• پنجشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۴ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94092615365
  • منبع : نمایندگی خوزستان

پس از ثبت نام برای مجلس خبرگان؛

حسن​زاده: مجلس خبرگان سیاسی است اما سیاست​زده نیست

‌امام جمعه موقت اهواز با حضور در فرمانداری اهواز، ضمن ثبت‌نام در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان، گفت: بعد سیاسی مجلس خبرگان را نمی‌توان نادیده گرفت اما این​که جریانات سیاسی در انتخابات حاکم باشد پذیرفته نیست.

‌امام جمعه موقت اهواز با حضور در فرمانداری اهواز، ضمن ثبت‌نام در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان، گفت: بعد سیاسی مجلس خبرگان را نمی‌توان نادیده گرفت اما این​که جریانات سیاسی در انتخابات حاکم باشد پذیرفته نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، آیت​الله سیدابوالحسن حسن​زاده در حاشیه ثبت‌نام در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری که امروز، 26 آذرماه در فرمانداری اهواز انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اهمیت مجلس خبرگان به اهمیت رهبری و ولایت فقیه باز می‏‌گردد و به همان میزان که ولایت فقیه به عنوان زیربنای حکومت دینی اهمیت دارد، مجلس خبرگان نیز اهمیت دارد.

وی افزود: تعیین، تشخیص و انتخاب ولی‏ فقیه از مسئولیت‏‌های مجلس خبرگان است و بخش دیگر مسئولیت این است که صفات ولی‏ فقیه در ادامه کار نیز حفظ شود؛ این کار همیشگی مجلس خبرگان است.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس خبرگان وظیفه اجرایی ندارند اما قطعا با توجه به جایگاه خود می​توانند در توسعه استان موثر باشند. آن‌چه در خوزستان از آن رنج می​بریم یک توسعه ناهمگون است و باید آن را به توسعه همه​جانبه و متوازن برسانیم.

‌امام جمعه موقت اهواز در پاسخ به سوالی درباره حضور سید حسن خمینی در انتخابات گفت: ما در انتخابات از هر کسی که واجد الشرایط باشد استقبال می‏‌کنیم که خود را در معرض آرای عمومی قرار دهد و ایشان نیز از این قاعده مستثنی نیست و از هر کس دیگری که شرایط کاندیداتوری را داشته باشد نیز استقبال می​کنیم تا انتخابات سالم، پرشور و با حضور حداکثری داشته باشیم و نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی بتوانند آن‌چه را در راستای نظام جمهوری اسلامی است، تامین کنند.

وی ادامه داد: شرایط سیاسی کشور بسیار خوب است و باید کمک کنیم این فضا همچنان خوب بماند؛ قطعا بخشی از انتخابات مجلس خبرگان سیاسی است اما ما سیاست​زدگی را قبول نداریم. مجلس خبرگان نمی‏‌تواند سیاسی نباشد و بعد سیاسی مجلس خبرگان را نمی‏‌توان نادیده گرفت اما این​که جریانات سیاسی در انتخابات حاکم باشند پذیرفته نیست.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر رهبری معنا ندارد. تشخیص این‏‌که صفات رهبری که در ابتدای کار دارد در ادامه کار نیز خواهد داشت با مجلس خبرگان است و این به معنی نظارت و ولایت بر ولایت فقیه نیست، اما تشخیص صفات رهبری تنها بر عهده مجلس خبرگان است.

حسن‌زاده در خصوص تصمیم​گیری خود برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: این یک فعالیت اجتماعی است و پوست و خون ما از ابتدای انقلاب با آن عجین شده و حضور در صحنه​های اجتماعی چیز جدیدی نیست.

وی درباره شرکت در انتخابات با ائتلاف یا به صورت مستقل اظهار کرد: ائتلاف از سوی نامزدها تاکنون برای من روشن نشده است اما ائتلاف​هایی تشکیل می​شود که البته تاکنون ائتلاف کاندیداها صورت نگرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha