هیات اجرایی و هیات نظارت شهرستان اصفهان گفت: قانون وظیفه هیات اجرایی و نظارت را مشخص کرده است. هر رد صلاحیتی باید براساس قانون باشد تا الان نارضایتی خاصی وجود نداشته است و با هماهنگی‌ها مشکلات از بین می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha