• جمعه / ۲۷ آذر ۱۳۹۴ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94092715814
  • منبع : نمایندگی خوزستان

پس از ثبت نام برای مجلس خبرگان

موسوی​جزایری: احراز شرایط رهبری از وظایف خبرگان است

موسوی​جزایری: احراز شرایط رهبری از وظایف خبرگان است

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: وظیفه خبرگان این است که شرایط لازم برای انتخاب رهبر را احراز و به مردم و ملت شریف اعلام کند که این شرایط در شخص معین وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: وظیفه خبرگان این است که شرایط لازم برای انتخاب رهبر را احراز و به مردم و ملت شریف اعلام کند که این شرایط در شخص معین وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، آیت​الله سیدمحمدعلی موسوی​جزایری پس از حضور در فرمانداری اهواز و ثبت​نام در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری،، در جمع خبرنگار درباره جایگاه مجلس خبرگان اظهار کرد: وظایف خبرگان رهبری و مجلس شریف در قانون اساسی ذکر شده است؛ قانون اساسی چند اصل در فصل هشتم به این موضوع اختصاص داده که حول محوریت رهبری و وظایف خبرگان است.

وی ادامه داد: در سال 57 که قانون اساسی تدوین شد در بازنگری آن به این بخش پرداختیم که در قانون اساسی جایگاه رهبری و ولایت فقیه کاملا مشخص شود. وظیفه خبرگان این است که وجود این شرایط را احراز کند و به مردم و ملت شریف اعلام کند که این شرایط در شخص معین وجود دارد؛ لذا آن شخص نامزد برای رهبری است و از طریق خبرگان به مردم معرفی می‌شود؛ این اقدام پس از رحلت بنیانگذار نظام مقدس‌مان، حضرت امام خمینی (ره) انجام شد و همان روز طی جلسه​ای در حالی که هنوز پیکر امام(ره) بر زمین بود در این زمینه بحث کردیم و خبرگان هم آزادانه اظهار نظر کردند و به تایید مقام معظم رهبری، آیت​الله خامنه​ای رسیدند و اعلام کردیم ایشان واجد شرایط مندرج در اصل 109 قانون اساسی هستند.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط تاکنون هم از بابت داشتن اجتهاد مطلق، بینش سیاسی، اجتماعی و همچنین شجاعت، مدیریت و بصیرت ادامه دارد و برقرار است و وظیفه شرعی خبرگان این است که احساس و یقین کنیم که این شرایط وجود دارد و به مردم معرفی کنیم که این کار هم صورت گرفت و مصداق آن هم رهبر معظم انقلاب بودند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: از نظر بینش سیاسی هم در برجام اخیر که کارش به اینجا رسیده است، آقای صالحی که وی را فردی مومن می​دانم به این موضوع اشاره داشت که در پیچ​های خطرناکی که در برنامه هسته​ای برای ما پیش آمد تنها کسی که سکان کشتی را در دست داشت و تمام مسئولان امور خارجه و متخصصین سیاسی را هدایت کرد و مواضع قاطعش راهگشا بود و دشمن را به تسلیم وا داشت، مقام معظم رهبری است و این یک واقعیت است.

وی اظهار کرد: از وفات حضرت امام(ره) نزدیک به 25 سال گذشته و رهبر معظم انقلاب به نحوه احسن کار خود را انجام داده است. ما خطرات بسیاری را پشت سر گذاشته و از طوفان‌های بسیار عبور کردیم و سکان این کشتی در دست نائب امام زمان (عج)، حضرت امام خامنه​ای بوده است. امروز باز هم می​گوییم که امام خامنه​ای توانمندترین، آگاه​ترین و عادل​ترین فرد برای اداره رهبری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha