• یکشنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94091508614
  • خبرنگار : 71477

براساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ها؛

برای آمریکایی‌ها مسلمانان مثل بقیه هستند

چند روز پس از حملات مسلحانه دو فرد که منجر به کشته شدن 14 تن در شهر سن برناردینو در ایالت کالیفرنیا شد، نظرسنجی صورت گرفته توسط رویترز/ ایپسوس نشان می‌دهد که 51 درصد از آمریکایی‌ها مسلمانان ساکن کشورشان را همانند دیگر اقشار جامعه می‌بینند در حالی که 6 / 14 درصد کاملا از مسلمانان می‌ترسند.

چند روز پس از حملات مسلحانه دو فرد که منجر به کشته شدن 14 تن در شهر سن برناردینو در ایالت کالیفرنیا شد، نظرسنجی صورت گرفته توسط رویترز/ ایپسوس نشان می‌دهد که 51 درصد از آمریکایی‌ها مسلمانان ساکن کشورشان را همانند دیگر اقشار جامعه می‌بینند در حالی که 6 / 14 درصد کاملا از مسلمانان می‌ترسند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در نخستین نظرسنجی که پس از حملات پاریس و سن برناردینو درباره دیدگاه‌ها نسبت به مسلمانان آمریکا صورت گرفته، بخش اعظم اختلافات متعصبانه و طرفدارانه است. در بین دموکرات‌ها 60 درصد گفتند که مسلمانان را همانند دیگر اقشار جامعه می‌بینند در حالی که تنها 30 درصد از جمهوری خواهان چنین نظری دارند.

پس از حملات تروریستی پاریس توسط داعش که 130 تن در آن کشته شدند و حملات مسلحانه یک زوج مسلمان در کالیفرنیا که جان 14 تن را گرفته و 21 تن دیگر را زخمی کردند، این مساله که چطور باید با مسلمانانی که ساکن آمریکا هستند و آن‌هایی که به عنوان پناهنده و آواره قصد ورود به این کشور را دارند برخورد شود، به یک موضوع تفرقه انداز تبدیل شده است.

آمانی جمال، استاد علوم سیاسی در دانشگاه پرینستون گفت: بسیار خوب است که می‌بینیم اکثر شرکت‌ کنندگان در این نظرسنجی نظر مثبتی به مسلمانان دارند اما باید نسبت به افزایش ترس‌ها و نگرانی‌ها نیز هوشیار باشیم و آن را جدی بگیریم.

وی افزود: اگر تروریسم با هدف ایجاد تفرقه‌ای بزرگ میان مسلمانان و غربی‌ها ایجاد شده باشد، متاسفانه باید گفت که آن‌ها در حال رسیدن به هدف خود هستند. باید مسلمانان و غیرمسلمانان دست به دست یکدیگر داده و با تهدید ترور مبارزه کنند. اگر مردم با هم متحد شوند و نترسند، خواهید دید که این اختلاف کم می‌شود. در این نظرسنجی 1056 تن از سراسر آمریکا به صورت آنلاین در روزهای پنج شنبه و جمعه شرکت کردند. از این تعداد 7 / 34 درصد گفتند که از گروهها و افراد اندکی در بین جامعه مسلمانان می‌ترسند.

64 درصد از جمهوری خواهان از نظارت دقیق بر مساجد حمایت می‌کنند در حالی که 43 درصد از دموکرات‌ها موافق این مساله هستند.

در همین حال 69 درصد از جمهوری خواهان خواستار بستن مساجدی هستند که با افراط گرایی ارتباط دارند در حالی که 48 درصد از دموکرات‌ها با این مساله موافقند.

بسیاری از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند، با این مساله که مسلمانان نسبت به دیگر گروه‌های مهاجر تمایل کمتری برای وفق دادن خود با شرایط دارند موافقند.

در همین حال بسیاری از آمریکایی‌ها معتقدند مسلمانان دین و مذهب خودشان را نسبت به قانون ترجیح می‌دهند.

49 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی گفتند، مسلمانان دین و مذهب خود را فرای قانون می‌دانند در حالی که 33 درصد گفتند، مسیحیان و یهودیان نیز همین کار را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha