• سه‌شنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۴ / ۰۰:۲۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 94092413503
  • خبرنگار : 71431

کمالی درباره اجرای طرح جریمه ریالی در سال 95 توضیح داد

تکذیب امکان پرداخت جریمه برای کلیه مشمولان غایب

تکذیب امکان پرداخت جریمه برای کلیه مشمولان غایب

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح انتشار خبری مبنی بر "فراهم شدن امکان پرداخت جریمه برای کلیه مشمولان سربازی غایب" را تکذیب و اعلام کرد که در صورت اجراشدن طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده، قوانین و مقررات آن همچون سال 94 خواهد بود.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح انتشار خبری مبنی بر "فراهم شدن امکان پرداخت جریمه برای کلیه مشمولان سربازی غایب" را تکذیب و اعلام کرد که در صورت اجراشدن طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده، قوانین و مقررات آن همچون سال 94 خواهد بود.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به خبری مبنی بر فراهم‌شدن امکان پرداخت جریمه برای کلیه مشمولان غایب اظهار کرد: چنین چیزی به هیچ عنوان صحت ندارد و مشمولان سربازی باید به سربازی بروند.

وی همچنین در توضیح خبر منتشرشده مبنی بر اینکه "در سال آینده نیز طرح جریمه ریالی سربازی ادامه خواهد داشت" گفت: در دولت بحثی مطرح شد مبنی بر اینکه امکان پرداخت جریمه ریالی در سال آینده برای کدام گروه از مشمولان غایب فراهم شود. یک نظر بر این بود که باید مدت غیبت حداقل پنج سال و بیشتر از آن باشد و نظر دیگر بر این بود که باید مدت غیبت از سربازی حداقل 8 سال و بیشتر از آن یعنی معادل شرایط فعلی باشد که در دولت نظر بر روی 5 سال بود که البته این موضوع مورد تایید و هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح نیست.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: در ستاد کل نیروی مسلح نیز موضوع این است که آیا اصلا بنای اجرای این طرح در سال آینده وجود داشته باشد یا خیر. ضمن اینکه در صورت اجرای این طرح شرایط همچون سال 94 خواهد بود و حداقل زمان غیبت از سربازی می‌بایست 8 سال یا بیشتر از آن باشد.

کمالی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به حساسیت موضوع، هماهنگی‌ها با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال انجام است که نتایج آن اعلام خواهد شد اما مشمولان باید توجه داشته باشند که در حال حاضر هیچ تصمیمی برای اجرای طرح جریمه ریالی برای سال آینده قطعی نشده و در صورتی که بنا بر اجرای طرح جریمه ریالی در سال 95 باشد، شرایط آن از جمله رقم جریمه ریالی و سنوات آن همچون سال 94 بوده و تغییری نخواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۴ ۰۰:۵۰

باسلام با اين مبالغ رويايي که اعلام کرديد سال 94 طبق آمار منتشره فقط صدوهشتاد هزار نفر پرداخت کردند. مبلغ جريمه بايد حداکثر پنج ميليون تومان باشد تا تمام مشمولان غايب که اکثرا قشر ضعيف و طبقه کارگر و متاهل و داراي فرزند و سن سي به بالا جامعه هستند بتوانند پرداخت کنند واستقبال بهتر و رقم قابل توجهي جمع خواهد شد.با تشکر از ايسنا

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۴ ۰۱:۴۵

خواهش مي کنم حداقل براي افراد با تحصيلات بالاتر از ليسانس سنوات غيبت را به 5 سال کاهش بدهيد. تو را خدا انصاف داشته باشيد سن ما بالاي 30 ساله...

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۰۸:۵۶

يني افرادي با 35 سال سن وغيبت مثلا کمتر از 8 سال کارايي کافي را براي نظام وظيفه دارند ؟ اما يه فرد 27 سال با غيبت 8 سال کارايي لازم را ندارد!!!!!! عجبببببببب!!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۴ ۰۸:۱۷

سردار يه فكري به حال تحصيل كرده ها بكنيد آخه چه گناهي كرديم كه درس خونديم ولي غيبت نداريم؟

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۴ ۱۶:۲۲

اين طرح ها بي عدالتي محض است تکليف انهايي که 2 سال خدمت کردند چيست تکليف انهايي که قدرت و توان مالي ندارند چيست يعني يک عده بجاي پولدارها خدمت کنند حداق سنوات غيبت را به 15 سال افزايش دهيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۹-۲۴ ۲۲:۲۱

سلام ما طرح دوم ثبت نام کرديم نه پول دار بوديم نه بابايی برام ميده تو دانشگاه رفتي برا خودت رفتي تو 30 سالگي تو خونه خوردي خوابيدي مي خواي معاف شي