• شنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۴ / ۱۷:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94091408264
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

زاکانی: استقلال جریان‌های دانشجویی گرفته نشود

زاکانی: استقلال جریان‌های دانشجویی گرفته نشود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: گرفتن استقلال از جریان های دانشجویی زنگ خطر است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: گرفتن استقلال از جریان های دانشجویی زنگ خطر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان‌شمالی، علیرضا زاکانی به مناسبت 16 آذر در تریبون آزاد دانشگاه بجنورد با موضوع «رویکرد احزاب سیاسی به جنبش‌های دانشجویی» با بیان این که هم اکنون جریان‌هایی از بیرون دانشگاه‌ها سامان می‌یابند، اظهار کرد: متاسفانه شاهد این هستیم که این آفت گریبانگیر بعضی از جریان‌های دانشجویی شده که می‌خواهند استقلال جریان‌های دانشجویی را از آنان بگیرند.

وی با تاکید بر جلوگیری از تشکل سازی، افزود: باید تشکل‌هایی دانشجویی همانند جوانه‌های طبیعی از دل دانشگاه‌ها بیرون بیایند.

زاکانی با ذکر این که گرفتن استقلال از جریان های دانشجویی زنگ خطری است، گفت: مسئولان آموزش عالی به دنبال توسعه تشکل‌های خودساخته هستند که این مهم خطر جدی محسوب شده که عملا ابزار تولید در درون حکومت وجود داشته، بنابراین باید آموزش عالی کشور دقت کافی را در این موضوع تاسف بار داشته باشد.

وی با اشاره به این که در زمان قبل از انقلاب دانشگاه‌های کشور به پادگان نظامی تبدیل شده بودند،گفت: دلیل بی رمقی برخی از جنبش های دانشجویی طی سال های گذشته، استفاده ابزاری از آنان در مناسبت های مختلف بود.

وی یادآورشد: باید جنبش های دانشجویی به جناح و یا گروه خاصی تعلق خاطر نداشته باشند بلکه آنان باید تعلق خاطر به اصل انقلاب و ملت ایران پیدا کرده و حرییت و آزادگی را در خود از بین نبرند.

زکانی با تبیین وظایف احزاب و نحوه ورود آن به جریان های مختلف در کشور ادامه داد: در کشور موسم انتخابات، بهار احزاب بوده و آنان فعالیت خود را آغاز می‌کنند اما فاصله بین دو انتخابات نیز در تعطیلی به سر خواهند برد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: قدری از این وضعیت تعطیلی احزاب طبیعی و قدری دیگر نامناسب است.

زاکانی در خصوص برجام نیز عنوان کرد: در این کمیسیون اعضای آن با سران قوا و اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای طی سال های گذشته و هم اکنون به منظور بررسی جزئیات و اطلاع از چگونگی روند اجرای آن جلسات متفاوتی گذاشته است.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره دریافت پنج میلیارد ریال از سازمان تبلیغات به منظور بصیرت افزایی،گفت: مشکل اصلی در کشور این است که افراد سخن نمی‌گویند و این در حالیست که این میزان پول از سازمان تبلیغات به دلیل نبود بودجه کافی از سوی بنده دریافت نشد و عملا این مهم منتفی شده است و این که فقط سند پیشنهادی تنظیم شده به چاپ رسیده است اشتباه بود در حالی که باید مابقی اسناد نیز ارائه می شد.

زاکانی با بیان این که اصلاح طلبان ظرفیت داشته و بی ظرفیت نیستند، ادامه داد: هر یک از اصلاح طلبان ظرفیت خاص خود را دارند اما دلیل شکست آنان طی سال های اخیر وجود تفرقه در بین آنان بوده اما اصلاح طلبان بعدها با گل به خودی موفق شده و توانستند به قدرت برسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha